Урядова програма "Доступні ліки"

 

Бердянська ОДПІ інформує

Інформація БОДПІ станом на 30.01.2019

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

Увага! До відома платників податків сіл Азовське та Нововасилівка

Платники податків сіл Азовське та Нововасилівки у зв’язку з об’єднанням з м.Бердянськ  мають сплачувати свої податкові зобов’язання на рахунки міста Бердянськ.

Ознайомитися з реквізитами рахунків для обліку доходів державного та місцевих бюджетів для платників м.Бердянськ Запорiзької області можно за посиланням:

http://berda.gov.ua/teritorialni-organi-ministerstv-ta-vidomstv-ukrajini-v-rajoni/berdyanska-odpi-informue/3456-2401192.html

Увага! Форум для платників податків Тема: «Валютна еволюція — 2019: особливості валютного регулювання та нагляду »

Офіційне видання Державної фіскальної служби України -   Інформаційно-аналітичний журнал «Вісник. Офіційно про податки» запрошує взяти участь у роботі Валютного форуму на тему «Валютна еволюція – 2019: особливості валютного регулювання та нагляду».

Дата та час проведення: 07 лютого 2018 року о 9.30 (початок реєстрації з 08.30).

Місце проведення: м. Київ, вул. Братська, 17-19 («Radisson Blu Hotel»). 

Провідні фахівці Національного банку України, експерти валютних розрахунків та провідні фахівці ДФС розглянуть актуальні питання нової системи валютного регулювання та здійснення валютного нагляду НБУ, банками, ДФС та правоохоронними органами.

З  питань щодо участі у Валютному форумі слід звернутися до філії ДП «Сервісно-видавничий центр» у Запорізькій області за телефонами (061) 239-65-11, (061) 239-75-11, 097-946-61-78 або написати електронного листа на адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

 

У 2018 році до місцевих бюджетів Бердянщини забезпечено  понад 11 мільйонів гривень податку на нерухомість

Завдяки постійній цілеспрямованій роботі щодо визначення об’єкта оподаткування податком на нерухоме майно, відмінним від земельної ділянки (так званий «податок на нерухомість») та суми податку до сплати, у 2018 році Бердянським управлінням ГУ ДФС у Запорізькій області до місцевих бюджетів мобілізовано 11,4 млн. грн. податку на нерухомість, що на 4,5 млн. грн. більше, ніж у 2017 році.

Як зазначила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова, безперечними лідерами у сплаті податку на нерухомість, є власники об’єктів нерухомості – юридичні особи, внесок яких у місцеві бюджети Бердянщини у 2018 році становив 9,1 млн. гривень. Фізичні особи – власники майна перерахували до місцевих скарбниць 2,3 млн. грн. податку на нерухомість.

«В умовах децентралізації влади сплачені до бюджетів місцевих громад податки є джерелом фінансування соціальної сфери, фінансовим підґрунтям для розвитку інфраструктури, можливістю використовувати бюджетні надходження на впровадження проектів розвитку регіону», - зазначила Оксана Федорова.

 

Оксана Федорова: Платники Бердянщини сплатили  65 мільйонів гривень єдиного податку з фізичних осіб

Усього на території обслуговування Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області (м. Бердянськ, Бердянський та Приморський райони) станом на 01 січня  2019 року, зареєстровано 7072 суб’єктів господарювання - фізичних осіб, з  них платники єдиного податку 4261 осіб. Як зазначила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова, порівняно з минулим роком кількість зареєстрованих єдинників зросла на 88 осіб.

Переважна більшість суб'єктів господарювання обрали другу групу спрощеної системи оподаткування – 2524 осіб, на третій групі працюють – 1190 платник, на першій – 547 осіб.

За січень - грудень 2018 року фізичними особами до місцевого бюджету сплачено 65,0 млн грн єдиного податку, що на 10,3 млн грн, або на 18,9 % перевищує надходження аналогічного періоду минулого року.  

У 2019 році на спрощеній системі оподаткування для фізичних осіб - підприємців передбачені наступні ставки єдиного податку: для першої групи – 10 відсотків від прожиткового мінімуму (складає 192,10 гривні на місяць), для другої групи – 18 та 20 відсотків від мінімальної зарплати (складає 751,14 грн. та 834,60 гривні на місяць), для третьої групи – 3 відсотки від доходу для платників ПДВ та 5 відсотків від доходу для неплатників ПДВ.

Фізичні особи - підприємці, які знаходяться на загальній системі оподаткування зобов’язані будуть сплачувати податок - 18 відсотків від чистого прибутку (Доходи - Витрати).

 

Новини законодавства

 

З 1 січня 2019р. платники податків, що ліквідуються, зобов'язані передавати всі первинні документи в архів

Такі зміни передбачені  Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

Відповідно до п. 44.3 ПКУ платники податків зобов'язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

З 1 січня 2019 року  зазначений пункт доповнено другим абзацем, який передбачає, що у разі ліквідації платника податків первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансова звітність, інші документи за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.

 

Новації 2019 року у справлянні рентної плати і екологічного податку

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) були внесені до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зміни, зокрема, щодо ставок рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

Так, з 01.01.2019 не оподатковують рентною платою урановмісні корисні копалини, видобуті на стадії геологічного вивчення на підставі спеціальних дозволів, отриманих після 1 січня 2018 року (новий п. п. 252.4.9 п. 252.4  ст. 252 ПКУ).

Крім того, зросли ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин. Це стосується видобутку нафти з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5000 м, – підвищення ставки з 29 % до 31 %, з покладів, які повністю залягають на глибині понад 5000 м, – з 14 % до 16 %.

При цьому рентну плату за видобуток конденсату зменшено: для покладів на глибині до 5000 м – з 45 % до 31 %, а з покладів, які повністю залягають на глибині понад 5000 м, – з 21 % до 16 %.

Також протягом усього 2019 року до ставки рентної плати за користування надрами для видобування залізної руди застосовується коефіцієнт 1,1 (п. 252.20 ст. 252 ПКУ).

З 2019 року застосовується новий порядок справляння та розподілу сум доходів від екологічного податку (далі – податок), зокрема в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря (далі – Викиди двоокису вуглецю).

Також розділ VІІІ ПКУ змінено Законом № 2628 як у частині визначення платників, які справляють екологічний податок за Викиди двоокису вуглецю, так і ставок Податку.

З 01 січня 2019 року ставку Податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами з 0,41 грн/тонну підвищено до 10 грн/тонну, тобто збільшено у 24,4 раза.

Нагауємо, що платники Податку перераховують суми Податку, що справляється за викиди, крім Викидів двоокису вуглецю, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України:

► 45 відсотків Податку – до загального фонду Державного бюджету України (крім Податку, що справляється за викиди в атмосферне повітря двоокису вуглецю стаціонарними джерелами забруднення, який зараховується до загального фонду державного бюджету у повному обсязі; Податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, який зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі);

►55 відсотків – до спеціального фонду місцевих бюджетів (крім Податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів), у тому числі:

- до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, – 25 відсотків;

- обласних бюджетів – 30 відсотків;

- бюджетів міст, м. Києва – 55 відсотків.

Податок, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі.

 

Оновлено форму декларації з податку на нерухомість

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 15.11.2018 №897 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» (далі – Наказ №897) оновлено форму декларації з податку на нерухомість. Наказ №897 набув чинності з 18 січня 2019 року.

Нова форма декларації  складається з податкової декларації та двох додатків для розрахунків податкових зобов'язань окремо, а саме: щодо об'єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Нагадаємо, що відповідно до пп.5 п.7 ст.266 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ), платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта або об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного об'єкта житлової або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

 Сплачувати та подавати звітність з податку на нерухоме майно необхідно за місцезнаходженням об'єкта або об'єктів оподаткування.  Нова редакція форми декларації забезпечить зручність суб’єктам господарювання декларувати податкові зобов’язання з податку по  об’єктах житлової та нежитлової нерухомості. Особливо це стосується надання уточнюючих декларацій.

 

Розширено види доходів, що не оподатковуються військовим збором 

Законом  України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, щодо оподаткування  військовим збором.

Так, з 01.01.2019 року  від оподаткування військовим збором звільняються доходи, отримані за здані (продані) вторинну сировину, побутові відходи, брухт чорних металів (код 7204 згідно з УКТ ЗЕД), брухт кольорових металів, включаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні (код 8548 10 21 00 згідно з УКТ ЗЕД), залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю (код 8548 10 91 00 згідно з УКТ ЗЕД), та брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України.

До змін, внесених Законом №2628 (до 01.01.2019), зазначені доходи оподатковувались військовим збором.

Зазначена норма передбачена п.п. 1.7 п.161підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу (зі змінами, внесеними  Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII).

 

Новації 2019 року: оподаткуванняподатком на доходи фізичних осіб

Законом  України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, які застосовуються з 01.01.2019 року, зокрема, щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб, а саме:

1. Не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад'юнкту, але не вище ніж сума, визначена в абз. 1 п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (п.п. 165.1.26 ст. 165 ПКУ).

Отже, з 01.01.2019 року не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб стипендії, які у поточному році  не перевищують 2690 грн. на місяць, незалежно від джерела виплати.

Нагадаємо, що до 01.01.2019 така пільга була передбачена тільки для стипендій, які виплачуються з бюджету і розмір такої стипендії не мав перевищувати 2470 грн.

2.Не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума страхової виплати, страхового відшкодування або викупна сума, отримана платником податку за договором страхування від страховика-резидента або страховика-нерезидента, іншого ніж довгострокове страхування життя та недержавне пенсійне забезпечення, при дотриманні певних умов (п.п. 165.1.27ст. 165 ПКУ).

Отже, з 01.01.2019 року, при дотриманні певних умов,не оподатковуються суми страхової виплати, виплаченої страховиком-нерезидентом.

3. Не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (п.п. 165.1.39 ст. 165 ПКУ).

Отже, з 01.01.2019 року оподатковується податком на доходи фізичних осіб  лише та частина вартості подарунка, що перевищує 25% мінімальної зарплати (у 2019 році - 1043,25 грн на місяць).

Нагадаємо, що до 01.01.2019, якщо вартість дарунків перевищувала  вказаний розмір, то вся їх вартість оподатковувалася податком на доходи фізичних осіб і військовим збором.

4.Розширено перелік витрат, дозволених длявключення доподаткової знижки.

Так, до податкової знижки включаєтьсясумакоштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи. Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої на 1 січня звітного (податкового) року(у 2019 році -125190 грн.) (п..п. 166.3.9 ст. 166 ПКУ).

Законом України від 03.07.2018 № 2477-VIII (набрав чинності 28.07.2018) визначено, що до витрат, дозволених до включення до податкової знижки включаються сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ) .

Отже громадяни, які сплачують за освітні послуги, що надаються вітчизняними дошкільними, шкільними та позашкільними закладами освіти, мають право на податкову знижку.

До змін,правона користання податковою знижкоюнадавалося лише за послуги, сплачені на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для здобуття середньо-професійної або вищої освіти.

5.Законом України від 10.07.2018 №2497-VІІІ (набрав чинності 15.08.2018)  визначено, що при отриманні сум винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору від фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи, їх отримувач зобов'язаний включити суми таких доходів до річної податкової декларації за звітний рік та самостійно сплатити з них установлені цим Кодексом податки та збори (п.п. 164.2.2 ст. 164 ПКУ).

Тобто, зобов'язані подати податкову декларацію громадяни, що отримували винагороди за цивільно-правовими договорами від фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи (оскільки такі виплати отримуються не від  податкових агентів).

 

Затверджено новий Державний реєстр РРО

Державною фіскальною службою наказом від 04.01.2019 року № 8 затверджено  новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

У новому Державному реєстрі міститься:

-94 моделей РРО, дозволених до первинної реєстрації,

- та 77 моделей РРО, первинна реєстрація яких заборонена.

Також визначеноперелік із 7 моделей РРО, виключених з Державного реєстру в 2016-2018 роках, експлуатація яких не дозволяється.

Державний реєстр РРО розміщенона офіційному веб-порталі ДФС: 

http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/320822.html

 

 

Як оподатковуються податком на нерухомість будівлі та споруди сільськогосподарських товаровиробників?

Законом  України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, щодо оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сільськогосподарських товаровиробників.

Так, з 1 січня 2019 року  не є об'єктом оподаткування податком на нерухомість будівлі та споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб)  при дотриманні наступних умов:

- такі будівлі та споруди віднесені до класу "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства" (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000,

- такі будівлі та споруди не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.

Оскільки зміни до Кодексу в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, набирають чинності з 01.01.2019, така норма буде враховуватись при обчисленні податку за базовий податковий (звітний) 2019 рік та наступні звітні періоди починаючи з 1 січня 2020 року.

Зазначена норма передбачена пп. 266.2.2 ж) ст. 266 Податкового кодексу (зі змінами, внесеними  Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII).

 

 

Декларування 2019

 

Щодо подання декларації громадянами – переселенцями

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що триває Кампанія декларування доходів громадян за 2018 рік. Так, платники податку, які відповідно до норм чинного законодавства зобов’язані задекларувати свої доходи чи мають право зробити це з метою отримання податкової знижки, подають Декларацію за своєю податковою адресою (за місцем реєстрації).

Пунктом 45.1 ст. 45 ПКУ встановлено, що податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце його проживання, за яким він береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

У зв’язку з ситуацією, яка склалася у Донецькій та Луганській областях функціональні обов’язки з обслуговування громадян-переселенців покладаються у межах компетенції на територіальні органи, які знаходяться на території, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі.

Процедуру та порядок реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та перелік необхідних для цього документів передбачено Законом України від 11 грудня 2003 року № 1382-IV «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» із змінами та доповненнями.

Відповідно до Закону України від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Така довідка видається структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.

В той же час п.70.7 ст.70 ПКУ встановлено, що фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки  платника податків, протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за формою №5ДР.

При пред’явленні платником податків довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до заяви за формою № 5ДР вноситься інформація щодо адреси реєстрації місця проживання відповідно паспортного документа особи, та адреса фактичного місця проживання/перебування – відповідно інформації, зазначеної в довідці.

Таким чином, платник податків – внутрішньо переміщена особа, який подав до контролюючого органу за місцем фактичного проживання/перебування заяву за формою № 5ДР та пред’явив при цьому довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, і Декларацію подає до цього контролюючого органу. Тобто, за місцем фактичного проживання.

 

Коло осіб, які зобов’язані подавати декларації, розширено

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що у 2018 році було розширено коло осіб, які зобов’язані подавати декларації.

Зокрема, зобов’язані включити в річну податкову декларацію та самостійно сплатити встановлені Кодексом податки та збори одержувачі винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) відповідно до умов цивільно-правового договору в разі, якщо такі доходи отримані від фізичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи.

Разом з тим, право подати декларацію з метою отримання податкової знижки мають громадяни, які понесли витрати: на користь вітчизняних установ дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійнотехнічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку або члена його сім’ї.

До таких витрат зараховується і орендна плата за договором оренди житла (квартири, будинки), оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, у разі, якщо такий платник має статус внутрішньо переміщеної особи.

 

Резидентам, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, необхідно подати декларацію про доходи

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що платники податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов'язані подати до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.

Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження податкової декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур (п. 179.3 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Порядок застосування п. 179.3 ст. 179 ПКУ визначається постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1243 «Про затвердження Порядку видачі довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку» із змінами.

 

Способи подання податкової декларації про майновий стан і доходи

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податку до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податку.

Податковою адресою платника податку – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі ( це визначено п.45.1 ст.45 ПКУ).

Податкова декларація подається за вибором громадянина в один із таких способів:

 - особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі, скориставшись електронним сервісом ДФС «Електронний кабінет» з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Необхідно пам’ятати, що:

- у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації;

- у разі подання податкової декларації в електронній формі, її необхідно надіслати не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Нагадаємо, що податкова декларація за 2018 рік подається громадянами до 01 травня 2019 року, а громадянами, які мають право на податкову знижку, – по 31 грудня 2019 року включно.

 

Строк подання податкової декларації і сплати зобов’язання

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Разом з тим, термін сплати податків і зборів, у такому випадку, не переноситься.

Тобто, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації.

При цьому платник не повинен враховувати перенесення термінів подання звітності у зв’язку з вихідними чи святковими днями.

Зазначена норма передбачена п. 49.20 ст. 49, п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу.

 

Дізнайтесь за яких умовподається декларація про майновий стан і доходи

З 1 січня 2019 року розпочалася кампанія декларування доходів, отриманих  фізичними особами у 2018 році.

Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку.

Платник податку зобов'язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у випадках, передбачених Податковим кодексом.

Так, громадяни, які у 2018 році отримували спадщину чи подарунок, що оподатковуються податком на доходи фізичних осіб; доходи від неподаткових агентів, зокрема, від надання в оренду житла, іноземний дохід, чи отримували дохід від надання послуг з ремонту житла, від організації і проведення розважальних заходів, доходи від репетиторської діяльності та інші повинні подати податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Декларація за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 06.06.2017 №556), подається до фіскального органу за місцем реєстрації  до 1 травня 2019 року.

Разом з тим, податкова декларація  не подається, якщо платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом Кодексу;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб;

- у вигляді об'єктів спадщини, якіоподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок.

 

Навчання вінтернатурі вищогомедичногозакладу

Чи можна подати декларацію дляотримання податкової знижки?

З 1 січня 2019 року розпочалася кампанія декларування доходів, отриманих  фізичними особами у 2018 році.

Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку.

Так, фізична особа має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Спеціалізація (інтернатура) є обов’язковою формою післядипломної підготовки випускників всіх факультетів медичних і фармацевтичних вищих закладів освіти III– IVрівнів акредитації, медичних факультетів університетів незалежно від підпорядкування та форм власності, після закінчення якої їм присвоюється кваліфікація лікаря (провізора) – спеціаліста певного фаху (наказ Міністерства охорони здоров’я України від 19.09.1996 № 291).

Тобто, інтернатура (спеціалізація) є невід’ємною ланкою безперервного процесу підготовки у вищому медичному і фармацевтичному закладах освіти фахівців за напрямом професійного спрямування.

Отже, суми коштів, сплачені на користь вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти для компенсації вартості навчання платника податку,  члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у інтернатурі, при додержанні всіх норм ст. 166 ПКУ,  приймаються у розрахунок податкової знижки за звітний рік.

Нагадаємо, що податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси.

Декларація подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 06.06.2017 №556).

Для громадян, які мають право на податкову знижку, податкова декларація про майновий стан і доходи подається  по 31.12.2019 (включно).

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Зазначена норма передбаченаст. 166 Податкового кодексу.

 

Отримували нецільову благодійну допомогу в 2018 році

Чи необхідно подавати декларацію про майновий стан і доходи?

З 1 січня 2019 року розпочалася кампанія декларування доходів, отриманих  фізичними особами у 2018 році.

Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку.

Платник податку зобов'язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у випадках, передбачених Податковим кодексом.

Не включається до оподатковуваного доходу, з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами-юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу, встановленого на 1 січня такого року (у 2018 році така неоподатковувана сума становила 2470 грн).

Відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги зазначаються у податковій звітності за формою 1ДФ.

У разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника - фізичної чи юридичної особи платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абз. першим п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (у 2018 році така сума становила 2470 грн).

Отже, якщо у 2018 році загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги перевищувала 2470 грн, то необхідно подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми.

Перевищення допомоги над вказаним розміром (у 2018 році –2470 грн.) підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається у термін до 1 травня року, що настає за звітним (до 1 травня 2019 року).

Форма Податкової декларації затверджена наказом МФУ від 02.10.2015 № 859 (у редакції від 06.06.2017 № 556).

Зазначена норма передбачена п.п. 49.18.4 ст. 49 та п.п. 170.7.3 ст. 170 Податкового кодексу України.

 

 

Роз’яснення законодавства

 

Обов’язкові реквізити які повинна містити податкова декларація, щоб не отримати відмову у її прийнятті

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що пунктом 48.2 статті 48 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) (далі - ПКУ) визначено, що обов’язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений ПКУ статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

Вичерпний перелік обов’язкових реквізитів, які повинна містити податкова декларація визначено пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 ПКУ.

Якщо платником податку у податковій декларації не заповнений хоча б один із обов’язкових реквізитів, то така декларація не вважається податковою (пункт 48.7 статті 48 ПКУ).

Відповідно до пункту 49.11 статті 49 ПКУ у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 ПКУ, такий контролюючий орган зобов’язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови у терміни, визначені підпунктами 49.11.1 та 49.11.2 пункту 49.11 статті 49 ПКУ.

У разі отримання відмови контролюючого органу у прийнятті податкової декларації платник податків має право (пункт 49.12 статті 49 ПКУ):

-    подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання;

-    оскаржити рішення контролюючого органу у порядку, передбаченому статтею 56 ПКУ.

Платник податків зобов’язаний погасити податкове зобов’язання, самостійно визначене ним у податковій декларації, протягом строків, установлених ПКУ (пункт 49.16 статті 49 ПКУ), незалежно від наявності відмови у прийнятті.

 

Умови, за яких юридичні особи можуть бути внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру встановлює Кабінет Міністрів України (п. п. 133.4.5 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

Так, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру відбувається згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» із змінами.

Відповідно до п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств (далі – податок) є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

► утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

► установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами та доповненнями), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей абзацу другого п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п. п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ;

► установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення абзацу третього п п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

►внесена контролюючим органом до Реєстру.

Положення абзаців третього і четвертого п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ щодо вимог наявності установчих документів не поширюються на бюджетні установи.

Підпунктом 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ встановлено, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.

 

Про перевірку фіскального касового чеку в «Електронному кабінеті»

Держаною фіскальною службою реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцям товарів (послуг) здійснювати пошук і перегляд фіскального касового чека, який формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронним фіскальним чеком, створеним новими РРО.

Щоб перевірити фіскальний касовий чек необхідно зайти на офіційний портал територіальних органів ДФС у Закарпатській області чи офіційний портал Державної фіскальної служби України вкладення «Електронний кабінет».

Сервіс знаходиться в відкритій частині електронного кабінету, доступ до якого здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: http://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чека (для традиційних РРО).

Пошук електронного чека здійснюється за його фіскальним номером і датою. Якщо ви не знайшли чек в системі, зробіть його фото та надішліть за адресою:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. . Фахівці фіскальної служби вивчать причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вживатимуть відповідних заходів.

Нагадаємо, що E-Receipt – нова інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій, яка передбачає тільки реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів і не потребує плати за користування нею. Електронний чек генерується, реєструється в системі ДФС і доповнюється QR-кодом, після чого передається на пристрій. Інформація про фіскальний номер чека та його QR-код зберігається в e-Receipt і доступний для перегляду в електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

 

До уваги платників податку на прибуток

Аналіз змін до Податкової декларації з податку на прибуток

Наказом МФУ від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (набув чинності 14.12.2018 р.), внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом МФУ від 20.10.2015 № 897.

Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік рекомендовано подавати за оновленою формою (з урахуванням змін, внесених наказом №842).

Наказом №842 внесенозміни до основної частини декларації:

- рядок 5 заголовної частини декларації та рядки "Код за ЄДРПОУ1" у додатках до декларації замінено на "Податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта1";

- рядок 9 заголовної частини декларації "Особливі відмітки" доповнено категорією "платник єдиного податку"(дляплатниківєдиного податку, які здійснювали на користь нерезидента – юридичної особи або уповноваженої ним особи будь-які виплати з доходів із джерелом їх походження з України).

Також оновлені редакції додатків до декларації:

- додаток ЗП до рядка 16 ЗП декларації.

У зв'язку із включенням п. 15 до підрозд.4 розд.XX Податкового кодексу, показники рядка 16 додатка, які враховуються у зменшення нарахованої суми податку на прибуток, доповнено рядком 16.5. Відповідно показник рядка 16 дорівнює сумі рядків (рядок 16.1 + рядок 16.4.1 + рядок 16.5).

У рядку 16.5 відображається зменшення податку на прибуток підприємств на суму сплаченого за поточний звітний період акцизного податку за зареєстрованими акцизними накладними на важкі дистиляти (газойль), що класифікуються у відповідних товарних підкатегоріях УКТЗЕД, якщо вони були використані для транспортних засобів, що класифікуються у відповідних товарних підкатегоріях УКТЗЕД, визначених у п. 15 підр.4 розд.XX Кодексу.

До рядка 16.3 додатка ЗП внесено редакційні зміни (тепер зазначається показник рядка 16.4.2 додатка до декларації попереднього звітного (податкового) року, тобто сума нарахованого та сплаченого авансового внеску у зв'язку із виплатою дивідендів у минулих періодах не врахована у зменшення податку за попередній звітний (податковий) рік).

 - додаток ПН до рядка 23 ПН декларації.

З урахуванням змін, внесених Законом України від 07.09.2017 №2146,до пп. 141.4.10 ст. 141 Кодексу, показник рядка 22 таблиці 1 додатка поширено на інші доходи за державними цінними паперами.

- додаток РІ до рядка 03 РІ декларації(розділ "Резерви банків та небанківських фінансових установ" оновлено новими різницями).

- розділ "Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій оновлено різницями:

на які збільшується фінансовий результат до оподаткування:

рядок 3.1.6.1 – сума 30%вартості товарів,робіт та послуг, придбаних у нерезидентів (у тому числі пов'язаних осіб - нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого КМУ відповідно до пп. 39.2.1.2 ст. 39 Кодексу (пп. 140.5.4 ст. 140 Кодексу);

рядок 3.1.6.2 – сума 30%вартості товарів, робіт та послуг, придбаних у нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого КМУвідповідно до пп. 39.2.1.1 "г")ст. 39 Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи (пп. 140.5.4 ст. 140 Кодексу);

рядок 3.1.7 – розмір різниці між вартістю придбання товарів, робіт, послуг, та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом "витягнутої руки" (пп. 140.5.4 ст. 140 Кодексу);

рядок 3.1.10.1 – сума повної або часткової компенсації один раз на календарний рік вартості путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, якщо така компенсація відповідно до Кодексу не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи - платника податку на доходи фізичних осіб (пп. 140.5.10 ст. 140 Кодексу);

рядок 3.1.13 – сума витрат, понесених платником податку у поточному звітному періоді за рахунок раніше отриманих субсидій для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України "Про державну підтримку кінематографії в Україні", але не більше суми такої субсидії, здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (пп. 140.5.13 ст. 140 Кодексу);

рядок 3.1.14 – сума коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року дитячо-юнацьким спортивним школам, центрам олімпійської підготовки, школам вищої спортивної майстерності, центрам фізичної культури і спорту інвалідів, спортивним федераціям з олімпійських видів спорту, що є неприбутковими організаціями на дату такого перерахування у розмірі, що перевищує 8%оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (пп. 140.5.14 ст. 140 Кодексу);

на яку зменшується фінансовий результат до оподаткування:

рядок 3.2.5 – сума субсидій, отриманих платником податку-суб'єктом кінематографії України для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України "Про державну підтримку кінематографії в Україні", здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (пп. 140.4.4  ст. 140 Кодексу).

- розділ "Різниці, передбачені підрозділом 4 розділу XX Кодексу" оновлено різницями:

які збільшують фінансовий результат до оподаткування:

рядок 4.1.18 – сума доходу, отриманого від реалізації газу (метану) вугільних родовищ, на який було зменшено фінансовий результат до оподаткування відповідно до абз.2п. 16 підр.4 розд.XX Кодексу, за результатами податкового року, що настає за податковим періодом застосування пільги – у разі відсутності цільового використання вивільнених від оподаткування коштів (п. 16 підр.4 розд.XX Кодексу);

рядок 4.1.19 – від'ємна різниця (яка буде відображена через рахунки обліку капіталу банку) між відкоригованим розміром резервів за активами,.розрахованим станом на початок 2018 р.відповідно до вимог міжнародних стандартів фінансової звітності, що застосовуватимуться з 2018 р., та розміром резервів, сформованих у зв'язку зі зменшенням корисності активів відповідно до вимог міжнародних стандартів фінансової звітності, які застосовувалися станом на кінець 2017 р.(п. 49 підр.4 розд.XX Кодексу);

які зменшують фінансовий результат до оподаткування:

рядок 4.2.17 – сума доходу, отриманого від операцій з газом (метаном) вугільних родовищ (реалізація, переробка, спалювання) та/або похідною сировиною газу (метану) вугільних родовищ, у тому числі газоповітряною сумішшю із вмістом газу (метану), яка не відповідає вимогам до якості природного газу, призначеного для транспортування, промислового та комунально-побутового споживання (п. 16 підр.4 розд.XX Кодексу);

Зазначений порядок роз’яснений листом ДФС України від 04.01.2019 №357/7/99-99-15-02-01-17.

 

Подання річної декларації з податку на прибуток підприємств

Який термін в 2019 році?

Податкові декларації за базовий період, що дорівнює календарному року,  для платників податку на прибуток для податкової декларації, яка розраховується наростаючим підсумком за рік, подаються протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Тобто встановлено єдиний термін поданнярічної податкової декларації з податку на прибуток для всіх категорій платників податку на прибуток (які звітують раз у рік, та тих, які звітують щоквартально) - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Граничний термін подання річної декларації з податку на прибуток для всіх категорій платників податку на прибуток - 01 березня 2019 року.

Зазначена норма передбачена 49.18.6 ст. 49 Податкового кодексу України.

 

Законодавство щодо ЄСВ

ФОП – «спрощенці» сплачують ЄСВ не менше мінімального страхового внеску незалежно від фінансового стану

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що 01.01.2019 набрав чинності  Закон України від 23 листопада 2018 року № 2629-VIII  «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (далі – Закон № 2629).

Відповідно до п. 4 частини 1 ст. 1 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) – це максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює 15 розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом, на яку нараховується ЄСВ.

Мінімальний страховий внесок – це сума ЄСВ, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір ЄСВ, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (п. 5 частини 1 ст. 1 Закону № 2464-VI).

ЄСВ, зокрема, для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку, встановлюється у розмірі 22 % до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄСВ (частина 5 ст. 8 Закону № 2464).

З урахуванням того, що ст. 8 Закону № 2629 у 2019 році встановлена мінімальна заробітна плата у місячному розмірі 4 173,00 грн, то:

- мінімальний страховий внесок у 2019 році складає 918,06 грн за місяць (4 173,00 грн х 22 %);

- максимальна величина бази нарахування ЄСВ у 2019 році складає 707 595,00 грн за місяць (4 173,00 грн х 15), тобто максимальний розмір ЄСВ – 155 670,90 грн (707 595,00 грн х 22 %).

Для платників єдиного податку ЄСВ нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 3 частини 1 ст. 7 Закону № 2464).

Нагадаємо, що згідно з Законом № 2464 ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП) відповідно до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами (далі – Порядок № 435) подається Додаток 5 до Звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт).

За звітний період 2018 року Додаток 5 до Звіту подається ФОП до 09 лютого 2019 року.

Слід зазначити, якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем подання Звіту вважається перший після нього робочий день (п. 14 розділу II Порядку № 435).

Не пізніше 19 числа місяця, що настає за звітним кварталом, кожен ФОП зобов’язаний сплачувати суму ЄСВ не менше мінімального страхового внеску на місяць (абзац третій частини 8 ст. 9 Закону № 2464).

З 01.01.2019 ФОП нараховують ЄСВ за ставкою 8,41 % для осіб з інвалідністю, які є найманими особами такої ФОП.

Не сплачують за себе ЄСВ ФОП (незалежно від системи оподаткування), які належать до осіб з інвалідністю, отримують пенсію за віком або досягли віку, визначеного ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Зазначене звільнення не поширюється на осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (адвокатів, нотаріусів, приватних виконавців, оцінювачів, аудиторів тощо).

 

ЄСВ: визначення дня сплати

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) на наступне.

Частиною 10 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) визначено, що днем сплати ЄСВ вважається:

1) у разі перерахування сум ЄСВ з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів – день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів;

2) у разі сплати ЄСВ готівкою – день прийняття до виконання банком або іншою установою – членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі;

3) у разі сплати ЄСВ в іноземній валюті – день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Запорізькі автовласники за рік сплатили до місцевих бюджетів 10 мільйонів

За минулий рік до місцевих бюджетів Запорізької області надійшло 10 мільйонів гривень транспортного податку. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько. Він зазначив, що автовласники збільшили відрахування порівняно з 2017 роком на 2 мільйони або на 26 відсотків.

Більшу частину надходжень забезпечили 403 платники-фізичні особи – 5,2 мільйона, що на 1,2 мільйона або на 31 відсоток більше, ніж у попередньому році. 178 суб'єктів господарювання-юридичних осіб сплатили до бюджетів 4,8 мільйона, це на 832 тисячі або на 21 відсоток перевищує дані 2017 року.

Найбільші суми податку отримали бюджети м. Запоріжжя – понад 5 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – більш ніж мільйон, Вільнянського, Запорізького, Новомиколаївського районів – 848 тисяч, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 735 тисяч, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 629 тисяч, Василівського та Михайлівського районів – 546 тисяч, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 506 тисяч.

Нагадаємо, транспортний податок сплачують власники легкових автомобілів з датою випуску до п'яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку, до 20 лютого подають декларацію та щоквартально перераховують платіж до місцевих бюджетів. Фізичним особам податок нараховує фіскальна служба та до 1 липня надсилає податкові повідомлення-рішення за місцем реєстрації.

Ставка податку складає 25 тисяч гривень на рік.

 

 

Валерій Манько: "У минулому році фіскальна служба регіону надала платникам понад 260 тисяч сервісних послуг"

Фахівці фіскальної служби Запорізької області у 2018 році надали запорізьким платникам податків 261,4 тисячі адміністративних послуг. Як підкреслив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, це на 18,5 тисячі більше, ніж у 2017 році.

Переважну частину послуг представники бізнесу та громадяни отримали у Центрах обслуговування – 251 тисячу, що майже на 18 тисяч перевищує кількість попереднього року.

Керівник фіскальної служби регіону зазначив, що поряд із зростанням показників електронних сервісних послуг платники податків продовжують звертатися до органів ДФС за місцем здійснення діяльності або реєстрації.

Зокрема, суб'єкти господарювання та громадяни відвідують інспекції для подання декларацій про доходи, з метою отримання картки платника податків, внесення до паспорта даних про реєстраційний номер облікової картки, реєстрації платника єдиного податку, включення організацій до Реєстру неприбуткових, а також для реєстрації книг обліку, реєстраторів розрахункових операцій тощо.

Нагадаємо, у м. Запоріжжя та районах області працюють 12 Центрів обслуговування платників. З їхнім переліком, територіями обслуговування та видами сервісів, що надаються, можна ознайомитися на сайті Головного управління ДФС у Запорізькій області за посиланнями:

http://zp.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/teritorialni-organi/ ,

http://zp.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/.

 

Мільярд гривень запорізькі землекористувачі спрямували до місцевих бюджетів

Річні надходження плати за землю у Запорізькому регіоні склали 1 мільярд 89 мільйонів гривень. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, землекористувачі сплатили на 20 мільйонів більше, ніж у 2017 році.

Керівник фіскальної служби регіону зазначив, що від суб'єктів господарювання-юридичних осіб надійшло 866,5 мільйона гривень, громадяни-власники та орендарі земельних ділянок поповнили бюджети на 223 мільйони.

Найбільші суми плати за землю отримав міський бюджет Запоріжжя – 450,7 мільйонів або 41 відсоток від загальних надходжень. За користування землями м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського і Великобілозерського районів сплачено 140 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 100 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 90 мільйонів, Якимівського та Приазовського районів – 70 мільйонів, Василівського та Михайлівського районів – 57 мільйонів, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського – 52,4 мільйона.

Плата за землю – це третій за обсягами платіж, який формує місцеві бюджети. Усього в Запорізькій області зареєстровано 9165 юридичних та 297 тисяч фізичних осіб платників земельного податку та орендної плати.

 

Податковими перевірками охоплено менше двох відсотків запорізьких підприємств

Фахівці фіскальної служби Запорізької області минулого року провели 718 документальних перевірок платників податків, що складає 1,7 відсотка від загальної кількості платників, що перебувають на обліку у податкових органах регіону.

За результатами виявлених порушень податкового законодавства було донараховано 284,6 мільйона гривень, з яких на даний час узгоджено понад 101 мільйон. До бюджету надійшло 67,4 мільйона гривень, 19 з яких – після судового розгляду результатів перевірок. У порівняні з 2017 роком надходження до бюджету збільшились майже на 11 мільйонів або на 19 відсотків.

Суми штрафних санкцій, з якими не погодились платники, оскаржуються в апеляційному або судовому порядку.

Зазначимо, що у 2018 році підвищився рівень "плановості контролю". Тобто, акцент зміщений на збільшення кількості саме планових, обґрунтованих відповідно до ризикоорієнтованої системи, перевірок з одночасним скороченням позапланових. Податковий аудит здійснюється лише за наявності у платника ризиків несплати податків, перелік яких затверджено відповідним наказом Міністерства фінансів України.

Найбільш поширені ризики – це наявність інформації про не підтвердження реального здійснення операцій; відносини з контрагентами, які знаходяться в розшуку, ліквідовані або мають ознаки фіктивності, а також розбіжності у платника податків згідно із системою автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів.

Нагадаємо, представники бізнесу в он-лайн режимі можуть дізнатися, чи планується перевірка їх підприємств – на сайті фіскальної служби розміщено план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/362017.html).

 

При фіскальній службі Запорізької області почав діяти новий склад Громадської ради

У Головному управлінні ДФС у Запорізькій області відбулися установчі збори з формування нового складу Громадської ради, до якого увійшли представники дванадцяти громадських організацій, які опікуються питаннями оподаткування та захищають інтереси платників податків.

Передувала засіданню робота ініціативної групи, яка затвердила список кандидатів та рекомендації установчим зборам щодо проекту порядку денного.

Під час заходу учасники заслухали звіт ініціативної групи та схвалили регламент. Шляхом рейтингового голосування було обрано керівництво та новий склад Громадської ради, а також затверджено її структуру. Серед подальших кроків – розробка положення та регламенту роботи.

Зазначимо, Громадську раду створено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 р. №996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики".

 

За користування природними ресурсами запорізькі підприємства сплатили

понад півмільярда гривень

У Запорізькій області надходження рентних платежів за минулий рік склали 512 мільйонів гривень.

Підприємства-водокористувачі сплатили 277 мільйонів гривень, що на 53,6 мільйона або на 24 відсотки більше, ніж за 2017 рік. З них, до державного бюджету надійшло понад 152 мільйони гривень, до місцевих скарбниць – майже 125 мільйонів.

Із загальної суми більш ніж 196 мільйонів гривень сплатили суб'єкти господарської діяльності м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів, водокористувачі м. Запоріжжя спрямували до бюджетів 46 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 1,9 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 1,2 мільйона, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 1,1 мільйона тощо.

Усього в регіоні зареєстровано 970 платників рентної  плати за спеціальне використання води.

Крім того, 613 підприємств добувної промисловості поповнили бюджети на 235 мільйонів рентної плати за користування надрами, у тому числі до державного бюджету надійшов 171 мільйон, до місцевих – 63,4 мільйона.

 

 

ДФС України

 

Тетяна Федченко: Для отримання податкової соціальної пільги робітник має подати заяву роботодавцю

Громадяни, які працюють неповний робочий день, та батьки з двома і більше дітьми мають право на податкову соціальну пільгу. Щоб її отримати та, відповідно, зменшити свої податкові зобов’язання, людина повинна подати заяву до бухгалтерії підприємства. Про це в інтерв’ю виданню «Факти» розповіла заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податку з доходів фізичних осіб Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Тетяна Федченко.

«Соціальна пільга – це можливість платника зменшити нараховану суму місячної зарплатні на розмір такої пільги. Тобто зарплата зменшується на суму пільги і лише після цього оподатковується податком на доходи фізичних осіб», – пояснила Тетяна Федченко.

Пільга складає 50% місячного розміру прожиткового мінімуму для дієздатних осіб, встановленого на 1 січня звітного податкового року. У 2019 році це – 960 грн 50 коп (50% від 1921 грн прожиткового мінімуму для дієздатних осіб станом на 1 січня 2019 року).

Право на таку пільгу має кожна працююча людина, яка отримує заробітну плату та є платником податку на доходи фізичних осіб.

Однак при цьому особа має відповідати певним умовам.

По-перше, податкова соціальна пільга застосовується до нарахованої місячної зарплатні, якщо її розмір не перевищує суму, яка дорівнює місячному прожитковому мінімуму, який діє на 1 січня звітного року для дієздатної особи, помноженої на 1,4 та округленої до 10 гривень. У 2019 році сума обмеження складає 2 тис. 690 грн.

По-друге, пільга застосовується лише до заробітної плати та не стосується інших доходів.

«Тобто підприємці не можуть претендувати на податкову пільгу. Також вона не стосується сум, отриманих від проведення незалежної професійної діяльності (нотаріуси, адвокати тощо)», – підкреслила Тетяна Федченко.

По-третє, пільга починає застосуватися роботодавцем з дня отримання від платника заяви і документів, які підтверджують право на її використання.

По-четверте, пільга не застосовується, якщо працівник, окрім зарплатні, отримує виплати з бюджету у вигляді стипендії, грошового або майнового забезпечення учня, студента, аспіранта тощо.

П’ята умова – податкова пільга надається тільки за одним місцем роботи.

«Якщо особа працює на кількох підприємствах, вона може обрати, де їй вигідніше скористатися правом на пільгу, та подати роботодавцю письмову заяву», – зазначила Тетяна Федченко.

Вона також підкреслила, що деяким категоріям платників податкова соціальна пільга надається у більшому розмірі, ніж звичайно. Це – студенти, аспіранти, ординатори, ад’юнкти, чорнобильці І та ІІ категорій, інваліди І та ІІ груп, а також ветерани війни, зокрема, учасники бойових дій.

Для батьків неповнолітніх дітей передбачено особливий порядок надання пільги. Вона надається обом батькам, а якщо в сім’ї двоє та більше дітей до 18 років, пільга надається на кожну дитину.

Наприклад, для матері з двома дітьми вона складатиме не 960 грн 50 коп, а 1 тис. 921 грн, з трьома - 2 тис. 881 грн 50 коп.

При цьому лише для одного з батьків граничний розмір зарплатні, який дає право на пільгу, збільшується в залежності від кількості дітей у віці до 18 років.

 

Про головне

УРЯДОВА "ГАРЯЧА ЛІНІЯ"

Децентралізація влади

1939-1945. Пам'ятаємо. Перемагаємо.

Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву

 

    

Бердянська районна державна адміністрація. Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.