Снять квартиру посуточно. Быстро снять посуточно квартиру в казани. Снять однокомнатную квартиру посуточно. Помощь в получении ипотеки. Удобное получение ипотеки в сбербанке. Что нужно для получения ипотеки. Отопление частного дома. Как сделать отопление частный дом схема. Частный дом монтаж отопления. Восстановление жесткого диска. Быстрое восстановление информации с жесткого диска. Восстановление данных жесткого диска программа. Кредит с плохой историей. Быстрые кредиты онлайн с плохой историей. Срочный кредит с плохой историей. В какой сервер играть в WOW. Топ world of warcraft серверы. Wow серверы pandaria. Круглопалочный станок чертежи. Круглопалочный станок купить дешево. Самодельный круглопалочный станок. Кредит на покупку квартиры. На долго взять кредит на квартиру. Кредит на покупку квартиры.

 

Урядова програма "Доступні ліки"

 

Бердянська ОДПІ інформує

Інформація БОДПІ станом на 16.01.2019

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

18 січня 2019 року – останній день сплати ЄСВ

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що 18 січня 2019 року – останній день сплати  ЄСВ фізичними особами — підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, членам фермерського господарства за IV квартал.

До бердянських податківців завітали щедрувальники

У День нового року за старим стилем, вже за щорічною традицією до Бердянського управління завітали з колядками та щедрівками друзі податківців – учні Бердянської школи-інтернату та маленькі вихованці дитячого садочку «Пізнайко».

Дзвінко лунали колядки, щедрівки, віншування та щирі побажання Божого благословення, добра, миру і всяких гараздів від юних щедрувальників зі школи-інтернату. Цікаву розважальну програму з піснями, танцями та Різдвяним хороводом влаштували для працівників фіскальної служби маленькі «пізнайчата»  разом зі своїми вихователями.

Виступи дітей залишили багато вражень та подарували святковий настрій всім присутнім. Із вдячністю податківці щедро наповнили святкові торбинки щедрувальників подарунками та солодощами.

За гарні привітання, побажання та колядки начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова від імені усіх працівників подякувала дітворі та побажала міцного здоров’я, добра, миру і здійснення мрій.

 

Місцеві бюджети Бердянщини отримали  понад 406 мільйонів ПДФО

Протягом 2018 року завдяки бердянським платникам та приморчанам до місцевих бюджетів надійшло 406,6мільйонагривень податкуна доходи фізичних осіб. Як відзначила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова, це на 64,7, мільйонагривень або на 18,9 % більше, ніж торік.  Більшу частину податку забезпечили підприємці і підприємства міста Бердянськ – 277,7мільйонагривень, Бердянський район – 61,1 мільйона та Приморський – 68,8 мільйона гривень.

ПДФО є основним джерелом наповнення місцевої скарбниці.В структурі надходжень він займає позицію лідера – близько 62 % від загальної суми інших податків і зборів. Із заробітної плати цей податок сплачується із розрахунку18 відсотків. Тож напряму залежить від виплати бердянськими та приморськими роботодавцями  легальної заробітної плати.

Отже, офіційне оформлення співробітників,своєчасна виплата заробітної плати, недопущення виплати її у“конвертах” – це запорука сталого розвитку наших територіальних громад.

 

Новини законодавства

Про деякі новації податкового законодавства, які почали діяти з 01 січня 2019 року

ДФС України листом від 27.12.2018 № 40351/7/99-99-14-03-03-17 «Щодо внесення змін до окремих норм Податкового кодексу України» (далі – Лист № 40351) повідомила, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) були внесені до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зміни, які набули чинності з 01 січня 2019 року.

Зміни, зокрема, дещо змінюють порядок врегулювання спірних питань та прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок платників податків.

Так, збільшено з п’яти до десяти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки), передбачений абзацом другим п. 44.7 ст. 44 та п. 86.7 ст. 86 ПКУ термін, протягом якого платник податків має право подати до контролюючого органу заперечення до акта (довідки) перевірки та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником у податковій звітності.

У зв’язку з цим, збільшено з десяти до п’ятнадцяти робочих днів (з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки) термін прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок (п. 86.8 ст.86 ПКУ).

В той же час, за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному п. 44.7 ст. 44 ПКУ, податкове повідомлення-рішення, як і раніше, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів – протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

При цьому, до внесення відповідних змін до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 26.10.2017 за № 1300/27745 (зі змінами), норми розділу V якого діють в частині, що не суперечить ПКУ.

Крім того, Законом № 2628 збільшено з десяти календарних до десяти робочих днів передбачений п. 56.3 ст. 56 ПКУ термін, протягом якого може бути подана скарга для оскарження в адміністративному порядку прийнятих контролюючими органами податкових повідомлень-рішень.

При цьому, слід звернути увагу на те, що передбачені п. 57.3. ст. 57 ПКУ граничні терміни сплати нарахованих контролюючим органом сум грошових зобов’язань не змінилися. Так, відповідно до цього пункту, у разі визначення грошового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 – 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов’язання платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Крім того слід врахувати, що Законом № 2628 продовжено дію норм п.п. 38.11 п. 38 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, які пов’язані зі спеціальними правилами для підтвердження даних, визначених у податковій звітності суб’єктами господарювання, що здійснювали діяльність на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення і не можуть пред’явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань на період здійснення заходів із забезпечення проведення операції Об’єднаних сил (ООС).

Лист № 40351 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73128.html

 

Змінено Порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань

Міністерством юстиції України наказом від 29.12.2018 № 4146/5 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства юстиції України» (далі – Наказ № 4146/5) внесено зміни, зокрема,  до Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженому наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 № 359/5, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 09.02.2016 № 200/28330 (далі – Порядок), а саме: уточнено особливості проведення державної реєстрації за заявами в електронній формі.

Так, в оновленому Порядку визначено, якщо під час розгляду заяви та документів для державної реєстрації державним реєстратором встановлено наявність зареєстрованих у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) інших пакетів документів для державної реєстрації щодо цього самого суб’єкта, наступний пакет документів розглядається після проведення державної реєстрації чи відмови в такій реєстрації на підставі заяви та документів, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі раніше.

Також Порядком визначено, що документи, які містять більше однієї сторінки, скануються в один файл. У разі перевищення допустимого для завантаження файла розміру такий файл розділяється на декілька файлів. Електронні копії документів мають бути придатні для сприйняття їх змісту.

Крім того, Наказом № 4146/5 уточнено, що заява формується заявником в електронній формі з обов’язковим долученням до неї оригіналів електронних документів для державної реєстрації.

Слід зауважити, що заява та документи для державної реєстрації в електронній формі мають відповідати вимогам, встановленим Законами України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

Плата за надання адміністративних послуг здійснюватиметься на порталі електронних сервісів з використанням платіжних систем через мережу Інтернет.

Наказ № 4146/5 розміщено на офіційному сайті Міністерства юстиції України за посиланням: https://minjust.gov.ua/n/22580

 

Затверджено нову форму і зміст фіскального чеку з обміну валюти

Національний банк України постановою від 04 січня 2019 року № 16 «Про документ для обліку та реєстрації валютно-обмінних операцій» (далі – Постанова № 16) встановив, що під час здійснення валютно-обмінних операцій форма і зміст розрахункового документа, який друкується реєстратором розрахункових операцій та застосовується для обліку та реєстрації валютнообмінних операцій    (далі – розрахунковий документ РРО) уповноваженої установи (крім банку), пункту обміну іноземної валюти уповноваженої установи та квитанції/чека, що формуються платіжним пристроєм уповноваженої установи (крім банку), повинні відповідати вимогам Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за № 220/28350 (зі змінами), та мають додатково містити таку інформацію:

● назву операції (купівля, продаж, обмін іноземної валюти, операція сторно);

● назву і код прийнятої валюти;

● суму прийнятої валюти;

● курс, крос-курс;

● назву і код валюти до видачі;

● суму валюти до видачі;

● суму комісії;

● дані про клієнта (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи);

● додаткові реквізити, необхідні для проведення валютно-обмінних операцій.

Дані про клієнта заповнюються лише під час здійснення валютнообмінної операції на суму (в еквіваленті), що дорівнює чи перевищує розмір, установлений для фінансових операцій, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу згідно із законодавством України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Водночас розрахунковий документ РРО додатково повинен містити такі реквізити:

■ підпис клієнта (проставляється, якщо сума валютно-обмінної операції дорівнює або перевищує в еквіваленті суму, зазначену вище);

■ підпис працівника уповноваженої установи, яка отримала відповідну ліцензію НБУ;

■ відбиток штампа.

Постанова № 16 опублікована на сайті офіційного Інтернет-представництва Національного банку України 04.01.2019 і набирає чинності з дня введення в дію Закону України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції», а саме: 07 лютого 2019 року

 

Оновлено Державний реєстр РРО

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що ДФС України наказом від 04.01.2019 № 8 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр).

Оновлений Реєстр містить перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена і включає 94 РРО, дозволених до первинної реєстрації.

Окремо наводиться перелік РРО, виключених з Реєстру у 2016 – 2018 роках, експлуатація яких не дозволяється. Таких РРО 7.

Водночас визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС України від 22.10.2018 № 688.

Оновлений Реєстр розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/320822.html

 

Сума страхової виплати від страховика – нерезидента з 01.01.2019 не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) не включається сума страхової виплати, страхового відшкодування або викупна сума, отримана платником податку за договором страхування від страховика – резидента, а з 01.01.2019 або страховика  нерезидента, іншого ніж довгострокове страхування життя (у тому числі страхування довічних пенсій) та недержавне пенсійне забезпечення, у разі виконання таких умов:

а) під час страхування життя або здоров’я платника податку у разі:

► дожиття застрахованої особи до дати чи події, передбаченої договором страхування життя, чи досягнення віку, передбаченого таким договором;

► викупна сума в частині, що не перевищує суму внесених страхових платежів за договором страхування життя, іншого, ніж довгострокове страхування життя;

► в разі страхового випадку – факт заподіяння шкоди застрахованій особі повинен бути належним чином підтверджений. Якщо застрахована особа помирає, сума страхової виплати, яка належить вигодонабувачам або спадкоємцям, оподатковується за правилами та ставками, встановленими для оподаткування спадщини (вигодонабувач прирівнюється до спадкоємця);

б) під час страхування майна сума страхового відшкодування не може перевищувати вартість застрахованого майна, визначену за звичайними цінами на дату укладення страхового договору, збільшену на суму сплачених страхових платежів (страхових внесків, страхових премій);

в) під час страхування цивільної відповідальності сума страхового відшкодування не може перевищувати розмір шкоди, фактично заподіяної вигодонабувачу (бенефіціару), яка визначається за звичайними цінами на дату такої страхової виплати;

Норми п.п. 165.1.27 п. 165.1 ст. 165 ПКУ оновлено відповідно до ЗаконуУкраїни від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

 

Затверджено переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких тимчасово звільняються від оподаткування ПДВ

ДФС України щодо порядку застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) листом ДФС України від 08.01.2019 № 416/7/99-99-15-03-02-17 (далі – Лист № 416) повідомила наступне.

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набрав чинності 01.01.2019, продовжено до 01.01.2022 дію тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Дію постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15 (зі змінами), якою затверджено переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово звільняються від оподаткування ПДВ, також продовжено до 01.01.2022 згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1177 (далі – Постанова № 1177).

Постанова № 1177 набрала чинності з 01.01.2019 (пункт 2 Постанови № 1177).

Враховуючи викладене, режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, поширюється на операції платників податку з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснюються з 01.01.2019 до 31.12.2021 (включно).

Лист № 416 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73129.html

 

Важливо длясільгоспвиробників!

З 2019 року нерухомість, передана сільгоспвиробниками в оренду, оподатковується податком на нерухомість

Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» змінено норму щодо застосування пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  сільгоспвиробниками.

Закон №2628 набирає чинності з 1 січня 2019 року, за винятком окремих положень.

Так, з 01.01.2019 року не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства" (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку  (п.п. 266.2.2 «ж» Податкового кодексу).

Нагадаємо, що до змін (до 01.01.2019) податком на нерухомість не оподатковувались будь-які будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності.

 

Зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи

Наказом МФУ від 01.11.2018 № 866 затверджено зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженій наказом МФУ від 02.10.2015 р. № 859 (у редакції від 06.06.2017 №556).

Наказ № 866 набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опублікований в Офіційному віснику України № 97 від 18.12.2018)

Так, в  Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, уточнено, що в декларації до суми податкової знижки включають витрати сплачені платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення.

Така зміна обумовлена, що Законом України від 03.07.2018 N 2477-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України" розширено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки.

Також усунена неточність, що стосувалася заповнення рядка 3 додатка Ф1 до декларації.

 

З 01.01.2019 року змінено порядок оподаткування туристичним збором

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 р. № 2628-VIII  внесено зміни до порядку оподаткування туристичним збором.

Закон №2628 набирає чинності з 1 січня 2019 року, за винятком окремих положень.

Так, з у урахуванням змін ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених пп. 268.5.1 ПКУ, у розмірі:

-  до 0,5% для  внутрішнього туризму;

- до 5% для  в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Статтею 8 Закону України "Про державний бюджет на 2019 рік" від 23.11.2018 р. № 2629 –VІІІ,  з 1 січня 2019 року мінімальна заробітна плата становить 4173 гривні.

Нагадаємо, що до змін (до 01.01.2019) ставка туристичного збору встановлювалась у розмірі від 0,5 до 1 відсотка від вартості усього періоду проживання (ночівлі) в місцях, визначених п.п. 268.5.1 ст. 268 ПКУ, за вирахуванням податку на додану вартість.

 

Роз’яснення законодавства

 

ДФС запроваджено новий сервіс з автоматичного заповнення декларації

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що з 1 січня розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року.

З метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання податкової декларації ДФС запроваджено новий сервіс в Електронному кабінеті платника. Він передбачає часткове автоматичне заповнення декларації про майновий стан та доходи на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб та відомостей про об’єкти нерухомого  чи рухомого майна.

Скористатися зазначеним сервісом можуть фізичні особи, які відповідно до законодавства зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи, особи, які мають право подати декларацію з метою отримання податкової знижки, та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльністю.

Щоб подати декларацію в електронному вигляді з використанням сервісу автоматичного часткового заповнення, слід завчасно подбати про отримання особистого електронного цифрового підпису, який можна отримати  у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів. З переліком АЦСК можна ознайомитися у відкритій частині Електронного кабінету. Більшість АЦСК надає таку послугу безкоштовно.

Слід зауважити, що інформація з Державного реєстру фізичних осіб, на підставі якої автоматично заповнюється декларація, може бути не повною, оскільки у Державному реєстрі не відображаються дані щодо доходів, отриманих від фізичних осіб та іноземні доходи. Тому при заповненні декларації будь-яке значення можна відкоригувати в ручному режимі.

Заповнення декларації в Електронному кабінеті надасть можливість:

- скоротити час і витрати на подання звітності;

- мінімізувати помилки при заповненні декларації;

- у разі необхідності надати копії документів у додатку до декларації, що важливо, зокрема, при використанні права на податкову знижку.

Заощаджуйте свій час та зменшуйте витрати на подання звітності.

 

В яких випадках платник звільняється від подання декларації про майновий стан і доходи

Платники податку звільняються від обов’язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) у випадках:

а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платники податку, які:

- є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язнені на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

б) в інших випадках, визначених розділом IV ПКУ.

Крім того, декларація не подається і обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним (це передбачено п.179.2 ст.179 ПКУ), якщо платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділом IV ПКУ;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до розділу IV ПКУ;

- у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до розділу IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

 

До уваги громадян, які декларують доходи!

Відповідно до п. 179.1 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) зобов’язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) у випадках передбачених розділом ІV ПКУ.

Водночас, п. 179.2 ст. 179 ПКУ визначено, коли обов’язок щодо подання податкової Декларації вважається виконаним і податкова Декларація не подається.

Підпунктом 168.4.5 п. 168.4 ст. 168 ПКУ передбачено, що фізична особа, відповідальна згідно з вимогами розділу ІV ПКУ за нарахування та утримання ПДФО, сплачує (перераховує) ПДФО до відповідного бюджету.

З метою належного ведення оперативного обліку ПДФО (збору), ДФС наказом від 27.12.2018 № 873 «Про затвердження змін до наказу ДФС від 10.04.2015 № 267» введено в дію нові коди бюджетної класифікації:

► 11010501 – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не пілягають обов’язковому декларуванню»;

► 11011001 – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Отже,  платники ПДФО – фізичні особи, які відповідно до розділу ІV ПКУ зобов’язані сплатити ПДФО, але звільнені від подання Декларації (при нотаріальному посвідчені договорів та/або при видачі свідоцтв про право на спадщину тощо) сплачують:

■ ПДФО по коду платежу «11010501» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не пілягають обов’язковому декларуванню»;

■ військовий збір по коду платежу «11011000»  – «військовий збір».

У разі, якщо платник ПДФО – фізична особа зобов’язаний подати Декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, то у такому випадку платник ПДФО сплачує:

■ ПДФО по коду платежу «11010500»  – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

■ військовий збір по коду платежу «11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Крім того, слід зазначити, що ПДФО, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України (далі – БКУ).

Абзацом 5 п. 2 ст. 64 БКУ, який набрав чинності з 01.01.2019, передбачено, що ПДФО, нарахований податковим агентом або фізичною особою, яка отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), сплачується таким податковим агентом або такою фізичною особою до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Таким чином, у разі отримання особою – орендодавцем у 2019 році доходу від  надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець повинен сплатити (перерахувати) ПДФО до відповідного бюджету за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).

При отриманні у 2018 році доходів від здавання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній податковій Декларації та сплачує ПДФО з таких доходів за своєю податковою адресою.

 

Застосування податкової соціальної пільги у 2019 році

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018 р. № 2629-VIII визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено у розмірі:

- з 1 січня 2019 року - 1921 гривня,

- з 1 липня - 2007 гривень,

 з 1 грудня - 2102 гривні.

Від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (з розрахунку на місяць) станом на 1 січня 2019 року залежить розмір податкової соціальної пільги.

Так, платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги для будь-якого платника податку в розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (з розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року (пп. 169.1.1 ст. 169 Податкового кодексу).

У 2019 році її розмір становить 960,50 грн. (1921 грн х 50% )

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (п.п. 169.4.1 ст. 169 ПКУ)

У 2019 році такий розмір становить  2690 грн. (1921 грн х 1,4)

Якщо заробітна плата перевищує 2690 грн. (і немає інших пільг, встановлених ПКУ) загальна податкова соціальна пільга не застосовується.

Щодо податкової соціальної пільги на дітей, то граничний розмір заробітної плати, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі, що передбачені п.п. 169.1.2 ПКУ, визначається як добуток граничної суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги (у 2019 році  2690 грн.)  та відповідної кількості дітей.

 

За яких умов громадяни зобов’язані подати декларацію у разі отримання спадщини

З початку 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року.

Громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи розподіляються на дві категорії:

- особи, які зобов’язані подати річну декларацію,

- особи, які мають право подати декларацію.

Оподаткування об’єктів спадщини залежить від  ступеня споріднення спадкодавця і спадкоємця та резидентського статусу.

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються:

- об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;

- вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, готівки або коштів,  що успадковуються особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, що успадковуються дитиною-інвалідом;

- грошові заощадження, поміщені до 02.01.92р. в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.

За ставкою 5% оподатковується вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

Ставка 18% застосовується для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб,

Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема, у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

Отже, фізичні особи, що одержали дохід у вигляді спадщини (подарунку), який оподатковується за нульовою ставкою податку, не зобов’язані включати вартість такої спадщини (подарунку) до складу загального річного оподатковуваного доходу.

Такі фізичні особи можуть не подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але за умови відсутності інших підстав для подання декларації.

Фізичні особи, які отримали спадщину, що оподатковується за ставками 5% та 18%, зобов'язані включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з таких доходів.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 N 859 (у редакції від  06.06.2017 N 556) до 1 травня 2018 року.

Зазначена норма передбачена п.п. 164.2.10 ст. 164; п. 174.2,  п. 174.3 ст. 174, п. 179.2 ст. 179 Податкового кодексу.

 

Отримали іноземний дохід – подайте податкову декларацію про майновий стан і доходи

З 1 січня 2019 року розпочалася кампанія декларування доходів, отриманих  фізичними особами у 2018 році.

Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку.

Фізичні особи - резиденти, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи, є платниками податку на доходи фізичних осіб. 

У разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію з  оподаткуванням такої суми за ставкою 18%.

Також зазначений дохід є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.

Отже, платник податку, що отримує іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок (військовий збір) з таких доходів.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 N 859 (у редакції від  06.06.2017 N 556) до 1 травня 2019 року.

При цьому, згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном.

Сума такого зменшення визначається у річній податковій декларації.

Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування.

Така довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Зазначена норма передбачена п.13.5 ст. 13, пп. 162.1.1 ст. 162, п.п 170.11.1, п.п. 170.11.2  ст. 170, пп. 1.2 п. 161 пп. 10 розд. XX Податкового кодексу.

 

До уваги платників плати за землю!

Відповідно до вимог пунктів 289.2 та 289.3 статті 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель та не пізніше 15 числа поточного року забезпечує інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Листом від 04.01.2019 № 22-28-0.22-125/2-19 Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі – Держгеокадастр) надано інформацію про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Додатково Держгекадастр поінформував, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 № 552 «Про затвердження технічної документації із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення» затверджено відповідну технічну документацію. 

Наказ набрав чинності з 01 січня 2019 року.

Оскільки нормативна грошова оцінка земель є базою оподаткування земельним податком, застосовується для розрахунку річної суми орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а також є базою оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи,  її зміна впливає на розрахунок суми податкових зобов'язань на поточний рік.

Нагадуємо, що згідно з вимогами пункту 286.2 статті 286 Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за відповідною формою.

Платники єдиного податку четвертої групи також самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки  податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою (підпункт 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 Кодексу).

Водночас зазначаємо, що для отримання більш детальної інформації щодо нормативної оцінки земельних ділянок необхідно звертатися до територіальних підрозділів Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок.

 

Платникам ПДВ необхідно здійснити річний перерахунок за 2018 рік

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу платників ПДВ, що у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні, платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) ПДВ  під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях (п. 199.1 ст. 199 ПКУ).

Пунктом 199.4 ст. 199 ПКУ встановлено, що платник ПДВ за підсумками календарного року здійснює перерахунок частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій.

Частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях визначається у відсотках як відношення обсягів з постачання оподатковуваних операцій (без урахування сум ПДВ) за попередній календарний рік до сукупних обсягів постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (без урахування сум ПДВ) за цей же попередній календарний рік. Визначена у процентах величина застосовується протягом поточного календарного року (п. 199.2 ст. 199 ПКУ).

Відповідно до п. 199.5 ст. 199 ПКУ частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, визначена з урахуванням норм пп. 199.2 – 199.4 ст. 199 ПКУ, застосовується для проведення коригування сум податкових зобов’язань, зазначених у п. 199.1 ст. 199 ПКУ.

Результати перерахунку сум податкових зобов’язань відображаються у податковій декларації за останній податковий період року. У разі зняття з обліку платника ПДВ, у тому числі за рішенням суду, коригування відображається платником ПДВ у податковій декларації останнього податкового періоду, коли відбулося зняття з обліку.

Отже, платникам ПДВ за підсумками 2018 року необхідно здійснити перерахунок частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій.

 

Які документи повинен надати покупцю підприємець на єдиному податку за реалізовані товари?

Відповідно до п.6 ст.9 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», із змінами та доповненнями (далі – Закон №265), реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення), (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться згідно з Податковим кодексом України до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Разом з тим, п.15 ст.3 Закону №265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12 травня 1991 року №1023-ХІІ «Про захист прав споживачів» із змінами та доповненнями (далі – Закон №1023).

Таким чином, платник єдиного податку зобов’язаний надати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передавання прав власності на них від продавця до покупця.

При невидачі на вимогу покупця товарів (послуг) відповідного документу фізичні особи – підприємці, які сплачують єдиний податок, притягаються до відповідальності, передбаченої Законом №1023.  

 

До уваги платників податку на прибуток!

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що ДФС України з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю листом від 04.01.2019 № 357/7/99-99-15-02-01-17 (далі – Лист № 357) повідомила наступне.

З 14 грудня 2018 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15.11.2018 за № 1303/32755 (далі – Наказ № 842).

Наказ № 842 виданий з метою реалізації положень законів України від 07 листопада 2017 року № 2176 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні» та від 07 грудня 2017 року № 2245 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», які набули чинності з 01.01.2018.

Наказом № 842 внесено зміни до основної частини декларації з податку на прибуток (далі –декларація) та оновлено редакції додатків до декларації. 

Так, зокрема, Розділ «Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій (ст. 140 розділу III Податкового кодексу України)» оновлено різницями:

● на які збільшується фінансовий результат до оподаткування:

► рядок 3.1.6.1 – сума 30 відс. вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб –нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у (п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

► рядок 3.1.6.2 – сума 30 відс. вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи (п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

► рядок 3.1.7 – розмір різниці між вартістю придбання товарів, у тому числі необоротних активів, робіт, послуг, та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки» (п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

► рядок 3.1.10.1 – сума повної або часткової компенсації один раз на календарний рік вартості путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, якщо така компенсація відповідно до ПКУ не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи – платника податку на доходи фізичних осіб (п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

► рядок 3.1.13 – сума витрат, понесених платником податку у поточному звітному періоді за рахунок раніше отриманих субсидій для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні», але не більше суми такої субсидії, здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 140.5.13 п. 140.5 ст. 140 ПКУ;

►рядок 3.1.14 – сума коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року суб’єктам сфери фізичної культури і спорту, а саме дитячо-юнацьким спортивним школам, центрам олімпійської підготовки, школам вищої спортивної майстерності, центрам фізичної культури і спорту інвалідів, спортивним федераціям з олімпійських видів спорту, що є неприбутковими організаціями, внесеними до Реєстру неприбуткових установ та організацій, на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг у розмірі, що перевищує 8 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (п.п. 140.5.14 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

● на яку зменшується фінансовий результат до оподаткування:

► рядок 3.2.5 – сума субсидій, отриманих платником податку – суб’єктом кінематографії України для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні», здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 ПКУ).

Враховуючи, що видання наказу № 842 обумовлено змінами з 01.01.2018 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік рекомендовано подавати податкову декларацію за оновленою формою.

Більш детальніше про заповнення декларації у Листі № 357, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: 

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73122.html

 

Нарахували заробітну плату одинокій матері.Який розмір соціальної пільги застосовувати в 2019 році?

Платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 ст. 169 Податкового кодексу у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років.

 У 2019 році її розмір становить 1440,75грн. (960, 50 грн. х 150%)

При цьому, податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.

У 2019 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 2690 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу  1921 грн. х 1,4).

Граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги самотній матері визначається як добуток суми, визначеної п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (тобто суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги) та відповідної кількості дітей (у 2018 році 2690 грн. х кількість дітей до 18 років).

Отже, у 2019 році самотня мати має право на застосування податкової соціальної пільги в сумі 1440,75 грн. у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, за умови дотримання норми, зазначеної п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (заробітна плата не перевищує 2690 грн.).

Платник податку зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи.

Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою КМУ «Про затвердження Порядку подання документів для застосування податкової соціальної пільги» від 29.12.2010 №1227.

Зазначена норма визначена п.п. 169.1.3; п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу України.

 

Законодавство щодо ЄСВ

 

ЄСВ у 2019 році: що необхідно знати підприємцям, самозайнятим особам та фермерам?

 

 

 

 

 

 

Нарахування єдиного соціального внеску для пенсіонерів, які працюють

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що платниками єдиного внеску є:

- роботодавці, підприємства, установи та організації, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами;

- фізичні особи - підприємці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором.

Єдиний внесок нараховується роботодавцями на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат. До зазначених виплат застосовується ставка 22 відсотка.

Отже, пільг щодо нарахування єдиного внеску на заробітну плату пенсіонерів, які є найманими працівниками, не передбачено.

Зазначена норма передбачена п.1 ч.1 ст. 4, п. 1 ч.1 ст.7 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».  

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Валерій Манько: "Місцеві бюджети Запорізької області отримали вісім мільярдів гривень"

Запорізькі платники податків у 2018 році спрямували до місцевих бюджетів своїх територій 8 мільярдів 192 мільйони гривень (не враховуючи показники великих платників, які перебувають на обліку у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).

Коментуючи надходження, в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько підкреслив, що у порівнянні з 2017 роком доходи скарбниць регіону зросли на 1 мільярд 65 мільйонів або на 15 відсотків.

Більшу частину бюджетів сформував податок на доходи фізичних осіб – за минулий рік надійшло понад 5 мільярдів ПДФО, що на 863 мільйони або на 21 відсоток перевищує дані попереднього року.

Підприємці, які використовують спрощену систему оподаткування, сплатили 1,2 мільярда гривень єдиного податку. Внесок представників малого і середнього бізнесу перевищив показник 2017 року на 190 мільйонів або на 18,5 відсотка.

Землекористувачі регіону поповнили бюджети на 1,1 мільярда, що на 20 мільйонів більше, ніж у 2017 році. Зокрема, від юридичних осіб надійшло 866,4 мільйона гривень, від фізичних осіб – 223,2 мільйона плати за землю.

Від продажу підакцизних товарів бюджети отримали 182 мільйони гривень акцизного податку, за використання природних ресурсів – 188 мільйонів гривень рентної плати, за забруднення навколишнього середовища підприємства перерахували майже 161 мільйон гривень екологічного податку.

 

Олексій Мужев: "Митні платежі на Запоріжжі склали майже 8,5 мільярда гривень"

Запорізькі суб'єкти господарювання за 2018 рік сплатили 8 мільярдів 479 мільйонів гривень митних платежів, що на 2 мільярди 450 мільйонів або майже на 41 відсоток більше, ніж за 2017 рік. Рівень планових надходжень перевищено на 18 відсотків. Про це повідомив начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев.

Тільки у грудні минулого року до державного бюджету перераховано 765,6 мільйона.

81,4 відсотка митних платежів припадає на надходження, що стягуються при ввезенні на митну територію України товарів для виробництва у промислових галузях, суб'єкти невиробничих галузей забезпечують 18,6 відсотка.

Основним джерелом наповнення бюджету у 2018 році стали операції з розмитнення машин, устаткування та транспорту – 35 відсотків від загальної суми митних платежів, паливно-енергетичних товарів – 30 відсотків, металів та виробів з них – 11 відсотків, продовольчої та продукції сільського господарства – 7 відсотків, мінеральних продуктів та товарів хімічної промисловості – по 6 відсотків.

 

На Запоріжжі кількість легальних працівників збільшилася на 572 особи

За три місяці спільних заходів фіскальної служби та ГУ Держпраці області 267 запорізьких роботодавців добровільно оформили трудові відносини з 572 особами.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, в результаті легалізації трудових відносин до бюджетів було сплачено понад мільйон гривень податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску.

Керівник фіскальної служби регіону зазначив, що упродовж жовтня-грудня минулого року фахівці ГУ ДФС у Запорізькій області та ГУ Держпраці у рамках спільного плану провели 53 заходи контролю підприємств галузей будівництва та роздрібної торгівлі. У 35 роботодавців були встановлені порушення, зокрема, виявлено 48 неоформлених працівників, ще 52 робітника трудилися за угодами цивільно-правового характеру, які мали ознаки трудових (повний робочий день та щомісячна виплата заробітної плати). У ході перевірок керівники цих підприємств одразу подали майже сто повідомлень про прийняття на роботу.

Стосовно порушників трудового законодавства складені матеріали за статтею 265 Кодексу Законів про працю України.

Валерій Манько підкреслив, що більша частина робітників були офіційно працевлаштовані в результаті роз'яснювальних заходів з роботодавцями, насамперед, робочих зустрічей та комісій.

 

Валерій Манько: "З прибутків запорізьких комунальних підприємств до місцевих бюджетів надійшло 116 мільйонів"

У 2018 році підприємства комунальної форми власності Запорізького регіону перерахували до місцевих бюджетів 116,3 мільйона гривень податку на прибуток.

 Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, сума відрахувань на 34 мільйони або на 41 відсоток перевищила рівень 2017 року.

Найбільші надходження забезпечили суб'єкти господарювання м. Запоріжжя – більш ніж 70 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського і Приморського районів – майже 12 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 11,5 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 3,2 мільйона, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 2,8 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 2,3 мільйона.

Нагадаємо, відповідно до бюджетного розподілу 100 відсотків податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної форми власності зараховується до районних, міських бюджетів та скарбниць об'єднаних територіальних громад.

 

Запорізькі митники попередили спробу двох громадян незаконно скористатися пільгами при розмитненні автівок на єврономерах

Нещодавно двоє громадян України звернулися до Запорізької митниці ДФС із документами про розмитнення двох авто на єврономерах. В обох випадках вони зазначили про пільгове нарахування акцизного податку відповідно до Закону України від 08.11.2018 № 2611-VIII, тобто, за коефіцієнтом 0,5.

Але під час проведення митного контролю Автоматизованою системою аналізу та управлінням ризиками ДФС було встановлено, що зазначені громадяни вже здійснювали митне оформлення транспортних засобів в інших митницях ДФС, де вже застосовували пільгову ставку податку.

Оскільки законодавством передбачено, що коефіцієнт 0,5 до акцизного податку застосовується для вживаних автівок та ввезених на митну територію України фізичною особою для власного використання в кількості один легковий транспортний засіб, використання пільгових ставок для митного оформлення інших автомобілів є протизаконним.

За неправомірне зменшення розміру митних платежів, приховування фактів попереднього митного оформлення в іншій митниці ДФС у відношенні громадян заведені справи про порушення митних правил за ст. 485 Митного кодексу України. Сума недоборів митних платежів за першим фактом склала майже 40,6 тисячі гривень, за другим – 25,6 тисячі.

Санкція даної статті передбачає накладення адмінстягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.

 

Запорізькі митники поповнили фонди музею та бібліотеки раритетними експонатами

Вилучені за спробу незаконного переміщення через державний кордон старовинні культурні цінності працівники митниці передали до обласного краєзнавчого музею та обласної універсальної наукової бібліотеки. Відтепер ці рідкісні експонати будуть доступні для мешканців та гостей м. Запоріжжя.

Так, днями співробітники Запорізької митниці ДФС вручили комунальному закладу "Запорізький обласний краєзнавчий музей" ЗОР раритетний патефон у дерев'яному корпусі, виробництва "Московский патефонный завод Москворецкого района, Министерство местной промышленности РСФСР", який було вилучено за фактом нелегального вивезення з України.

Крім того, митники передали комунальному закладу "Запорізька обласна універсальна наукова бібліотека" ЗОР на постійне зберігання Біблію 1900 року. Унікальне видання на 1219 сторінках, надруковане у синодальній типографії, також намагалися незаконно перемістити через митний кордон.

Зазначимо, відповідно до Наказу Мінкультури від 08.11.2018 року №960 вилучені або конфісковані культурні цінності підлягають передачі для постійного зберігання в державну частину музейного, бібліотечного та архівного фондів.

 

За забруднення довкілля запорізькі підприємства сплатили 292 мільйони

Запорізькі підприємства-забруднювачі сплатили торік 292 мільйони гривень екологічного податку (без показників великих підприємств, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 7,6 мільйона або 2,7 відсотка.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, із загальної суми до державного бюджету надійшов 131 мільйон гривень, місцеві скарбниці отримали майже 161 мільйон.

Найбільші відрахування забезпечили підприємства м. Енергодар – 242 мільйони, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – понад 20 мільйонів, м. Запоріжжя – 17,2 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 3,4 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 3,3 мільйона.

Усього минулого року в Запорізькому регіоні було зареєстровано 2613 суб'єктів господарювання-платників екологічного податку, які під час своєї діяльності здійснювали викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря, у водні об'єкти або розміщували, утворювали чи зберігали радіоактивні відходи.

 

Пільговий період митного оформлення автомобілів на єврономерах добігає кінця 22 лютого

Станом на 15 січня 2019 року у Запорізькій митниці ДФС у митному режимі "імпорт" громадяни оформили 415 транспортних засобів з європейською реєстрацією. Бюджет держави поповнився більш ніж на 24 мільйони гривень.

За автівки, що були ввезені на митну територію України та поміщені в митні режими "транзит" або "тимчасове ввезення" сплачено близько 3,3 мільйона гривень добровільного внеску.

Як відомо, упродовж 90 календарних днів з дня набуття чинності Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України" щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, крім електромобілів, до акцизного податку буде застосовано коефіцієнт 0,5. Він застосовується у разі ввезення одного легкового автомобіля однією фізичною особою для власного використання. Пільговий період триває 90 календарних днів з дня набуття чинності відповідним законом, а саме – до 22 лютого 2019 року.

Також з 21 грудня 2018 року почав діяти Тимчасовий порядок виконання митних формальностей під час митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на території України.

 

ДФС України

 

У 2018 році громадяни задекларували 73,1 млрд грн доходу, отриманого у 2017 році

За результатами кампанії декларування у 2018 році громадянами і особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність, подано більше ніж 622 тис. декларацій, що майже на рівні попереднього року (у 2017 році – майже 636 тис. декларацій). Разом з тим кількість платників, якими задекларовано прибуток від операцій з інвестиційними активами, зросла на 20%, а кількість платників, які отримали доходи від продажу об’єктів рухомого та нерухомого майна, –  на 23%.

За даними податкових декларацій задекларовано загальний дохід у сумі –73,1 млрд грн, що на 9,9 млрд грн, або на 16 відсотків більше, ніж у попередньому році.

Самостійно визначені податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб до сплати до бюджету в сумі 2,3 млрд грн, що на 468,5 млн грн, або на 24 відс. більше, ніж у попередньому році. Сума військового збору до сплати становить 302,7 млн грн, що на 31,8 млн грн, або на 12 відсотків більше, ніж у попередньому році.

Рекордну суму своїх податкових зобов’язань до сплати в бюджет (з ПДФО та військового збору) визначено та сплачено до бюджету мешканкою  м. Києва, розмір яких перевищує 120 млн грн.

Окрім цього, 3 мешканцями м. Києва та Київської області задекларовано та сплачено до бюджету податкові зобов’язання в розмірі від 50 млн грн до 100 млн грн, а  10 мешканцями  м. Києва та Запорізької області сплачено до бюджету - від  10 млн грн до 50 млн грн.

За структурою доходів громадяни декларували доходи, отримані у вигляді:

доходів, що не підлягають оподаткуванню – 13,5 млрд грн;

інших доходів – 13,2 млрд грн;

іноземних доходів – 8,4 млрд грн;

доходів від успадкування (отримання у дарунок) майна – 7,4 млрд грн;

доходів від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та нерухомого майна – 6,1 млрд грн.

Кількість громадян, які протягом 2018 року задекларували право на податкову знижку, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зросла на 4 відсотка і становить більше ніж 143 тис. осіб. Сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню, визначена платниками податків у сумі – 265,7 млн грн, що 51,4 млн грн, або на 24 відс. більше, ніж за аналогічний період попереднього року.

 

    

Бердянська районна державна адміністрація. Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.