Как выбрать внешний диск. Внешний жесткий диск как выбрать самый подходящий. Какой внешний диск выбрать. Какой принтер выбрать. Какой выбрать лазерный принтер сегодня. Какой цветной принтер выбрать. Готовые программы на java. Изучаем java с нуля быстро. Как начать программировать на java. Бесплатные игры для планшетов android. Качественный samsung android планшет. Планшет android цена. Отдых в турции отели. Самый лучший отдых в турции. Отдых в турции отели цены. Wow дк гайд. Лучший wow фрост дк гайд. Wow дк танк гайд. Рабочие программы на языке python. Изучаем python с нуля. Язык python для начинающих. Бесплатые плагины для Joomla. Скачать joomla плагины бесплатно. Где скачать самые последние плагины на joomla.

 

 

Бердянська ОДПІ інформує

Інформація БОДПІ станом на 01.03.2018

Бердянська ОДПІ повідомляє

 

Бізнес Бердянщини сплатив 11 мільйонів гривень єдиного податку

Суб'єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, у січні 2018 року сплатили до місцевих бюджетів 11,1 мільйона гривень єдиного податку, що на 944,4 тисячі гривень перевищує показник 2017 року.

Про це повідомила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій  області Оксана Федорова.

Значну частину цього податку – 5,7 мільйонів гривень сплатили фізичні особи - підприємці. Юридичні особи – єдинники спрямували до казни – 1 мільйон гривень. Решта 4,3 мільйона гривень - надійшло від бердянських та приморських сільгосптоваровиробників .

Нагадаємо, ставка єдиного податку для фізичних осіб-підприємців першої групи розраховується у відсотках до розміру прожиткового мінімуму, встановленого нa 1 січня звітного року. Для другої групи - у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати.

Відтак у 2018 році розмір єдиного податку для платників єдиного податку першої групи не перевищуватиме 176,20 грн (1 762 грн х 10%), для платників другої групи - 744,60 грн (3 723 грн х 20%).

Щодо третьої групи, то дана категорія платників єдиного податку, як і раніше, сплачує єдиний податок у відсотках від суми отриманого доходу (3% - у разі сплати податку на додану вартість, або 5% - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку).

Для платників четвертої групи – сільгоспвиробників розмір ставок єдиного податку визначається з одного гектара сільгоспземель та/або земель водного фонду, залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та розраховується у відсотках до бази оподаткування, визначеної згідно з п. 2921.2 Податкового кодексу України.

 

За використання природних ресурсів бердянці та приморчанє сплатили більше 71 тисячі гривень

В січні поточного року за користування природними ресурсами платники Бердянщини сплатили до бюджету 71,7 тисячі гривень рентних платежів.

Як повідомила начальник Бердянського управління Оксана Федорова, лідером у надходженнях є рентна плата за спеціальне використання води. За січень 2018 року платники Бердянщини сплатили 33,2 тисячі гривень цього податку.

Платники рентної плати за надра сплатили 20,3 тисячі гривень. Користувачі радіочастотного ресурсу сплатили до бюджету 17,9 тисяч гривень, що на 1,3 тисячі гривень більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Із загальної суми надходжень рентних платежів 48,1 тисячагривень надійшло до державного бюджету України та майже 20,3 тисячі гривень – до місцевих.

 

Бердянська  ОДПІ: перші результати кампанії декларування - 2018

Як повідомила виконуюча обов’язки начальника Бердянської ОДПІ Анастасія Сергієнко, на даний час відзвітувалися про минулорічні доходи в рамках деклараційної кампанії - 2018 вже 355 громадян, які визначили до сплати 1161,4 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб та 255,3 тисячі гривень військового збору.

Правом на отримання податкової знижки скористалися 11 громадян, сума до повернення – 28,2 тисяч гривень

Нагадуємо, що з початку року стартувала кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2017 року. Громадяни зобов’язані включити суму отриманих протягом 2017 року доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати до 1 травня 2018 року річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного 2017 року, а також нарахувати і сплатити до 1 серпня 2018 року податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з таких доходів.

 

Новини законодавства

 

Новації в нарахуванні та сплаті єдиного внеску у 2018 році

Бердянська ОДПІ нагадує про новації у нарахуванні та сплаті єдиного внеску у 2018 році, що визначені Законами України від 03.10.2017 №2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та від 07.12.2017 №2246-VІІІ «Про Державний бюджет України на 2018 рік»:

-  із 1 січня 2018 року ФОП платники єдиного податку  першої групи сплачують внесок на загальних підставах – не менше 819,06 грн. на місяць;

-  максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становить 15 розмірів мінімальної заробітної плати і цього року дорівнює 55845,0 грн. (3723,0 х 15);

-  на рівні мінімального страхового внеску (819,06грн.) сплачують ЄСВ за себе ФОП, самозайняті особи та члени фермерського господарства в обов’язковому порядку, незалежно від діяльності, обраної системи та доходу;

-  змінено терміни сплати єдиного внеску фізичними особами – підприємцями та самозайнятими особами – щокварталу по строку 19 числа місяця, що настає за звітним кварталом

 

Особи, звільнені від сплати ЄСВ у 2018 році

Бердянська ОДПІ повідомляє, що згідно із внесеними Законом України від 03.10.2017 №2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», змінами, зокрема, до Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», які  набули чинності з 01.01.2018, особи, зазначені, у пунктах 4 та 5¹ част.1 ст.4 Закону №2464, звільнятимуться від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Умови призначення пенсії за віком визначаються ст.26 Закону №1058, а саме досягнення віку за наявності страхового стажу тривалістю зазначеної у частинах першій – п’ятій ст.26 Закону №1058.

Крім цього, законодавством передбачено призначення пенсій за віком раніше встановленого ст.26 Закону №1058 віку. Це пенсії за віком на пільгових умовах, дострокові пенсії за віком та пенсії за віком зі зниженням пенсійного віку.

Звільнятимуться від сплати ЄСВ фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які брали спрощену систему оподаткування, та члени фермерського господарства, які:

-отримують пенсію за віком (у тому числі на пільгових умовах (передбачені част.2 та 3  ст.114, п.2 розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1058));

-отримують дострокову пенсію (у тому числі на пільгових умовах (передбачені част.1 ст.115, п.7² розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1058);

- отримують пенсію зі зниженням пенсійного віку (у тому числі на пільгових умовах (передбачені ст.55 Закону України від 28.02.1991 №796-ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»);

- є особами з інвалідністю, незалежно від отримання пенсії або соціальної допомоги;

- досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (незалежно від виду пенсії).

Зазначена пільга не поширюватиметься на осіб які:

- отримують пенсію у зв’язку з втратою годувальника та не досягли віку, встановленого ст.26 Закону № 1058;

- отримують пенсію за вислугу років та не досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058.

Дія част.4 ст.4 Закону №2464 не поширюється на осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

Детальніша інформація у листі ДФС України від 09.02.2018 №3856/7/99-99-13-02-01-17.

 

Реєстрація неприбуткових установ та організацій в 2018 році

Змінами, внесеними до Податкового Кодексу    Законом  України від 07.12.2017  № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» уточнено умови для  включення  релігійних  організацій до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій. Так, для релігійних організацій, які були внесені до Реєстру на  день  набрання чинності  Законом  України  від 17.07.2015  № 652-VІІІ«Про внесення змін  до  Податкового  кодексу  України   щодо  оподаткування   неприбуткових  організацій»,  єдиною  умовою  для   їх  перенесення до нового Реєстру є дотримання вимог абз.2  п.п. 133.4.1  п. 133.4 ст. 133 ПКУ щодо утворення та реєстрації в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

Відповідні зміни внесені до положень ПКУ, передбачених:

- п.34 підр.4 розд. ХХ «Перехідні положення» –   неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру на день набрання чинності Законом № 652, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу,  а для релігійних організацій  –  вимогам абз.2  п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу, включаються контролюючим органом до нового Реєстру;

- п.35 підр.4 розд. ХХ «Перехідні положення» –   неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами п. 133.4 ст. 133 Кодексу,  а  релігійні організації  –  із  нормами  абз.2  п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу, після 1 липня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру;

- п.п.133.4.3 п. 133.4  ст. 133  –  у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених цим пунктом, а для релігійної організації  –  вимог,  визначених  абз.2  п.п. 133.4.1  і  п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст.133 Кодексу, така неприбуткова організація зобов’язана  подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток.

Враховуючи зазначене, релігійні організації, які є юридичними особами, що відповідають вимогам  абз.2 п.п. 133.4.1  п. 133.4  ст. 133 ПКУ, та включені до ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідно до закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації, після 01.01.2018 включаються контролюючим органом до нового Реєстру.

Інформація з цього приводу міститься у  листі ДФС України від  31.01.2018 року  №2834/7/99-99-15-02-01-17 за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72789.html

 

Декларування доходів громадян -2017

 

Переселенці із тимчасово окупованої території декларацію про майновий станподають за місцем їх реєстрації як тимчасових переселенців

Відповідно до      статті 67 Конституції України, кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання податкові декларації про свій майновий стан і доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом. Порядок подання річної Декларації визначено статтею 179 Податкового кодексу України.

Податковим кодексом також передбачено, що фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п. 70.7 ст. 70 ПКУ).

Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 встановлено, що фізичні особи – платники податків зобов’язані інформувати контролюючі органи про зміну даних шляхом подання заяви за формою №5ДР.
Платнику податку, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний та/або має право подати податкову  декларацію, у тому числі з метою реалізації права на податкову знижку, необхідно подати її за податковою адресою (за місцем реєстрації). Платник податку – переселенець, який вніс відомості про зміну місця проживання відповідно до Закону України від 11 грудня 2003 року № 1382-IV «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» із змінами та доповненнями, подає Декларацію до контролюючого органу за місцем його реєстрації як тимчасового переселенця за умови подання ним заяви за формою № 5ДР.

 

Як отримати довідку про суми виплачених доходів

Бердянська ОДПІ інформує, що в рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців на веб-порталі ДФС України функціонує сервіс «Електронний кабінет», однією з послуг якого є надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи.

Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами - для отримання інформації про себе,  з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи, сертифікованим будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів.

З порядком отримання відомостей про доходи за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: Головна/Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб- платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється  за адресою:

 http: //cabinet.sfs.gov.ua.

Після входу  до Електронного кабінету необхідно ввійти до його приватної частини. Для цього необхідно:

-  увійти до Електронного кабінету платника через офіційний веб-портал ДФС;

-  обрати відповідний акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК);

- обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія (USB – накопичувач, CD/DVD диск) або у відповідному каталозі на персональному ПК (Key 6.dat);

-  вказати пароль захисту на натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти»;

- обрати розділ «Заяви, запити для отримання інформації»;

- обрати «Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/ декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій».

У запропонованій формі запиту необхідно заповнити всі поля що виділені блакитним кольором. Після заповнення натисніть «Підписати та надіслати» або «Зберегти чернетку» та «Підписати та надіслати».

Якщо  при  заповненні  запиту  були  допущені  помилки  або  не заповнені всі обов’язкові  реквізити,  система  напише «Помилка»  та виділить рожевим кольором відповідні поля.

Слід   виправити   помилки   та   знову   натиснути   «Підписати та  надіслати».

Процедура підпису така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет.

Далі система запропонує обрати спосіб отримання інформації.  

Наприклад: «Електронний кабінет». Відправлений запит можна переглянути у розділі «Вхідні/вихідні документи» в приватній частині особистого кабінету. Після обробки запиту до особистого електронного кабінету платника надходить повідомлення. Натиснувши на це повідомлення відкривається інформація про суми виплачених  доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яка замовлялася. Інформацію можна переглянути, зберегти або роздрукувати.

Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально),  за останній звітний період (квартал) відомості надаються через 50 днів після його закінчення.

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС, скориставшись сервісом «Електронний кабінет  платника» за адресою: http: //cabinet.sfs.gov.ua , а також у Центрах обслуговування платників та відділеннях ОДПІ.

 

Бердянська ОДПІ про декларування доходів від репетиторської діяльності

До 1 травня 2018 року в Україні триватиме деклараційна кампанія. Цього  разу Бердянська ОДПІ  ГУ  ДФС у Запорізькій області звертається з нагадуванням про обов’язкове декларування цих доходів до земляків – тих вчителів та викладачів, хто у минулому році займався репетиторством і, при цьому, не був зареєстрований як фізична особа-підприємець.

Нагадаємо, що відповідно до п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України дохід від надання репетиторських послуг оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків. Окрім того з такого доходу справляється військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.

Щодо різновидів репетиторських послуг, то це може бути підготовка дітей до школи, до вступу у навчальні заклади або до незалежного тестування, написання рефератів, контрольних, курсових чи дипломних робіт тощо.

Отож, якщо упродовж 2017 року ви отримували дохід від вищезазначених або подібних послуг, ви маєте включити суму винагороди до вашого річного оподатковуваного доходу та задекларувати його через подання до податкової інспекції, за місцем вашої податкової адреси (місця реєстрації), декларації про майновий стан і доходи.

Отож, чекаємо на вас, сподіваючись на ваше свідоме ставлення до власного конституційного обов’язку, та нагадуємо про можливість отримання безоплатної консультаційної допомоги щодо порядку заповнення декларації про майновий стан і доходи у Центрі обслуговування платників  за місцем свого проживання.

 

Про дохід від надання в оренду автомобіля

Відповідно до п.п.164.2.5 п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включаються дохід від надання майна в лізінг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п.170.1 ст.170 ПКУ.

Обов’язок платника ПДФО щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо платник ПДФО отримував доходи, зокрема, виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, передбачених розділом ІV ПКУ (п.179.2 ст.179 ПКУ).

У разі надання громадянами у 2017 році власного рухомого майна в оренду (суборенду) особі, яка не є податковим агентом, фізичні особи зобов’язані надати податкову декларацію до територіальних органів фіскальної служби за місцем свого проживання та задекларувати отримані доходи.

Кожен об’єкт рухомого майна відображається громадянином у декларації окремо. У відповідних графах зазначаються номера категорії об’єктів; марки, моделі, характеристики рухомого майна; року випуску; відмітки про надання майна в оренду (суборенду).

 

Про отримання податкової знижки по іпотечному кредиту

Платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, сплачених за звітний рік, з моменту визначення ним такого об’єкта як основне місце проживання у звітному податковому році за умови документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:

- кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;

- відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з печаткою про перерахування коштів через касу, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);

- паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.

Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення контролюючим органом податкової перевірки стосовно нарахування такої податкової знижки.

Платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, надавати документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Граничний термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку за 2017 рік – 31 грудня 2018 року. Декларацію про майновий стан і доходи платники податку подають до податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації). Право на отримання податкової знижки у 2018 році щодо витрат, понесених у 2017 році, на наступний рік не переноситься.

Слід нагадати, що право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно із ст. 175 Податкового кодексу України, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:

- об’єкт житлової іпотеки придбавається;

- збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.

 

Про подачу декларації про доходи за минулий рік громадян, які працювали за кордоном

Під час кампанії декларування доходів фізичних осіб, яка цьогоріч триває в Україні з 1 січня до 1 травня, при отриманні у 2017 році доходів за межами України, необхідно подати річну декларацію про майновий стан і доходи. Адже  платниками податку на доходи фізичних осіб згідно з чинним законодавством є фізичні особи - резиденти, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи.

Порядок оподаткування іноземних доходів визначено ст. 13, п. 162.1.1, ст. 162, п. 170.11, ст. 170 Податкового кодексу України. Якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, то сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію.

Доходи отримані з джерел за межами України оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%. А сума іноземного доходу перераховується у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент отримання таких доходів.

Разом із тим, у платника податку є можливість зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном. Для цього платник має отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), довідку про суму сплаченого податку, а також про базу та/або об’єкт оподаткування та легалізувати її у закордонній дипломатичній установі України, розташованій у країні отримання доходу.

Зауважимо, що сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.

 

Протягом 2017 року змінили прізвище - правильно подайте декларацію

Бердянська ОДПІ повідомляє, що при заповненні декларації про майновий стан та доходи у рядку 3 вказуються прізвище, ім'я, по батькові платника податку (згідно з даними паспортного документа).

У разі якщо протягом звітного періоду, за який здійснюється декларування, або у наступному за ним році платник податку змінив прізвище (ім'я, по батькові), у рядку 3 слід зазначити спочатку нове прізвище (ім'я, по батькові), а в дужках – попереднє прізвище (ім'я, по батькові). 

Реєстраційний номер облікової картки платника податків зазначається відповідно до даних Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про наявність у них права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, зазначаються серія та номер паспорта.

 

Власники авто, які почали використовувати біопаливо, можуть отримати податкову знижку

Бердянська ОДПІ інформує, що фізичні особи-власники транспортного засобу, які переобладнали свої авто під біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива), можуть отримати часткову компенсацію своїх витрат у вигляді податкової знижки.

Для цього необхідно подати до державної податкової інспекції за місцем проживання Податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2017 рік (далі - Декларація), а також сертифікат відповідності для транспортного засобу та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

Крім того, платник податків, який має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, також подає до органів ДФС відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема: квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, копії договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця. У зазначених документах обов’язково має бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строку їх продажу (виконання, надання).

Процедура переобладнання транспортних засобів, зокрема, для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива, встановлена Порядком переобладнання транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 року №607 «Про затвердження Порядку переобладнання транспортних засобів», із змінами та доповненнями (далі – Порядок).

Відповідно до Порядку після переобладнання транспортного засобу в індивідуальному порядку власник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу вимогам правил, нормативів і стандартів України. За результатами такого оцінювання видається сертифікат відповідності для переобладнаних транспортних засобів, свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху та акт технічної експертизи або сертифікат відповідності для інших транспортних засобів, які переобладнані.

Платник податку має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу. При цьому, загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ.

Звертаємо увагу, граничний термін подання Декларації для реалізації права на податкову знижку за 2017 рік – 31 грудня 2018 року. Право на отримання податкової знижки у 2018 році щодо витрат, понесених у 2017 році, на наступний рік не переноситься.

 

Отримали спадщину? Порядок оподаткування залежить від ступеня споріднення

Бердянська ОДПІ нагадує, що оподаткування об’єктів спадщини залежить від ступеня споріднення спадкодавця і спадкоємця та резидентського статусу.

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються:

- об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;

- вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, готівки або коштів, що успадковуються особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, що успадковуються дитиною-інвалідом;

- грошові заощадження, поміщені до 02.01.1992 року в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення згідно з п.п.14.1.263 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України ( далі – ПКУ) вважаються її батьки, її чоловік, або дружина, діти такої фізичної особи.

Членами сім’ї фізичної особи  другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері та з боку батька, онуки.

За ставкою 5% оподатковується вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

Ставка 18% застосовується для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.

Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема, у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

Фізичні особи, які отримали спадщину, що оподатковується за ставками 5% та 18%, зобов'язані включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з таких доходів.

 

Чи необхідно фізичній особі декларувати доходи, отримані від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на землях, отриманих, як пай?

Бердянська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України від 25.10.2001 №2768-III зі змінами та доповненнями для ведення, зокрема:

особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому, в зазначений розмір не враховуються земельні ділянки, їх частки (паї), які не використовуються, тобто здаються в оренду, обслуговуються.

Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах, тобто до 1 травня поточного року за звітний минулий рік необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплатити у термін до 1 серпня цього року самостійно нарахований податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.

У разі продажу сільськогосподарської продукції податковому агенту обов’язок нарахування та утримання податків покладається на такого агента.

Тобто, якщо площа земельних угідь перевищує 2 гектари, то фізична особа зобов’язана задекларувати отримані доходи від реалізованої сільськогосподарської продукції та сплатити ПДФО і військовий збір, за винятком реалізації такої продукції податковим агентам.

 

Роз’яснення законодавства

 

Порядок зберігання податкових накладних та розрахунків коригування

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2275-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПКУ термін.

Згідно із п. 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Пунктом 44.3 ст. 44 ПКУ визначено, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

Відповідно до п.п. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20 ПКУ контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Згідно зі ст. 13 Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) суб’єкти електронного документообігу повинні зберігати електронні документи на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях.

При цьому оригіналом електронного документа відповідно до ст. 7 Закону № 851 вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис».

Порядок засвідчення наявності електронного документа (електронних даних) на певний момент часу затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 680.

Враховуючи зазначене, податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних, складені в електронній формі, повинні зберігатися платниками податку на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях.

Під час проведення перевірки платники ПДВ зобов’язані надати посадовим (службовим) особам контролюючого органу доступ до таких електронних носіїв інформації, а у випадках, визначених законом, також надати копії податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, засвідчені в порядку, встановленому законодавством.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 101.16).

 

Колишні спецрежимники можуть виправити помилки для перерахунку реєстраційного ліміту до 19 березня включно

Враховуючи численні прохання платників податків та наявність значної кількості невиправлених платниками помилок, Державна фіскальна служба встановлює новий (додатковий) термін для подання сільськогосподарськими товаровиробниками - колишніми суб’єктами спеціального режиму інформації для перерахунку реєстраційного ліміту в Системі електронного адміністрування ПДВ.

При проведенні платниками відповідного аналізу на предмет зазначення (не зазначення) у номері податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) ознаки їх належності до спецрежиму (код "2" або код "3" після першого знака дробу у номері податкової накладної (форма, яка була діючою в період застосування спецрежиму) необхідно враховувати всі ПН/РК, складені в рамках здійснення відповідної господарської операції.

Механізм надання платниками податків інформації щодо типу помилок у визначенні ознаки належності до спецрежиму, допущених в окремих податкових накладних, роз’яснено у листі ДФС від 26.02.2018 № 5715/7/99-99-15-03-02-17.

Надання платниками податків інформації, яка встановлює відповідність між ознакою, зазначеною в номері ПН/РК (а саме підтвердження ознаки їх належності до спецрежиму або навпаки), і операціями, здійсненими ними в період дії спецрежиму і за якими такі податкові накладні було складено, відбувається шляхом складання та подання до ДФС окремого документа: Повідомлення у вигляді розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – Повідомлення-РК).

Для складання Повідомлення-РК використовується чинна на сьогодні форма Додатка 2 до податкової накладної – Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – Розрахунок коригування).

Подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється із застосуванням механізму, що використовується для направлення на реєстрацію в ЄРПН Розрахунків коригування.

Повідомлення-РК може бути складене виключно до податкових накладних, які відповідають таким критеріям:

- дата складання податкових накладних припадає на період з 01.07.2015 по 31.12.2016;

- дата реєстрації податкових накладних в ЄРПН – не пізніше 15.01.2017;

- сума податку, зазначена в таких податкових накладних, відображена у розділі І "Податкові зобов’язання" податкових декларацій з податку на додану вартість (далі – декларації), які були подані в межах спецрежиму (декларації за формами 0121-0123 та 0130) або за якими здійснювалися розрахунки з бюджетом (декларація за формою 0110);

- сума податку, зазначена в таких податкових накладних, відображена у розділі І "Податкові зобов’язання"Додатка 5 "Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)" (далі – Додаток Д5) до декларації за формами 0121-0123 та 0130 або до декларації за формою 0110;

- податкові накладні були включені до складу податкових зобов’язань того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (незалежно від дати реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН).

Подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється платниками податку лише в період з 27.02.2018 по 19.03.2018 включно.

Інформація від ДФС щодо прийняття Повідомлень-РК буде надана платникам після закінчення терміну їх прийняття (після 19.03.2018), незалежно від дати подання Повідомлення-РК до ДФС, за результатами їх опрацювання щодо відповідності поданим раніше ПН/РК та податковій звітності.

Інформація буде надана ДФС шляхом надсилання платнику квитанції з відміткою про прийняття Повідомлення-РК або про відмову в його прийнятті із зазначенням причин відмови.

 

Дата визначення податкового кредиту за довгостроковими договорами

Бердянська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов’язаннями згідно з п. 187.8 ст. 187 ПКУ, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою збільшення податкового кредиту орендаря (лізингоотримувача) для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичного отримання об’єкта фінансового лізингу таким орендарем.

Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до п. 187.9 ст. 187 ПКУ, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами).

Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.

 

Списання нестач: податкове зобов'язання нараховується

Бердянська ОДПІ щодо нарахування ПДВ при виявленні нестачі повідомляє наступне.

Підпунктом "г" пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) передбачено, що платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені  Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 18 9Кодексу).

З метою застосування цього пункту податкові зобов'язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах:

- придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;

- придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Згідно з пунктом 189.1 статті 189 Кодексу у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

Враховуючи викладене, у разі якщо підприємством здійснюється списання нестач, в зв'язку з чим така продукція не може бути реалізована покупцям та визнається такою, яка не може бути використана в межах господарської діяльності платника ПДВ, то на підставі пункту 198.5 статті 198 Кодексу не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається її списання, платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання, виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу. На суму таких податкових зобов'язань платник повинен скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), які визнані такими, що використані в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Детальніше щодо оподаткування списання нестач в межах господарської діяльності платника ПДВ в листі ДФС України від01.02.2018 N 418/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

 

В яких випадках «таксі» повинні використовувати касові апарати

Бердянська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.1 ст.3 Закону України від 6 липня 1995 року №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265), суб’єкти господарювання, які проводять розрахункові операції у готівковій або безготівковій формах (із застосуванням платіжних карток), при наданні послуг, зобов’язані проводити розрахункові операції через касові апарати на повну суму надання послуги.

Касовий апарат необхідно зареєструвати та опломбувати у встановленому законодавством порядку. Для перевізників передбачено реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезення пасажирів – електронний таксометр.

Згідно із п.6 ст.9 Закону №265 та п.296.10 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники єдиного податку ІІ та ІІІ групи при наданні послуг не застосовують касові апарати до досягнення обсягу річного доходу у розмір1 млн. гривень. Проте, юридичні особи та приватні підприємці, які використовують загальну систему оподаткування та надають послуги у сфері перевезення пасажирів (у т.ч. таксі) повинні застосовувати касові апарати.

Таким чином, фізичні особи-платники єдиного податку, у яких обсяг доходу не перевищує 1млн. грн., не застосовують касові апарати, а застосовують таксометри, виключно, для інформування пасажира про вартість перевезення та відстань. У такому разі підтверджуючим документом є товарний чек. Юридичні особи та підприємці, що використовують загальну систему оподаткування, повинні застосовувати касові апарати та надавати фіскальні чеки під час розрахунків за послуги таксі.

 

Торгівля в магазині, розташованому на території ринку, не дає права ФОП застосовувати першу групу платників єдиного податку

Нормами пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України до першої групи платників єдиного податку віднесено фізичних осіб – підприємців, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300,0 тис.грн.

Згідно з п. 1.8 Інструкції щодо заповнення форми державного статистичного спостереження №12-торг «Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 26.07.2005 № 209, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.07.2005 за № 942/11222, торгове місце – це площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо.

До торгових місць на ринках не належать магазини та об’єкти ресторанного господарства.

Таким чином, фізична особа – підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи.

 

Заява про обрання земельної ділянки для застосування пільги щодо сплати земельного податку подається фізичними особами до 1 травня

Статтею 281 Податкового кодекс визначено коло фізичних осіб, які мають пільги щодо сплати земельного податку та перелік видів і розмір земельних ділянок на які поширюється звільнення від сплати  земельного податку.

При цьому визначено, що якщо фізична особа, яка має право на пільгу, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року повинна подати письмову заяву у довільній формі до територіального органу фіскальної служби за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання / зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

 

Неприбуткові організації повинні відзвітувати до 1 березня 2018 року

Неприбуткові організації, які з 1 липня 2017 року було виключено контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), у зв’язку з не приведенням установчих документів у відповідність до норм п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України та втрачанням ознак неприбутковості, повинні сплачувати податок на прибуток, як новостворені платники цього податку. Таким організаціям необхідно відзвітувати за два періоди 2017 року, з граничним терміном подання податкової звітності – 1 березня 2018 року:

- за період з 01.01.2017 по 30.06.2017, як неприбуткова організація;

- за період з 01.07.2017 по 31.12.2017, як платник податку на прибуток.

У разі включення організацій до Реєстру, у період з 01.07.2017 по 31.12.2017, які раніше було виключено з Реєстру, з 1 липня 2017 року, такі організації подають податкову звітність із граничним строком подання – 1 березня 2018 року:

- за період перебування на загальній системі оподаткування – податкові декларації з податку на прибуток підприємств;

- за період перебування у Реєстрі – Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Звіт про використання доходів неприбуткової організації подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 «Про затвердження форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації», із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №469. У Звіті обов’язково зазначається дата та номер Рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій – рядок 7, та ознака неприбутковості – рядок 8. Разом із Звітом до контролюючого органу обов’язково подається річна фінансова звітність, яка є додатком та невід’ємною частиною Звіту.

Звертаємо увагу, що всім платникам податку на прибуток необхідно подати до контролюючого органу Податкові декларації з податку на прибуток підприємств, не пізніше 1 березня 2018 року, та, не пізніше 7 березня 2018 року, сплатити податок на прибуток до бюджету.

 

Останній день сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом за січень 2018 року - 02 березня

Порядок справляння рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – рентна плата) регламентується ст.254 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Платниками рентної плати є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування.

Платники рентної плати обчислюють суму рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо.

Ставки рентної плати встановлено окремо для кожного виду користування радіочастотним ресурсом України у гривнях до одиниці виміру залежно від діапазону радіочастот та виду радіозв'язку (п. 254.4 ПКУ).

Слід зазначити, що ставки рентної плати залишаються на рівні 2017 року.

Порядок обчислення та сплати рентної плати у 2018 році також не змінився.

Податкові декларації рентної плати з розрахунками подаються платниками органам фіскальної служби за податковий (звітний) період, що дорівнює місяцю, протягом 20 календарних днів за місцем податкової реєстрації, а сплата податкових зобов'язань проводиться до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

Тобто, 02 березня 2018 року – останній день сплати рентної плати за січень 2018 року.

Детальніше у листі ДФС України від 18.01.2018 №1465/7/99-99-12-03-04-17 «Про справляння у 2018 році рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України».

 

Бердянська ОДПІ про порядок заповнення платіжних документів

Необхідно чітко дотримуватись при заповненні платіжних документів вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666.

У разі перерахування коштів в рахунок погашення боргу з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), при заповненні призначення платежу у полі №2 друкується код виду сплати «140», який символізує «Надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску».

Так, наприклад, при сплаті заборгованості з ЄСВ поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином :

1 – службовий код («*»);

2 – код виду сплати («140» – надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску);

3 – код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;

4 – друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу;

5 – не заповнюється;

6 – не заповнюється;

7 – не заповнюється.

Слід зауважити, що пробіли між розділовим знаком «;» та інформацією, яка зазначається у кожному полі, не ставляться.

У разі використання РРО, який вичерпав термін дії експлуатації, передбачена відповідальність.

Звертаємо увагу платників, що у разі використання реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), який вичерпав свій строк експлуатації, такий технологічний пристрій не може вважатися РРО відповідно до вимог Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №265). Подальше використання такого пристрою суб’єктом господарювання є порушенням вимог Закону №265 і тягне накладення фінансових санкцій згідно з п.1 ст.17 Закону №265 у таких розмірах:

вчинене вперше – 1 гривня;

за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими п.1 ст.17 Закону №265, товарів (послуг).

Крім того, відповідно до ст.55¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х зі змінами та доповненнями за порушення порядку проведення розрахунків накладається штраф у розмірі від двох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на осіб, які здійснювали розрахункові операції з порушенням законодавства, та на посадових осіб – від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Про правила відчуження земельних ділянок

Згідно п.п.138.3.3 п.138.3 ст.138 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено групи основних засобів (далі – ОЗ) (необоротних активів) та мінімально допустимі строки їх амортизації у податковому обліку. Зокрема, для групи 1 ОЗ (земельні ділянки) мінімально допустимі строки корисного використання не встановлено. Враховуючи зазначене, вартість земельних ділянок у податковому обліку не підлягає амортизації.

Результат від відчуження земельних ділянок визначається згідно з правилами бухгалтерського обліку та відображається у складі фінансового результату до оподаткування без коригувань.

Відповідно до п.7 наказу Міністерства фінансів України від 27.04.2000 №92 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби»» зі змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.05.2000 за №288/4509 (далі – ПБО7) придбані (створені) ОЗ зараховуються на баланс підприємства/установи за первісною вартістю. При цьому вартість земельних ділянок та природних ресурсів не є об’єктом амортизації (п.22 ПБО 7).

 

Умови, за якими студент має право на податкову соціальну пільгу

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Законом України "Про державний бюджет на 2018 рік" від 07.12.2017 року № 2246 V-ІІІ, з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум для працездатної особи (в розрахунку на місяць) установлено в розмірі 1762 грн.

Отже розмір доходу (заробітної плати), що дає право на податкову соціальну пільгу у 2018 році, становить 2470 грн. на місяць (1762 грн. х 1,4).

Студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України ( у 2018 році – 1321,5 грн.).

При цьому, якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати не застосовується.

Отже у разі, якщо студент, який не отримує стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, то у 2018 році він має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 1321,5 грн., за умови, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 2470 гривень.

При цьому студент повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.

Зазначена норма визначена п.п. 169.1.3 і п.п. 169.2.3 ст. 169 Податкового кодексу України.

 

Як підприємцю повідомити фіскальну службу про нового працівника

Бердянська ОДПІ нагадує, що відповідно до Порядку повідомлення  Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затвердженого постановою КМУ від 17.06.15 р. № 413, повідомлення про прийняття працівника на роботу подається фізичною особою-підприємцем до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку його як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом із копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більш ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься в повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08.07.10 р. №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Юліана Козаченко: "Запорізькі підприємства направили до бюджету 1,6 мільйона гривень екологічного податку"

Підприємства Запорізького регіону з початку року сплатили до бюджетів 1,6 мільйона гривень екологічного податку. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, відрахування на реалізацію екологічних програм збільшились порівняно з минулорічними на 13,7 відсотка, додатково сплачено майже 192 тисячі.

Із загальної суми 877 тисяч зараховано до спецфондів місцевих бюджетів, понад 717 тисяч – до державної скарбниці.

Станом на початок лютого в регіоні "екоподаток" сплачують більш ніж 2,7 тисячі суб'єктів господарювання. Найбільші надходження забезпечили платники обласного центру – 843 тисячі, Мелітопольського та Приазовського районів – майже 200 тисяч, а також Бердянського та Приморського районів – 163 тисячі.

Нагадаємо, з 1 січня 2018 року ставки екологічного податку зросли порівняно з 2017 роком на 11,2 відсотка. Суми платежу обчислюються самостійно кожного кварталу. Граничний термін подання звітності за перший квартал 2018 року – 10 травня, сплати податкових зобов'язань – 18 травня.

 

У Запорізькому аеропорту у громадянина Ізраїлю виявлено холодну зброю

Сьогодні, 22 лютого, запорізькі митники під час митного контролю пасажирів, які прилетіли авіарейсом "Тель-Авів – Запоріжжя", виявили ніж у громадянина Ізраїлю. Предмет, який має ознаки холодної зброї, знаходився у йогочемодані, серед особистих речей. Ніж був в чохлі чорного кольору, з металевим клинком та з рукояткою, яка виконана з металу і дерева.

Таким чином громадянин Ізраїлю порушив митні правила, передбачені статтею 471 Митного кодексу України. Стосовно нього складено протокол, ніж тимчасово вилучено.

Зазначимо, цей предмет обмежений до переміщення через митний кордон України відповідно до вимог наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21.08.1998р. №622 в частині "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів".

 

Від запорізьких платників надійшло майже мільйон гривень рентних платежів

Запорізькі водокористувачі та добувні підприємства з початку 2018 року поповнили бюджети майже на мільйон гривень рентної плати.

Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, у січні надійшло 435 тисяч гривень рентної плати за користування надрами, що на 25 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року. З цієї суми до державного бюджету спрямовано 326 тисяч, до бюджетів громад – понад 109 тисяч.

На сьогодні у регіоні 622 підприємства є платниками ренти за користування надрами.

За спеціальне використання води понад три тисячі запорізьких суб'єктів господарювання перерахували більш ніж 470 тисяч, у тому числі, 257 тисяч – до держбюджету, 212 тисяч – до місцевих скарбниць.

Керівник фіскальної служби повідомила, що в поточному році відбулися зміни у справлянні рентних платежів. Зокрема, з 1 січня 2018 року вторинних водокористувачів звільнено від сплати за спецвикористання води.

Крім того, відповідно до Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", ставки з рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, рентної плати за спеціальне використання води та рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів збільшено на 16,8 відсотка.

 

Юліана Козаченко: "Малі та середні підприємці Запоріжжя поповнили місцеві бюджети майже на 60 мільйонів"

Фізичні особи-підприємці Запорізького регіону, які обрали спрощену систему оподаткування, з початку року перерахували до місцевих бюджетів близько 60 мільйонів гривень єдиного податку. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, надходження від представників малого і середнього бізнесу порівняно з минулорічними зросли на 33 відсотки або на 14,7 мільйона.

Більша половина від загальної суми надійшла від підприємців обласного центру – 34,8 мільйона, що на 9,6 мільйона більше, ніж у січні 2017 року. "Єдинники"-фізособи Мелітопольщини та Приазов'я поповнили бюджет на 7,7 мільйона, Бердянського та Приморського районів сплатили 5,7 мільйона, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського – понад два мільйони, Василівського та Михайлівського – майже 1,9 мільйона, м. Енергодар, Кам'янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 1,8 мільйона.

Юліана Козаченко зазначила, що умови перебування на спрощеній системі оподаткування дозволяють підприємцям обрати оптимальну групу для ведення власної справи. Ставки єдиного податку для платників 1 та 2 групи встановлюються місцевими радами залежно від виду господарської діяльності. Так, розмір податку для 1 групи складає до 10 відсотків від прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня 2018 року, тобто до 176,20 грн., для 2 групи – до 20% від мінімальної зарплати на 1 січня 2018 року, тобто до 744,60 грн. Для платників єдиного податку 3 групи ставка дорівнює 3 відсоткам від доходу за умови сплати ПДВ або 5 відсотків від прибутку, без сплати ПДВ.

 

У фіскальній службі Запорізької області зустріли податкових міліціонерів із зони АТО

Сьогодні у фіскальній службі Запорізької області зустріли працівників податкової міліції, які повернулися додому під час десятої ротації Управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон АТО.

З поверненням після небезпечної служби офіцерів привітали перший заступник начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Віталій Малий, керівний склад податкової міліції Запорізької області та колеги.

У першу чергу, керівництво податкової міліції подякувало всім співробітникам за те, що вони повернулися у повному складі.

– Сьогодні ми урочисто зустрічаємо офіцерів Головного управління ДФС у Запорізькій області, які виконували свої обов'язки по захисту нашої держави та її економічних інтересів у складі управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон АТО ГУ ДФС у Донецькій області. Важливість цієї роботи відзначена керівництвом держави та ДФС України. Співробітники управління завжди перебувають на передовій та користуються повагою серед інших правоохоронних органів, – наголосив Віталій Малий.

За сумлінне та бездоганне виконання обов'язків у зоні АТО чотирьом офіцерам Управління оперативного забезпечення вручені Грамоти Запорізької обласної державної адміністрації.

 

На Запоріжжі із незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на 3,2 мільйона гривень

Співробітники податкової міліції фіскальної служби Запорізької області з початку року із незаконного обігу вилучили товарів підакцизної групи на загальну суму 3,2 мільйона гривень. Із них відповідно до судових рішень на даний час конфісковано продукції вартістю 914 тисяч гривень.

Крім того, у ході операції "Акциз" оперативники припинили два факти нелегальної торгівлі алкогольними напоями через мережу Інтернет. У сфері протидії оборудкам з ПДВ викрито три злочини за ст. 212 Кримінального кодексу України. За цими фактами сума завданих державі збитків складає 13,7 мільйона, з яких до бюджету вже повернуто понад 8,7 мільйона.

Всього у провадженні слідчих знаходяться 74 справи, дев'ять з яких розпочато у січні. 55 проваджень стосуються розслідування злочинів, що належать до категорії тяжких, 40 із них – щодо ухилення від сплати податків і зборів в особливо великих розмірах.

За закінченими справами до бюджету відшкодовано понад 9 мільйонів гривень.

 

Від ліцензування продажу підакцизної продукції місцеві бюджети Запоріжжя отримали понад 3,6 мільйона

За дозволи, що дають право офіційно продавати алкогольні напої і тютюнові вироби, запорізькі підприємці з початку року сплатили до місцевих бюджетів понад 3,6 мільйона гривень. Надходження на 3,7 відсотка перевищують рівень минулого року.

Майже 2,5 мільйона від загальної суми забезпечили платники м. Запоріжжя, 360 тисяч надійшло від власників торговельних об'єктів Мелітопольського та Приазовського районів, 335 тисяч – Бердянського та Приморського районів.

Усього станом на початок лютого суб'єктам господарювання фахівці фіскальної служби видали більш ніж 8 тисяч ліцензій, лише у січні вони отримали 510 документів. Крім того, продовжено термін дії 914 ліцензій, призупинено 113 дозволів, 124 було анульовано.

З питань дотримання вимог законодавства, яке регулює обіг підакцизних товарів, проведено 83 перевірки. За їхніми результатами до порушників застосовані фінансові санкції на суму 430 тисяч гривень.

Спеціалісти служби наголошують, підакцизна продукція повинна реалізовуватися лише за наявності ліцензій, які видаються органами ДФС за місцем здійснення діяльності.

Реєстр виданих, призупинених та анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами у Запорізькій області постійно оновлюється на сайті фіскальної служби: http://zp.sfs.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.

 

Юліана Козаченко: "З початку року 4200 запоріжців отримали електронні ключі в АЦСК фіскальної служби області"

За перші два місяці 2018 року відвідувачами запорізьких пунктів Акредитованого центру сертифікації ключів стали 4200 платників податків. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, фахівці фіскальної служби видали їм 12 тисяч посилених сертифікатів електронного цифрового підпису.

Керівник фіскальної служби області відзначила переваги електронних ключів фіскальної служби. Зокрема, за їх допомогою можна користуватися не тільки електронними сервісами ДФС, а й численними послугами інших установ та відомств. Крім того, сертифікати видаються швидко, безкоштовно і потребують мінімального пакету документів. Наприклад, фізичні особи для отримання ключа мають надати лише заповнену та підписану реєстраційну картку, копію паспорта та картки платника податків.

Особливу актуальність послуга з видачі цифрового підпису має зараз, оскільки триває кампанія е-декларування для держслужбовців та інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави. Адже за допомогою електронних ключів для фізичних осіб, можна отримати довідку про доходи в Електронному кабінеті платника (http://cabinet.sfs.gov.ua).

У Запорізькій області працюють три пункти видачі ЕЦП, які знаходяться за наступними адресами: м. Запоріжжя, вул. Паркова, 4а, 1-й пов., тел.: (061) 219-06-27, м. Бердянськ, просп. Праці, 20, каб. 219, тел.: (06153) 38663, м. Мелітополь, вул. Героїв України, 31, каб. 103, тел.: (0619) 422920.

На сайті Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС у розділі "Реєстрація користувачів" є можливість ознайомитися з інформацією, необхідною для подальшої роботи, у тому числі переглянути перелік документів для отримання послуг електронного цифрового підпису та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення. Адреса веб-ресурсу: http://acskidd.gov.ua.

 

ДФС України

 

Державна фіскальна служба розпочинає процедуру надання розстрочень по сплаті ПДВ при ввезенні на митну територію України обладнання

З 01 січня 2018 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України щодо розстрочення сплати податку на додану вартість при ввезенні на митну територію України обладнання за переліком згідно з пунктом 65 підрозділу 2 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України, яке ввозиться платником податку для власного виробництва на території України.

Розстрочення надається на термін, зазначений у заяві платника податку, але не більше 24 календарних місяців без нарахування процентів, пені та штрафів, визначених Податковим кодексом України.

Розстрочення не надається, якщо обладнання має походження з країни, визнаної Україною державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України, ввозиться з території такої країни та/або з тимчасово окупованої території України.

Для реалізації права платників податків на отримання розстрочення сплати ПДВ Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 07 лютого 2018 року №85 «Про затвердження Порядку надання розстрочення сплати податку на додану вартість та застосування забезпечення виконання зобов’язань під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України», яка набрала чинності з дня її опублікування 21 лютого 2018 року.

Зазначений Порядок визначає процедуру надання розстрочення сплати ПДВ та застосування забезпечення виконання зобов’язань під час ввезення на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту обладнання.

Для отримання розстрочення сплати ПДВ платник податку подає до митниці ДФС:

- заяву за встановленою формою;

- документи, передбачені статтею 335 Митного кодексу України;

- бізнес-проект, бізнес-план або інший документ, у якому зазначено технологічний процес з економічними розрахунками та очікувані результати діяльності;

- наявні висновки державних органів, експертних установ, організацій, державні стандарти і стандарти підприємства, технічні умови, технічну документацію, документи, що підтверджують наявність виробничих потужностей, приміщень.

Рішення про надання розстрочення сплати ПДВ приймається митницею ДФС за рекомендацією комісії протягом 10 робочих днів з дати надходження заяви. У разі, якщо сума податку, заявлена до розстрочення, становить понад 1 млн. гривень, рішення приймається за погодженням з Головою ДФС протягом 25 робочих днів з дати надходження заяви.

Платник податку, який отримав рішення:

- сплачує перший платіж під час митного оформлення обладнання та надає на залишок суми податку забезпечення виконання зобов’язань або банківську гарантію, видану відповідно до законодавства;

- щомісяця у строк, встановлений у рішенні, сплачує розстрочені суми ПДВ з поданням додаткової митної декларації, в якій зазначаються відомості про митну вартість обладнання, визначену на дату поміщення такого обладнання у митний режим імпорту;

- щомісяця не пізніше наступного робочого дня за днем сплати частини розстроченої суми податку подає до головного управління ДФС в області, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС звіт про цільове використання обладнання, ввезеного на митну територію України для власного виробництва на території України;

- має право достроково сплатити розстрочену суму податку.

Протягом найближчого часу будуть створені відповідні комісії та розпочата процедура надання розстрочень.

 

ДФС: Громадяни, які отримували іноземні доходи, мають подати декларацію

Усі громадяни, які отримали у 2017 році доходи з-за кордону – спадщину, гонорари, авторські виплати, дивіденди або просто зарплатню, мають їх задекларувати. При цьому декларацію вони повинні подати незалежно від того, чи були з цих сум утримані податки. Про це в інтерв’ю виданню «Факти» розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

Він підкреслив, що фіскальна служба постійно проводить роз’яснювальну роботу з тими громадянами, які можуть мати іноземні доходи, зокрема, з відомими артистами, спортсменами, моряками, а також мешканцями прикордонних районів, які виїжджають працювати до сусідніх країн.

«Такі громадяни можуть надіслати декларацію поштою або звернутися до посольства чи консульства. Також вони мають право оформити довіреність своїм близьким в Україні, щоб вони подали декларацію. Або подати її за допомогою електронних засобів он-лайн», – зазначив Павло Дроняк.

Він підкреслив, що у випадку, коли людина вже сплатила податок за тими ставками, які діють в іншій країні, то вона має взяти у податкових органах іноземної держави довідку про сплачені суми і їх буде враховано під час перерахунку в Україні.

За даними декларацій про майновий стан і доходи, поданих протягом 2017 року, громадянами задекларовано іноземні доходи в сумі 4 351,4 млн. грн., з яких визначено податкові зобов’язання для самостійної сплати податку на доходи фізичних осіб у сумі – 775,3 млн. грн. та 64,2 млн. грн. військового збору.

 

Електронні сервіси ДФС

 

Електронні сервіси ДФС – ефективна допомога для платників податків

Бердянська ОДПІ  нагадує, що для якісного обслуговування платників податків на веб-порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) розміщено ряд електронних сервісів. Користуючись якими, платники зможуть заощадити власний час та кошти.

Сервіс «Електронний кабінет платника» надає можливість ознайомитися з новинами, податковим календарем, інформацією з реєстрів, контактами та адресами ЦОП, скачати бланки податкової звітності.

Електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» допоможе розібратися у податковому законодавстві, дозволить здійснювати пошук інформації по певному податку. Крім того, сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» допоможе  перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету.

Сервіс «Інформація з реєстрів» – містить дані про взяття на облік платників, реєстр страхувальників, дані реєстру платників ПДВ, реєстр платників єдиного податку, інформація про РРО, інформація про книги ОРО, дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального, реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами, систему обліку публічної інформації, довідки про відсутність заборгованості, реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, реєстр неприбуткових установ та організацій.

Також можна скористатись такими сервісами як: «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Дані Реєстрів волонтерів АТО», «Декларування громадян».

На сайті також розміщується законодавство, рішення місцевих рад, бюджетні рахунки та багато іншої корисної інформації.

Разом з тим нагадуємо, що одним із ключових завдань органів ДФС – є запобігання проявам корупції, а запорука успіху у боротьбі з корупцією – прозорість та відкритість. З метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень діє антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» який працює у вигляді прямої, цілодобової телефонної лінії за номером (044) 284-00-07.

    

Шановні відвідувачі і користувачі сайту!

Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові вказання посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Бердянської райдержадміністрації www.berda.gov.ua