Урядова програма "Доступні ліки"

 

Бердянська ОДПІ інформує

Інформація БОДПІ станом на 27.12.2018

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

 

До уваги платників податків!

Сплатити нараховані поточні податкові зобов’язання необхідно не пізніше 29 грудня

Платникам необхідно здійснити сплату нарахованих поточних податкових зобов’язань не пізніше 29 грудня 2018 року з урахуванням графіку роботи банківської системи України та органів Державної казначейської служби України. Це пов’язано з тим, що у грудні 2018 року останній день сплати нарахованих податкових зобов’язань з податків і зборів припадає на вихідний день – 30 грудня 2018 року, а нормами Податкового кодексу України не передбачено перенесення термінів сплати податків і зборів.

Система електронних платежів Національного банку України (СЕП) та органи Державної казначейської служби України у період завершення бюджетного 2018 року та на початку 2019 року працюватимуть в такому режимі:

27 та 28 грудня 2018 року – в режимі подовженого банківського дня (на дві години).

29 грудня 2018 року -  органи Казначейства зараховують надходження до бюджетів всіх рівнів, а банки здійснюють початкові платежі через СЕП лише до 13.00.

2 січня 2019 року банки та органи Казначейства працюють без клієнтів.

3 січня 2019 року банки та органи Казначейства працюють у звичайному режимі.

Понад 470 мільйонів гривень за 11 місяців – надходження ЄСВ від платників Бердянщини

Протягом січня – листопада 2018 року платники регіону сплатили         470,1 млн.грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Як повідомила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова, вказана сума перевищила минулорічні надходження на 93,4 млн. грн (+ 24,8 відс.).

 За листопад 2018 року надходження склали 43,5 млн. грн. Досягнуто ріст збору до минулого року на 8,1 млн. грн (+ 22,8 відс.).

Водночас спостерігається позитивна динаміка надходжень впродовж року. Так, якщо у січні 2018 року надійшло  34,8 млн. грн. ЄСВ, то у листопаді вже  - 43,5 млн. гривень.

Отримані кошти єдиного соціального внеску направляються на забезпечення пенсійних та соціальних програм громадян. Тому, дуже важливо, щоб усі роботодавці не допускали виплату заробітної плати «в конвертах».

 

Бердянським управлінням забезпечено до державного бюджету понад 36 мільйонів гривень військового збору

З початку  цього року від платників Бердянського, Приморського районів та міста Бердянськ до  державного бюджету надійшло 36,6 мільйона гривень  військового збору, що  перевищує минулорічні надходження на 19 відсотків, або на 5,8 мільйона гривень.

Серед основних чинників позитивної динаміки сплати військового збору – зростання фонду оплати праці, результати заходів щодо легалізації найманих працівників, адже, як відомо, військовий збір сплачується з легальних доходів – наголошує начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова, а також інформаційно-роз’яснювальна робота фахівців фіскальної служби з працедавцями.

Нагадаємо, що військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри, доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) та низку інших, які підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

 

Новини законодавства

 

Затверджено Тимчасовий порядок розмитнення транспортних засобів з іноземною реєстрацією

Уряд затвердив Тимчасовий порядок виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення транспортних засобів (ТЗ), ввезених громадянами в період з 1 січня 2015 року до 25 листопада 2018 року для їх вільного обігу на території України. Документ опублікований та набув чинності.

Згідно з Тимчасовим порядком, зазначене оформлення буде здійснюватися з такими особливостями:

- застосування виключно електронної митної декларації для декларування транспортних засобів;

- визначено документи, які необхідно подавати митницям, зокрема, рахунок або інший документ, що підтверджує вартість транспортного засобу, реєстраційний документ на ТЗ, виданий реєстраційним органом країни реєстрації, та документ, що підтверджує право власності на транспортний засіб або право розпоряджатися та декларувати автомобіль для вільного обігу на митній території України;

- з метою зменшення часу фізичного перебування автомобілів у зонах митного контролю митниць та зменшення фінансових витрат громадян на оплату послуг стоянки встановлено, що доставлення автівки в зону митного контролю здійснюється декларантом після подання електронної митної декларації та отримання від митниці повідомлення із зазначенням дати та часу пред’явлення ТЗ;

- скасовано необхідність оформлення митницями Посвідчення про реєстрацію транспортного засобу;

- регламентації дій митниці та декларанта у разі перевірки заявленої фактурної вартості оцінюваного транспортного засобу. Для підтвердження заявленої фактурної вартості можуть подаватися, зокрема, такі документи: договір купівлі-продажу або документ, який його замінює, рахунок-фактура (інвойс), банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного ТЗ, каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) продавця транспортного засобу.

Алгоритм дій митниці для перевірки достовірності заявленої фактурної вартості транспортного засобу наступний:

- використовується індикатор ризику, значення якого для кожного транспортного засобу встановлюється окремо. Цей показник має бути на рівні нижньої межі діапазону вартості ТЗ, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваному транспортному засобу в країні експорту. В цьому випадку використовується інформація спеціалізованих видань та/або інформаційних ресурсів, що мають дані про ціни, сформовані у відповідному регіоні світового ринку, з урахуванням марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального та фактичного пробігу оцінюваного ТЗ;

- при заявленні фактурної вартості менше від встановленого індикатора, проводиться перевірка достовірності ціни;

- при проведенні перевірки достовірності заявленої фактурної вартості, митниця в якості джерел додатково використовує спеціалізовані програмно-інформаційні комплекси Єдиної автоматизованої інформаційної системи ДФС та цінову інформацію, отриману в рамках домовленостей, укладених між ДФС та об’єднаннями імпортерів та виробників;

- у разі непідтвердження, особа, яка декларує транспортний засіб, повинна довести достовірність заявленої фактурної вартості;

- при неможливості аргументовано довести достовірність заявленої фактурної вартості орган доходів та зборів відмовляє у митному оформленні такого транспортного засобу та приймає рішення про коригування заявленої вартості.

Рішення прийняте на виконання Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України».

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/361806.html

 

Про зміни до Податкового кодексу України

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що Закон України від 23 листопада 2018 року №2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон №2628) набуває чинності з 1 січня 2019 року, за винятком окремих положень.

Так, Законом №2628 передбачено:

- з метою підвищення контролю за обігом пального відображати у Системі електронного адміністрування реалізації пального фактичний рух палива у розрізі місць зберігання;

- оновлення визначення поняття «акцизний склад» (платники податку зобов’язані з 01.05.2019 до 01.06.2019 зареєструвати у системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01.07.2019 року);

- запровадження ліцензування діяльності усіх суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним;

- збільшення ставок акцизного податку на тютюнові вироби, ставок рентної плати за користування надрами для видобування нафти і конденсату, ставок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, ставки екологічного податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами;

- встановлення нульової ставки акцизного податку на спирт етиловий, який використовується для виробництва харчового оцту, парфумерно-косметичної продукції та продукції технічного призначення;

- для оподаткування лісових земель встановлення ставки податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, не більше  0,1 відс. та надання права місцевим радам встановлювати окремі ставки земельного податку за лісові землі;

- туристичний збір встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) у розмірі до 0,5 відс. для  внутрішнього туризму та до 5 відс. для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Крім того, продовжено дії пільг з податку на додану вартість (далі – ПДВ), зокрема:

- до 1 січня 2022 року від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД;

- до 31 грудня 2020 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з імпорту, першого постачання та постачання (передачі) на митній території України лікарських засобів, медичних виробів та медичної техніки;

- до 1 січня 2022 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД;

- до 31 грудня 2022 року звільняються від оподаткування ПДВ операції із ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами.

 

Фізособи-єдинники з 2019 року при торгівлі ліками мають застосовувати РРО

З 1 січня 2019 року фізичні особи підприємці - платники єдиного податку, які здійснюють продаж лікарських засобів та виробів медичного призначення, зобов'язані використовувати реєстратори розрахункових операцій незалежно від обсягу доходу. Відповідні зміни передбачені Законом України №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набере чинності 1 січня 2019 року.

Так, абзац четвертий пункту 296.10  статті 296 Податкового кодексу України, який зобов'язує використовувати реєстратори розрахункових операцій єдинників, які здійснюють реалізацію технічно складаних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, доповнено словами «а також лікарських засобів та виробів медичного призначення».

 Крім того, відповідні зміни внесено до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». При цьому зазначено, що вироби медичного призначення (медичні вироби) - це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів.

 

Внесено зміни до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що 14 грудня 2018 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842, яким затверджено Зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, зокрема:

- поле 9 заголовної частини декларації «Особливі відмітки» доповнено новою категорією «платника єдиного податку». Таким чином, тепер при виконанні функції податкового агента резидентом - фізичною особою, який перераховує кошти нерезиденту, такий податковий агент має можливість перераховану та сплачену суму податку з доходу нерезидента задекларувати у податковій декларації з податку на прибуток підприємств;

- додаток ЗП до рядка 16 ЗП декларації доповнено новим рядком 16.5 «Сума сплаченого за поточний податковий (звітний) період акцизного податку за зареєстрованими акцизними накладними на важкі дистиляти (газойль), що класифікуються у товарних підкатегоріях 2710 19 43 00, 2710 19 46 00, 2710 19 47 10 згідно з УКТ ЗЕД, якщо вони були використані для транспортних засобів, що класифікуються у товарних підкатегоріях 8602 10 00 00, 8704 10 10 10 згідно з УКТ ЗЕД. Залишок суми, не врахований у зменшення за поточний податковий (звітний) період, не зменшує податок на прибуток у наступних податкових (звітних) періодах (пункт 15 підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу України)»;

- додаток РІ до рядка 03 РІ декларації, в якому згруповані всі різниці, на які збільшується (зменшується) фінансовий результат, передбачені Податковим кодексом України з посиланням на відповідні норми, викладено у новій редакції.

 

З 01.01.2019 р. діють нові строки для оскарження акту перевірки фіскального органу

Пунктом 9 Закону України від 23.11.2018 № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів", (опублікований у газеті «Голос України» від  12.12.2018 N 237-238) внесено зміни до п. 44.7  ст. 44 та п. 56.2 ст. 52 Податкового кодексу України.

Так, пунктом 44.7 Податкового кодексу передбачено, що після отримання акта перевірки платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності. 

З урахуванням змін, внесених Законом №2628 (який набирає чинності з 01.01.2019),  строк для подання таких заперечень збільшено з 5 до 10 робочих днів. 

Також внесено зміни в п. 56.2 Податкового кодексу, яким визначено, що у разі, коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Строк для подання такої скарги Законом №2628 (діє з 01.01.2019 року), змінено з 10 календарних днів до 10 робочих днів.

 

У 2019 році податкова соціальна пільга застосовується у разі, якщо місячна заробітна плата не перевищує 2690грн.

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018 № 2629-VIII визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2019 року становить 1921 грн.  в розрахунку на місяць.

Отже, розмір доходу (заробітної плати), що дає право на податкову соціальну пільгу у 2019 році, становить 2690 грн. на місяць (1921 грн. х 1,4).

Зазначена норма передбачена пп. 169.4.1 ст. 169 Податкового Кодексу України.

 

Яка неоподатковувана сума добових для відряджень по Україні в 2019 році?

До оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу платника податку - фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв'язку з таким відрядженням (добові):

- у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження,

- для відряджень за кордон - не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим НБУ, в розрахунку за кожен такий день (п.п. 170.9.1  ст. 170Податкового  кодексу України).

Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018 № 2629-VIII визначено, що мінімальна заробітна плата з 01 січня 2019 року  становить  4173 гривні.

Отже, в 2019 році неоподатковувана податком на доходи фізичних осіб сума добовихдля відряджень у межах території України складає  417,3 грн.

Нагадуємо, що суми витрат на відрядження державних службовців та інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами та установами, які повністю або частково фінансуються за рахунок бюджетних коштів, встановлено у додатку 1 до постанови КМУ від 02.02.2011 року № 98 від  у такому розмірі:

-  60 грн. -  у разі відряджень по Україні

- в конкретних сумах (виражених у доларах США) залежно від країни відрядження - для закордонних відряджень.

При цьому сума збільшення розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та, відповідно, відображається в податковому розрахунку за ф. 1ДФ як додаткове благо.

 

Нецільова благодійна допомога. Правила оподаткування податком на доходи фізичних осіб у 2019 році

Не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається, зокрема, резидентами-юридичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу, встановленого на 1 січня такого року.

Відповідно до пп. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу, податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018 № 2629-VIII визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2019 року становить 1921 грн.  в розрахунку на місяць.

Отже, сума нецільової благодійної допомоги, що надається юридичною особою фізичній особі у розмірі, який у 2019 році не перевищує 2690 грн., не включається до оподатковуваного доходу такої особи, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб і відображається у податковому розрахунку № 1 ДФ за ознакою доходу "169".

Перевищення допомоги над вказаним розміром підлягає оподаткуванню у джерела виплати податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% (в 2019 році оподатковується сума, що перевищує 2690 грн).

Зазначена норма передбачена пп. 170.7.3 ст. 170Податкового кодексу України.

 

Роз’яснення законодавства

 

За нелегальних працівників до роботодавця у 2019 році застосовуються підвищені штрафи

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що роботодавець до початку роботи найманого робітника зобов’язаний повідомити органи ДФС про прийняття працівника на роботу.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі – Повідомлення) складають при укладанні безстрокового трудового договору, строкового трудового договору (на визначений строк, установлений за погодженням сторін; на час виконання певної роботи, з сезонними або тимчасовими працівниками), контракту.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

● засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

● на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

● на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.

Порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу визначено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 (далі – Постанова № 413).

Повідомлення у разі укладення цивільно-правового договору не складається, тому що при цьому не укладається трудовий договір та, відповідно, відсутні трудові відносини.

Слід зазначити, що штрафи за порушення законодавства про працю у 2019 році підвищено. Це пов’язано із прийняттям Закону України від 23 листопада 2018 року № 2629-VІІ «Про Державний бюджет України на 2019 рік». Цим законом підвищено мінімальну зарплату в 2019 році – 4 173 грн, від якої і залежать розміри штрафів за порушення трудового законодавства.

Так, за фактичний допуск одного працівника до роботи без трудового договору, оформлення його не на повну ставку у разі фактичного виконання роботи цілий день або за виплату заробітної плати в «конверті» згідно з ст. 265 Кодексу законів про працю від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями працедавці у 2019 році сплатять 125 190 гривень (тридцятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення).

Крім цього, ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення України від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями передбачено адміністративну відповідальність на керівника підприємства від 8 500 грн до 17 000 грн за фактичний допуск працівника без трудового договору.

 

Не знайшли свого е-чека на сервері ДФС – подайте заяву

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що у рамках роботи системи E-Receipt запроваджений електронний сервіс «Пошук фіскального чека», який дозволяє покупцям здійснювати пошук чеків, що формуються традиційними РРО, та електронних чеків, що формуються засобами системи E-Receipt. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи.

Якщо ви не знайшли свого е-чека в системі, зробіть його фото та надішліть заадресою  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. . ДФС буде визначено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи, та вжито відповідних заходів.

У разі відсутності копій розрахункових документів  в інформаційних базах ДФС при наявності отриманого на руки фіскального чека у паперовому вигляді, споживачі можуть направляти до ДФС у м. Києві письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

Такий сервіс є запорукою захисту прав громадян як споживачів, які мають можливість встановити достовірність даних чека та факт його передачі до ДФС.

 

Податкова соціальна пільга на дітей: коли та як застосовувати?

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) ставка податку на доходи фізичних осіб становить 18 відс. бази оподаткування щодо нарахованих доходів (крім випадків, визначених у п.167.2 – п.167.5 ПКУ), у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Водночас відповідно до пп.169.1.1 п.169.1 ст.169 ПКУ будь - який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги, що дорівнює 50 відс. розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року, що у 2018 році становить
881 гривня (1762 грн х 50 відс.).

У 2018 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 2470 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1762 грн х 1,4 та заокругленої до найближчих 10 гривень (абз.І пп.169.4.1 ПКУ).

Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100 відс. суми пільги, яка визначена пп.169.1.1 п.169.1 ст.169 ПКУ, у розрахунку на кожну таку дитину (пп.169.1.2 ПКУ) (наприклад, у сім'ї виховується 3 дітей, тоді розрахунок буде такий: у 2018 році – 2643 грн. (881 грн х 3).

При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі, передбаченому пп.169.1.2 п.169.1 ст.169 ПКУ, визначається як добуток суми, визначеної в абз.І пп.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, та відповідної кількості дітей (у 2018 році – 7410 грн. (2470 грн. х 3).

Платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги (пп.169.2.2 п.169.2 ст.169 ПКУ). Скористатися правом на податкову соціальну пільгу може тільки один з батьків, тому у заяві потрібно зазначити, що чоловік (дружина) такого платника податку при одержанні податкової соціальної пільги за місцем роботи не користується правом на збільшення розміру доходу кратно кількості дітей. Податкова соціальна пільга починає застосовуватися з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

 

Порядок скорочення та округлення вартісних і кількісних показників податкової накладної

Згідно із п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 4 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 (далі – Порядок № 1307), усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях з копійками, крім випадків, визначених Порядком № 1307.

Водночас п.п. 5 п. 16 Порядку № 1307 передбачено, що графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

Тобто графа 7 розділу Б податкової накладної податкової накладної повинна містити цифрове значення, що має не більше двох знаків після коми. В окремих випадках, коли ціни (тарифи) затверджено відповідними рішеннями уряду, у графі 7 податкової накладної може зазначатися числове значення з більшою кількістю знаків після коми.

Підпунктом 9 п. 16 Порядку № 1307 визначено, що до графи 11 вноситься сума ПДВ.

Графа 11 розділу Б податкової накладної (графа 14 розділу Б розрахунку коригування) заповнюється у гривнях з копійками, але з урахуванням особливостей здійснення окремих операцій з постачання товарів/послуг допускається зазначення в цій графі показника з урахуванням арифметичного округлення до 6 знаків включно після коми.

Таким чином, вартісні показники податкової накладної повинні містити не більше двох знаків після коми (крім окремих випадків щодо показників граф 7 та 11).

При цьому Порядком № 1307 не визначено обмеження щодо кількості знаків, яку можуть містити після коми кількісні показники, що зазначаються у графі 6 податкової накладної, а також правила округлення як вартісних так і кількісних показників, отриманих внаслідок розрахунку.

Необхідною кількістю знаків після коми у кількісному показнику вважається така кількість, якої достатньо для вірного розрахунку вартісного показника у графі 10 податкової накладної та рядків I-IX розділу А податкової накладної.

Розрахунок вартісного показника, у якому внаслідок добутку показників граф 6 та 7 податкової накладної отримується число, у якому кількість знаків після коми перевищує два, вважається вірним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знаку після коми округлення не призводить до збільшення такого знаку на «1» (одиницю).

З таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 101.16).

 

Дізнаймося про ставки місцевих податків і зборів на офіційному веб-порталі ДФС України

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що відповідно до вимог чинного податкового законодавства ДФС України оприлюднює на офіційному веб-порталі зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях.

Якщо місцевою радою в термін, передбачений законодавством, рішення не прийнято, на веб-порталі ДФС розміщується інформацію про останнє діюче рішення, прийняте такою радою або інформація про таке рішення не зазначена.

У подальшому, у разі надходження копій  рішень про встановлення місцевих податків та зборів або змін до них, прийнятих місцевими радами, інформація на веб-порталі ДФС оновлюється.

Відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України (ДАЛІ – Кодекс) у разі, якщо сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами  Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

Оскільки ДФС не наділена повноваженням здійснювати контроль за своєчасністю та правильністю прийняття органами місцевого самоврядування рішень про встановлення місцевих податків та зборів, платники податків, для уточнення інформації щодо прийнятих рішень, можуть звертатися до місцевої ради, на території якої знаходяться об’єкти оподаткування.

Шановні платники податків! З метою отримання інформації щодо ставок податків, зборів, встановлених кожним органом місцевого самоврядування в Україні, звертайтеся на офіційний веб-портал ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/stavki-mistsevih-podatkiv-ta-zboriv

 

Платникам про деякі особливості реєстрації РРО

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу платників, що для розширення функціональності ІТС «Податковий блок» створено новий режим «Реєстр паспортів РРО, які включено до державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій» (далі – режим).

Новий режим надає можливість контролюючим органам здійснювати перегляд даних паспортів реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), що додаються виробниками РРО до кожної випущеної ними моделі, та є еталонними (далі – еталонний паспорт).

Режим застосовується, зокрема, під час здійснення реєстрації РРО для забезпечення звірки даних про РРО та копій паспортів модемів (у разі застосування зовнішнього модема), що надаються суб’єктам господарювання до контролюючих органів відповідно до вимог абзацу четвертого п. 4 глави 2 розділу ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048 (далі – Порядок).

У разі встановлення розбіжностей між даними еталонного паспорта з даними копії паспорту (формуляру), що додається до заяви про реєстрацію РРО, достовірними даними щодо РРО вважаються дані еталонного паспорту.

Отже, у цьому випадку контролюючим органом, відповідно до вимог абзацу шостого п. 8 глави 2 розділу ІІ Порядку, приймається рішення щодо відмови у реєстрації РРО.

 

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Вищевказані норми визначені ст. 75 ПКУ.

Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова (п. 76.1. ст. 76 ПКУ).

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ (п. 76.2 ст. 76 ПКУ).

Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30-ти календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, – за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ (п. 76.3ст. 76 ПКУ).

 

Платникам ПДВ про штрафні санкції за несвоєчасне подання декларації та порушення строків реєстрації ПН/РК

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) передбачені штрафні санкції.

Так, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, –

● тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, –

● тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Невиконання платником податків вимог, передбачених абзацами третім – п’ятим п. 50.1 ст. 50 ПКУ, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності –

● тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5 відсотків від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов’язання (недоплати).

При самостійному донарахуванні суми податкових зобов’язань інші штрафи, передбачені главою 11 розділу ІІ ПКУ, не застосовуються.

Вищевказані норми передбачені ст. 120 ПКУ.

Крім того, ПКУ також передбачена відповідальність за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та допущення помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів ПН.

Так, порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ, для реєстрації ПН/РК в ЄРПН (крім ПН, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника ПДВ, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 ПКУ покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

► 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, – у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

► 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, – у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

► 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, – у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

► 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких Пн/РК, – у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

► 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/Рк, – у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН згідно з п. 201.16 ст.201 ПКУ штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких ПН/РК згідно з п. п. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПКУ.

У разі реєстрації ПН/РК до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог ПКУ щодо своєчасності реєстрації таких документів в ЄРПН, штрафні санкції, передбачені п. 120¹.2 ст. 120¹ ПКУ, не застосовуються.

Вищезазначені норми передбачені ст. 120¹ ПКУ.

 

Щодо подачі письмових пояснень та копій документів у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН

Відповідно до пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року  № 117 із змінами (далі – Порядок), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних, платник податків має право подати документи, передбачені вимогами п. 14 Порядку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податків має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох ПН/РК, якщо такі ПН/РК складені на одного отримувача – платника ПДВ за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН/РК відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УК ТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Згідно з пунктом 16 Порядку, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за формою J(F)1312603).

До таких Повідомлень додаються письмові пояснення та копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360102 у форматі PDF, при цьому розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/361914.html

 

Безоплатна передача основних засобів у комунальну власність: умови звільнення від оподаткування ПДВ

Звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням КМУ, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

Отже, звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну чи комунальну власність, якщо одночасно виконуються такі вимоги:

- передача повинна здійснюватися на безоплатній основі;

- операція повинна здійснюватися між двома платниками ПДВ;

- передача повинна відбуватися виключно у державну чи комунальну власність;

- операція повинна здійснюватися на підставі прийнятого відповідного рішення уряду, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

Зазначена норма передбачена п.п. 197.1.16 ст. 197 Податкового кодексу.

 

Підприємець виплатив своєму працівнику лікарняні. Яку суму включати до витрат?

Об’єктом оподаткування доходів підприємців, які застосовують загальну систему оподаткування, є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця.

До витрат підприємця на загальній системі оподаткування відносяться, зокрема, витрати на оплату праці (як основну, так і додаткову) фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, а також інші заохочувальні, компенсаційні та обов’язкові виплати працівникам.

Підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, форма та порядок ведення якої затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.

http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1686-13

Сума витрат на оплату праці та нарахування на оплату праці найманих осіб, понесені у звітному місяці, відображаються у гр. 7 Книги (п.п. 7 п. 6 Порядку № 481).

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності (ст. 31 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності, допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується застрахованим особам  Фондом соціального страхування України (ст. 22 Закону  №1105).

Отже, до витрат підприємця на загальній системі оподаткування включається сума виплаченого матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності найманого працівника (оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця), яка відображається у гр. 7 Книги.

Решта суми оплати днів непрацездатності, що перевищує 5 днів, фактично виплачує Фонд, отже не є витратами підприємця, і як наслідок, не включається до витрат, що враховуються при визначенні чистого оподатковуваного доходу.

Зазначена норма передбачена п. 177.2, п.п. 177.4.2, п. 177.10 ст. 177  Податкового кодексу.

 

Як отримати довідку про відсутність заборгованості з податків та платежів?

Процедуру надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, що контролюються фіскальним органом, визначає наказ МФУ від 03.09.2018 №733 «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», який набув чинності 07 листопада 2018 року.

http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1102-18

Для отримання Довідки платник подає заяву про надання довідки про відсутність заборгованості  (додаток 2 наказу № 733).

Заява подається платником (на його вибір):

- у паперовій формі - до державної податкової інспекції за основним місцем обліку  або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу.

- в електронній формі - на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг".

В Заяві зазначається:

- відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів,

- найменування підприємства, організації, куди Довідку буде подано.

Довідка або відмова у її наданні готуються протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви.

Перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на фіскальні органи, здійснюється на дату формування Довідки з урахуванням наявності/відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника.

Довідка надається безоплатно. Строк її дії становить 10 календарних днів з дати формування (у Довідці обов'язково зазначається термін її дії).

За вибором платника Довідка надається у паперовій або електронній формі (зазначається  у Заяві).

Довідку у паперовій формі платник (його представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.

Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету.

За наявності у платника податкового боргу та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на фіскальні органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки.

 

Перевіряйте надійність ділових партнерів

На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

http://sfs.gov.ua/businesspartner

Для того, щоб перевірити надійність ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або точну його назву.

Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на веб-порталі щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Крім того, щомісячно на офіційному веб-порталі ДФС оприлюднюється інформація про платників податків, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Публічна інформація/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг/.

http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/vidkriti-dani/informatsiya-pro-subektiv-gospodaryuva/.

 

Використовуйте нові форми реєстраційних документів при  отриманні послуг електронного цифрового підпису 

З 07 листопада 2018 року,  у зв’язку з набранням чинності Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», затверджено нові форми реєстраційних документів:

Договір про надання електронних довірчих послуг;

Реєстраційна картка для фізичної особи;

Реєстраційна картка для юридичної особи;

Додаток до Реєстраційної картки;

Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Отже, для отримання послуг електронного цифрового підпису  з 07 листопада 2018 року необхідно  використовувати  реєстраційні документи нового зразка.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можна у розділі «Отримання послуг електронного цифрового підпису».

https://acskidd.gov.ua/r_kor

Нагадуємо, що з 07.11.2018 року фізичні особи та суб’єкти господарювання приватного права можуть отримати електронні довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності.

 

Законодавство щодо ЄСВ

 

Адміністрування ЄСВ: права органів доходів і зборів

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що статтею 13 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) визначені права органів доходів і зборів при адмініструванні єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ)

Так, органи доходів і зборів мають право:

1) отримувати безоплатно від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання і від осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) відомості про нарахування, обчислення і сплату ЄСВ, а також інші відомості, необхідні для виконання органами доходів і зборів функцій, передбачених Законом № 2464;

2) проводити перевірки на підприємствах, в установах і організаціях, у осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, ФОП бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску, достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (зокрема письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки.

Документальні та камеральні перевірки проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України;

3) вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, а також від ФОП усунення виявлених порушень законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ;

4) вилучати в установленому законодавством порядку у підприємств, установ і організацій, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, ФОП копії документів, що підтверджують заниження розміру заробітної плати (доходу) та інших виплат, на які нараховується ЄСВ;

5) ініціювати застосування до платників ЄСВ судових процедур банкрутства;

6) застосовувати фінансові санкції, передбачені Законом № 2464;

7) стягувати з платників несплачені суми ЄСВ;

8) порушувати в установленому законом порядку питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ;

9) у разі виявлення фактів порушення порядку нарахування, обчислення і сплати ЄСВ звертатися в установленому законом порядку до відповідних правоохоронних органів.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

З початку року майже дев'ять тисяч запоріжців отримали офіційне працевлаштування та зарплату

На Запоріжжі протягом одинадцяти місяців було залучено до реєстрації 8700 неоформлених працівників. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько. Він зазначив, що у результаті роз'яснювальних та профілактичних заходів фіскальної служби більшість працедавців добровільно оформили своїх співробітників та легалізували майже 32,4 мільйона гривень виплачених їм доходів.

Бюджети та соцфонди отримали 13,4 мільйона гривень, у тому числі, 7,2 мільйона єдиного соціального внеску, 5,8 мільйона податку на доходи фізичних осіб та близько півмільйона гривень військового збору.

Ефективним механізмом у легалізації найманої праці залишається проведення робочих груп, створених органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та фіскальною службою регіону. Крім того, з 5 жовтня проводяться комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення, в яких беруть участь фахівці ДФС області, Пенсійного фонду, управління Держпраці. В ході спільної роботи інспектори виявляють працедавців, у яких наявні ризики використання неоформлених працівників та в результаті перевірок встановлюють порушення трудового законодавства. Лише за останні два місяці проведено 40 заходів контролю.

 

На Запоріжжі кількість електронних митних декларацій зросла на 2,8 тисячі

З початку року фахівці Запорізької митниці ДФС оформили понад 57 тисяч митних декларацій в електронному вигляді, що на 2,8 тисячі більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

За січень-листопад відсоток митного декларування в режимі он-лайн склав 98 відсотків, а середній час оформлення становив 1 годину 12 хвилин.

Як відзначають працівники митниці, завдяки комплексу організаційно-інформаційних заходів на сьогодні досягнута стійка динаміка зростання показників митного контролю та оформлення товарів за принципом "єдиного вікна". Якщо у 2017 році у новій системі було оформлено 32,5 відсотка митних декларацій, то у 2018 році цей показник зріс до 85 відсотків, а у листопаді склав 99 відсотків.

Механізм "єдиного вікна" для суб’єктів господарювання суттєво спрощує та прискорює зовнішньоекономічні операції, адже у ньому задіяні одразу всі контролюючі структури, зокрема, митна служба, органи санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного та радіологічного контролю.

Крім того, сучасні ІТ-технології забезпечують ефективний контроль за повнотою сплати податків і зборів.

 

Керівництво фіскальної служби області взяло участь у бюджетній сесії обласної ради

У Запоріжжі розпочалася двадцять шоста сесія Запорізької обласної ради сьомого скликання. У її роботі беруть участь керівництво Запорізької облдержадміністрації, Запорізької обласної ради, депутати, в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев, представники інших територіальних органів виконавчої влади, правоохоронних структур та громадськості.

На сесії депутати планують ухвалити план роботи облради на наступний рік та прийняти обласний бюджет на 2019 рік.

Прогнозні обсяги доходів місцевих бюджетів Запорізької області на 2019 рік здійснені на підставі розрахунків, наданих Департаментом економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації, Головним управлінням ДФС у Запорізькій області, Запорізьким управлінням Офісу великих платників податків ДФС та іншими державними відомствами.

Під час засідання також розглядатимуться інші важливі соціально-економічні питання регіону, у тому числі, про затвердження фінансових планів комунальних підприємств області та вирішуватимуться кадрові питання щодо керівництва деяких комунальних закладів і установ..

 

Фіскальна служба області та запорізький Бізнес-клуб розвиватимуть партнерство

Новий формат взаємодії між контролюючим органом та бізнес-спільнотою регіону визначили сьогодні учасники першого засідання Бізнес-клубу, створеного при Запорізькому обласному союзі промисловців і підприємців (роботодавців) "Потенціал".

На зустрічі були присутні в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, президент ЗОСППР "Потенціал" Олександр Головко, керівники ЗОСППР "Потенціал", очільники запорізьких підприємств і приватні підприємці.

Презентуючи діяльність новоствореного Бізнес-клубу, Олександр Головко наголосив, що він має стати ефективним майданчиком для діалогу між органами влади і суб'єктами господарювання, а також реалізації спільних ініціатив бізнесу.

У свою чергу, Валерій Манько розповів про основні новації, які відбулися у фіскальній службі останнім часом, та запевнив у бажанні продовжувати партнерські відносини з підприємцями Запорізької області. Керівник фіскальної служби регіону побажав учасникам нового проекту активного розвитку та подальших успіхів.

 

Валерій Манько: "Запорізькі платники все частіше обирають формат он-лайн взаємодії з фіскальною службою"

За одинадцять місяців 2018 року запорізькі платники податків надали до фіскальної служби понад мільйон податкових звітів. Із них в електронному вигляді надійшла 801 тисяча декларацій.

Як зазначив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, на сьогодні в регіоні показник електронної звітності становить 76 відсотків.

Керівник фіскальної служби регіону наголосив, що більшість он-лайн сервісів доступні в "Електронному кабінеті", кількість користувачів якого постійно зростає. З початку року послугами кабінету скористалися 85,6 тисячі платників Запорізької області.

"Електронний кабінет" надає можливість отримувати інформацію із загальнодоступних реєстрів, автоматично заповнювати електронні документи, у тому числі, податкову звітність, отримувати довідки про відсутність заборгованості, про суми отриманих фізичними особами доходів, сплачених податків тощо.

Послуги "Електронного кабінету" (https://cabinet.sfs.gov.ua) доступні щоденно та цілодобово.

З докладною інформацією про електронні сервіси фіскальної служби можна ознайомитись за посиланням: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/elektronnyi-servisi/elektronni-servisi- .

 

Валерій Манько: "Запорізькій бізнес збільшив сплату податку на прибуток на чверть мільярда"

З початку року надходження податку на прибуток від запорізьких підприємств склали 881 мільйон гривень (не враховуючи дані великих платників, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, порівняно з аналогічним періодом 2017 року сплата податку збільшилась на 255,4 мільйона або більш ніж на 40 відсотків.

Зокрема, до державного бюджету надійшло 766,5 мільйона, що на 221 мільйон більше минулорічної суми, до місцевих бюджетів підприємства комунальної форми власності спрямували 114,6 мільйона, забезпечивши зростання на 34,7 мільйона.

Серед лідерів зі сплати податку – суб'єкти господарювання м. Запоріжжя, які поповнили бюджети на 511,5 мільйона та збільшили відрахування відносно минулого року на 105 мільйонів. Підприємства м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів перерахували до казни понад 99 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 73 мільйони, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 27 мільйонів, Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського районів – 22 мільйони, Василівського та Михайлівського районів – 15 мільйонів, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 13,3 мільйона.

Найбільші надходження податку на прибуток зафіксовані у таких галузях економіки: оптова та роздрібна торгівля, виробництво машин і устаткування, гумових і пластмасових виробів, мінеральної продукції, а також будівництво та інші.

 

 

ДФС України

 

Затримка в оформленні автомобілів на єврономерах найчастіше відбувається через відсутність у громадян необхідних документів

Не всі громадяни при розмитненні своїх автомобілів з іноземною реєстрацією подають своєчасно необхідні документи, через що у зонах митного контролю накопичується значна кількість таких автомобілів. Про це розповіла заступник начальника управління організації митного контролю Департаменту організації митного контролю та оформлення ДФС Олена Мошинська.

За її словами, станом на 18 грудня через відсутність попередньої митної декларації у пунктах пропуску стояло 230 транспортних засобів (із них більше тижня – 44). Таку декларацію мають подати ті громадяни, які в’їжджають в Україну із-за кордону.

«Громадянин, який в’їжджає в Україну і планує оформити цей автомобіль у вільний обіг, повинен спочатку подати попередню митну декларацію, резервуються кошти і лише після цього його пропустять з пункту пропуску до митниці призначення. Якщо попередня митна декларація не оформлена, то громадянин мусить стояти і чекати. Для тих транспортних засобів, які вже знаходяться в Україні в режимі тимчасового ввезення або транзиту, ПД не подається, оскільки необхідно одразу подавати декларацію в режим імпорту», – пояснила Олена Мошинська.

Для оформлення автомобілів, які були ввезені в режимах тимчасового ввезення чи транзиту, виїзд за кордон не є обов’язковим, проте необхідно подати митниці належні документи. Лише якщо без виїзду із України документи не отримати, то доведеться їхати.

«Станом на 9.00 18 грудня в зонах митного контролю митниць по всій Україні було майже 5,5 тис. автомобілів. Більша кількість, майже 3 тис. – це просто не подані декларації для оформлення. Громадянин із ТЗ заїжджає в зону митного контролю і тільки після цього починає з’ясовувати, що йому необхідно робити, які зібрати та подати документи. Громадянин повинен спочатку все з’ясувати, а вже потім заїжджати», – підкреслила Олена Мошинська.

Вона також зазначила, частина декларацій не оформлюється через відсутність коштів на рахунку митниці. Адже ТЗ не може бути оформлений, якщо громадянин не перерахував кошти у повному обсязі.

Олена Мошинська також наголосила, що транспортний засіб, який був зареєстрований за кордоном, обов’язково має бути знятий з реєстрації. Так, із 5,5 тис. автомобілів, про які зазначалось раніше, у 231 випадку – відсутня саме така інформація.

Через відсутність документів або відомостей митне оформлення автомобілів з єврономерами інколи займає більше часу, ніж очікують громадяни.

«Є випадки оформлення автомобілів хвилин за 30, а є й ті, які стоять по декілька днів. Оскільки декларант декларацію подав, а документи всі не подав і просить час на надання додаткових документів, то митниця звичайно чекає. Тому тривалість оформлення різна», – зазначила Олена Мошинська.

Вона також розповіла, що Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 1077 від 12 грудня 2018 року, в якій визначено Тимчасовий порядок виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України.

 

Про головне

УРЯДОВА "ГАРЯЧА ЛІНІЯ"

Децентралізація влади

1939-1945. Пам'ятаємо. Перемагаємо.

Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву

 

    

Бердянська районна державна адміністрація. Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.