Бердянська ОДПІ інформує

Інформація БОДПІ станом на 01.07.2015

Внимание!  В городе действуют мошенники!

Бердянская налоговая инспекция уведомляет, что частным предпринимателям и другим налогоплательщикам нашего города и района поступают звонки с номера телефона 0636510661 от имени  руководства налоговой инспекции с предложением  перечислить определенную сумму денег на банковский счет, с целью получения  содействия в решении вопросов, связанных с налогообложением.

Предупреждаем, что Бердянская налоговая инспекция к таким звонкам не имеет отношения, данные звонки поступают с целью получения мошенниками денежных средств незаконным путем.

Будьте внимательны! Не поддавайтесь на провокации!  

В случае поступления аналогичных звонков, просьба немедленно сообщить  по тел. 0(61) 213-54-58 (управление внутренней безопасности ГУ ГФСв Запорожской области), 102 (дежурная часть ГОВД УМВД в Запорожской области),  3-84-07, 3-84-45 (Бердянская ОГНИ). 

Детальніше...

Інформація БОДПІ станом на 24.06.2015

До уваги громадян - власників земельних ділянок!

Бердянська ОДПІ запрошує  в термін не пізніше 10 липня 2015 року всіх громадян - власників земельних ділянок, розташованих на території м. Бердянська, для отримання повідомлень для сплати податку на землю за 2015 рік.

Звертатися до каб.326 Бердянської ОДПІ (пр.Праці, 20), з 9-00 до 18-00, п’ятниця з 9-00 до 16-45 , перерва з 13-00 до 13-45. При собі мати паспорт, ідентифікаційний номер.

Телефон для довідок 3-84-23.     

Детальніше...

Інформація БОДПІ станом на 10.06.2015

Понад 122 млн. грн. єдиного соціального внеску надійшло від бердянських платників

З початку 2015 року бердянські платники сплатили 122,8 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. З них 111,3 млн.грн. сплатили платники міста, 11,5 млн.грн. сплатили платники Бердянського району. Наразі, у травні 2015 року надійшло 24,9 мільйонів гривень єдиного соцвнеску, - повідомила начальник Бердянської ОДПІ Олена Круц.

Своєчасна сплата єдиного соціального внеску гарантує громадянам право на соціальний захист. Зокрема, захищені соціальні гарантії для кожного на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, гідне пенсійне забезпечення та інші виплати.

Детальніше...

Інформація БОДПІ станом на 03.06.2015

Нехай дитинство буде щасливим!

Фахівці Бердянської ОДПІ завітали з подарунками до своїх друзів - вихованців Бердянської школи-інтернат на урочисте свято. В.о. начальника Бердянської ОДПІ Сергій Черновалюк привітав дітей зі святом останнього дзвоника та Міжнародним днем захисту дітей.

Сергій Васильович наголосив: «У наш нелегкий час Міжнародний день захисту дітей – не просто свято радості та безтурботливого дитинства, а свято надії на здійснення мрій і сподівань на краще майбутнє. Немає більшого щастя, аніж посмішки та сміх щасливих дітей. Ми дорослі повинні захистити наших дітей, уберегти їх від гіркоти розчарувань і зневіри. Саме від нас, дорослих, залежить як складеться доля кожної маленької людини, а відтак і нового покоління українців».

Бердянські податківці привітали випускників, для яких пролунав прощальний дзвоник, та побажали щоб доросле життя зустріло їх привітно та лагідно, а на життєвому шляху траплялися тільки добрі та чуйні люди.

Міцного здоров’я, успіхів, щасливого дитинства, сяючих посмішок, радісного та веселого літнього відпочинку усім дітям!

Детальніше...

Інформація БОДПІ станом на 27.05.2015

Не зволікайте – сплатіть податки вчасно!

Бердянська ОДПІ нагадує, що те відкладайте на останній день сплату податківермін сплати податків і зборів за квітень 2015 року – 29 травня 2015 року.

 

Операція «Нафтопродукт  - 2015»

Оперативне управління Бердянської ОДПІ повідомляє про проведення операції «Нафтопродукт - 2015».

Факти щодо незаконного обігу паливно-мастильних матеріалів та скрапленого газу можна повідомити за тел. 3-84-07 та 3-84-45 або у письмовій формі відповідно до ЗУ «Про звернення громадян».

 

Бердянські діти зобразили майбутнє країни у своїх творах

У  Бердянській ОДПІ відбулося нагородження дітей, які прийняли участь у першому етапі Всеукраїнського конкурсу "Майбутнє країни – очима дитини". В цьому році конкурс дитячої творчості на податкову та митну тематику має нову назву, за якою стоїть глибокий зміст, який діти добре зрозуміли, виконавши його творчо.

– Тематика робіт цього року дещо змінилася. Окрім важливості сплати податків, роботи наповнені патріотизмом, сповнені бажанням миру, стабільності та процвітання України, – наголосила начальник Бердянської ОДПІ Олена Круц.

Творче змагання серед дітей організовано з метою підвищення рівня податкової культури в суспільстві, вивчення і розуміння підростаючим поколінням ролі, значення і місця податків у житті держави, формування економічної грамотності і податкової культури у школярів – майбутніх платників.

Олена Круц привітала переможців дипломами, пам’ятними подарунками та запросила прийняти участь у конкурсі наступного року.

 

«Художні твори»:

І категорія 9-11 років

3 місце - учениця Бердянської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 Горпинич Софія за малюнок «Податки на добробут країни»

3 місце - ученик Гімназії №3 «Сузір’я» Іотов Владислав за малюнок «Заможна України очима дитина – єдина!»

2 місце - учениця КЗ «Бердянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ст.» ЗОР Кандибка Ганна за малюнок «Разом податки сплатили – країну збагатили»

2 місце - учениця КЗ «Бердянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ст.» ЗОР Кандибка Вікторія за малюнок  «Добробут країни»

1 місце- ученик Бердянської ЗОШ І-ІІІ ст. №12 Расторгуєв Артем за малюнок «Тільки правильна сплата податку веде до добробуту і порядку!»

 

    ІІ категорія 12-15 років

За участь - учениця ОсипенківськоїЗОШ І-ІІІ ст. Протасенко Єлизавета за малюнок «Сплата податків – достаток у домі»

3 місце - учениця Гімназії №3 «Сузір’я» Зазуліна Марія за малюнок «Податкова служба»

3 місце - учениця Бердянської ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Псьол Анастасія за малюнок «Бюджету ти допоможи! Податки вчасно заплати!»

2 місце - учениця Бердянської багатопрофільної гімназії №2 Овсієнко Софія за малюнок «Майбутнє країни – у мріях дитини»

2 місце - учениця КЗ «Бердянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ст.» ЗОР Бурченко Ганна за малюнок «Якщо податки платити – країни буде щасливо жити»

1 місце- учениця Бердянської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Бондаренко Міла за малюнок «Сплати податки! Врятуй Україну!». 

1 місце- учениці Шевченківської ЗОШ І-ІІ ст. Білоусенко Єлизавета та Пащенко Валерія за малюнок «Бюджет країни»

 

«Літературні твори»

І категорія  9-11 років

1 місце- ученик Червонопільської ЗОШ І-ІІІ ст. Отрішко Владислав за літературний твір «Сучасна казочка»

ІІ категорія  12 - 15 років

1 місце- учениця Червонопільської ЗОШ І-ІІІ ст.  Антоненко Аліна за публіцистичний твір  «Якщо ти хочеш бути справжнім громадянином країни»

 

«Твори декоративно-прикладного мистецтва» (номінація Бердянської ОДПІ)

За участь -учениця Червонопільської  ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Юрченко Анастасія за роботу «Розквіт України»

 

Наші діти – майбутнє нашої країни!

Щороку 1 червня ми відзначаємо свято маленьких громадян нашої країни – Міжнародний день захисту дітей. Діти – наш найдорожчій скарб, наша радість і наше майбутнє. Тому обов’язок дорослих подбати про всебічний розвиток інтересів та здібностей дітей, забезпечити їм належний рівень виховання та дотримання прав дитинства.

Саме цьому приділяють багато уваги в дитячому садочку «Пізнайко». Тут постійно проводиться робота над правовим та громадянським вихованням дошкільників, а фахівці Бердянської ОДПІ їм усіляко допомагають у цьому. Напередодні свята у середній групі відбулася сюжетно-рольова гра «Як Зайці житло вибирали».

Мета заняття у доступній формі закріпити початкові знання дітей про зарплату, пенсію, податкову інспекцію, податки, банки, основні потреби (необхідність мати житло). В ігровій формі малеча вирішувала проблему заробітку грошей, вибору та придбання житла. Вихователі та податківці поставили на меті сформувати у дітей чіткі уявлення про те, що необхідно платити податки, розширити знання дітей про те, куди йдуть податки, показати взаємозв’язок податків та праці. Окрім того, такі заняття розвивають у дітей пам’ять, мовлення, акторські здібності, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Як завжди заняття більше нагадувало театральну виставу. Це і маленькі актори, і декорації та глядачі. Діти мали свої ролі, були вдягнені у тематичні костюми та кожний старанно декламував свої віршовані репліки. Задля заняття вихователі разом з батьками змайстрували навіть «справжній» банкомат.

«Податки – це не просто гроші,

Ідуть вони на користь нам –

В лікарні, школи та музеї,

На допомогу дитсадкам.

Якщо ми не будемо платити податки,

То діти не матимуть щастя й достатку».

Саме такі заняття формують світогляд дитини та податкову культуру молодшого покоління тасаме з таких «пізнайчат» виростуть сумлінні платники податків.

 

З незаконного обігу вилучено алкогольних напоїв на суму понад 30 тисяч гривень

 Співробітниками  оперативного управління Бердянської ОДПІ в ході проведення операції «Акциз - 2015» минулого тижня встановлено 2 факти реалізації алкогольних напоїв без наявності будь-яких дозвільних документів в Бердянському та Куйбишевському районах. В результаті перевірок вилучено алкогольних напоїв на суму понад 30 тис.грн.

 

Бердянськими оперативниками зупинено незаконну торгівлю паливом

Співробітниками оперативного управлінняБердянської ОДПІ в результаті проведення операції «Нафтопродукт-2015» встановлено 2 факти незаконної діяльності газозаправочної станції без наявності дозволу на початок проведення робіт підвищеної небезпеки в населеному пункті Куйбишевського р-ну, яку здійснював громадянинВ. В результаті перевірки вилучено скраплений газ пропан-бутан на суму 185 тис. грн. 

 

Новини законодавства

Затверджена Податкова декларація з транспортного податку

Міністерством Фінансів України наказом від 10.04.2015 №415затверджено форму Податкової деклараціїз транспортного податку.

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Порядок поданнязазначеноїдеклараціїдо фіскального органу визначеност. 267 Податкового кодексуУкраїни.

 

Затверджена Податкова декларація з податку на нерухоме майно,

відмінневідземельноїділянки

Міністерством Фінансів України наказом від10.04.2015року №408 затвердженоформи:

- Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- Відомості про наявні об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості.

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Порядок сплати податку та подання Податкової декларації  визначено статтею 266 Податкового кодексу України.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований в газеті «Офіційний вісник України» від 22.05.2015 №38).

 

Встановлено базовий норматив відрахування держдивідендів

Кабінет Міністрів України Постановою від 22.04.2015 року № 241затвердив базовий норматив  відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2014 році у розмірі 50 % (Постанова опублікована в газеті «Урядовий кур'єр» від 08.05.15 №82).

Щорічний базовий норматив встановлюється господарським товариствам, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, а також господарським товариствам, 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100%, у тому числі дочірніх підприємств.

Зазначена норма щодо сплати частини прибутку що спрямовується на виплату дивідендів встановлена п. 5 ст. 11 Закону України «Про управління об'єктами державної власності  від 21.09.06№ 185-V.

 

Оприлюднений проект Податкової декларації з податку на прибуток підприємств

На офіційному web-сайті Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Діяльність» - «Регуляторна політика» - «Проекти регуляторних актів» - «2015», розміщено проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств».

Зміна форми податкової декларації і додатків до неї пов’язані з новим порядком визначення податкового зобов’язання з податку на прибуток з 2015 року.

Проект передбачає уніфікацію податкової декларації з податку на прибуток для всіх суб'єктів господарювання. Так, оновлена форма податкової декларації подаватиметься, зокрема, банками, страховими компаніями. Проектом передбачено зменшення кількості додатків до декларації до 9.

Зауваження та пропозиції до проекту приймаються протягом одного місяця на адреси розробника: поштову – 04655, МПС, Київ – 53, Львівська площа, буд. 8, Департамент методологічної роботи з питань оподаткування, електронну – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , а також на поштову адресу Державної регуляторної служби України – 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, буд. 9/11.

 

Роз’яснення податкового законодавства

Про компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, які не оподатковуються ПДФО

Кабінет Міністрів України постановою від 04 березня 2015 року № 105 затвердив Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (далі – Порядок), який набрав чинності з 17 березня 2015 року. Цим Порядком визначено механізм виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2501350 «Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період».

Відповідно до п. 3 Порядку № 105 бюджетні кошти спрямовуються підприємствам, установам, організаціям на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку працівникам, які працювали на таких підприємствах, в установах, організаціях на час призову на військову службу, не більше одного року.

Для виплати компенсації підприємство, установа або організація подає щомісяця до 15 числа органу соціального захисту населення звіт про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 1, погоджений районним (міським) військовим комісаріатом, який здійснював призов працівника на військову службу, в частині підтвердження призову та проходження військової служби, для подання до 19 числа їх копій, а також зведених звітів про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 2 структурним підрозділам соціального захисту населення.

Структурні підрозділи соціального захисту населення щомісяця до 23 числа подають відомості про загальний обсяг фактичних витрат на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 3 Мінсоцполітики для спрямування їм бюджетних коштів, що спрямовуються органам соціального захисту населення для перерахування підприємствам, установам, організаціям (п.4 Порядку).

Виплата компенсації проводиться підприємствами, установами, організаціями у строки, визначені ст. 115 Кодексу законів про працю (п. 6 Порядку № 105).

Тобто, з метою виконання гарантій передбачених частиною 3 ст. 119 Кодексу законів про працю, зокрема, виплати працівникам компенсації у межах середнього заробітку, роботодавці визначають середню заробітну плату таких працівників як розрахункову величину, та інформуюють про її розмір органи соціального захисту населення, шляхом заповнення Звітів, доданих до Порядку. Після отримання коштів, передбачених у державному бюджеті, роботодавці проводять виплату компенсації у строки, визначені ст. 115 Кодексу законів про працю.

Оподаткування, нарахування і сплата єдиного соціального внеску на компенсацію проводяться відповідно до Податкового кодексу України і Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (п. 7 Порядку № 105).

Згідно із п.п. «и» п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Враховуючи зазначене, дохід, отриманий працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період у вигляді компенсаційних виплат, який виплачується роботодавцем за рахунок коштів державного бюджету в межах середнього заробітку відповідно до Постанови №105 не включається до оподатковуваного доходу таких працівників, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

 

З 1 липня 2015 року підприємці - платники єдиного податку 3-ї групи повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій

Фізичні особи - платники єдиного податку третьої груп при готівкових розрахунках мають право не застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО) тільки якщо діяльність здійснюється на ринках або дрібнороздрібний продаж товарів відбувається через засоби пересувної мережі. У всіх інших випадках фізичні особи - платники єдиного податку третьої групи зобов'язані застосовувати РРО.

Звертаємо увагу, що платники єдиного податку другої та третьої груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у своїй господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з дати початку застосування РРО та до 1 січня 2017 року звільняються від проведення перевірок щодо дотримання порядку застосування РРО.

 

 Реєстр платниківєдиного податку

Державна фіскальна служба на своємусайтірозмістила сервіс, за допомогоюякогоможнаперевіритивидидіяльностіфізичнихтаюридичних осіб– платниківєдиного податку.

Реєстр платниківєдиного податкудоступен за посиланням: HTTP://SFS.GOV.UA/RPEP.

 

Якщо підприємцю - платнику єдиного податку потрібен витяг з реєстру платників

єдиного податку

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку

Державний фіскальний орган веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовноотримати витяг з реєстру платників єдиного податку.

Отже підприємець – платник єдиного податку для отримання витягуз реєстру платників єдиного податку, повинен звернутися із запитом про отримання такого витягу до фіскального органу за місцем своєї податкової адреси.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі

Зазначений порядок визначений ст. 299 Податкового кодексу України.

 

Які документи необхідні для отримання ліцензії?

Порядок отримання ліценції та перелік документів для її отримання визначені у статті 15 Закону №481 та Постановою КМУ від 13.05.1996 №493. Для отримання ліцензії суб'єкту господарювання необхідно звернутися до ЦОП при ДПІ за місцем провадження діяльності або до відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Запорізькій області із заявою на видачу ліцензії.

У заяві повинно бути зазначено вид господарської діяльності, на провадження якого суб'єкт господарювання має намір одержати ліцензію (роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами).

Крім того, зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

Видача ліцензій здійснюється тільки за умови фактичного надходження 1/4 частини встановленої річної плати за ліцензію до відповідного бюджету, яке перевіряється уповноваженою на видачу ліцензій особою на підставі поданої заявником копії платіжного доручення (з відміткою банку про сплату) та довідки відповідного фінансового органу про фактичне надходження коштів до бюджету.

Зазначені документи подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа або посадовою особою органу ліцензування.

Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом.

У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

 

Електронне адмініструванняПДВ

Як платник податків може повернути на поточний банківський рахунок помилково та/або надміру перераховані кошти на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ?

     Згідно з пп. «б» п. 200 прим.1 6 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) якщо на дату подання податкової декларації з ПДВ (далі – декларація) сума коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої декларації, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої декларації заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов’язань з податку.

     Відповідно до п. 10 розд. ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 № 966, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.10.2014 за № 1267/26044, із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 966), заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету, є додатком 4 до декларації (далі – Заява).

     Додатки 2, 3, 4 подаються лише до декларації 0110 (п. 11 розд. Х Порядку № 966).

     Згідно з п. 21 прим.1 Порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569, для відповідного перерахування коштів ДФС надсилає Казначейству реєстр, в якому зазначаються найменування платника податку, податковий номер та індивідуальний податковий номер, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету або на поточний рахунок платника податку, та реквізити такого рахунка (у разі подання платником податку Заяви).
     Казначейство на підставі зазначеного реєстру протягом п’яти робочих днів після закінчення граничного строку, встановленого ПКУ для самостійної сплати платником податку сум податкових зобов’язань, здійснює відповідне перерахування.

 

Яким чином платник податку може реалізувати своє право щодо отримання у ДФС інформації про стан свого електронного рахунка, а також суми податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних?

Відповідно до п. 2 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі – Порядок № 569) електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок) – рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку.

Пунктом 13 Порядку № 569 передбачено, що платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.

 

 

Сума доходів нерезидента, з якої утримується та сплачується податок на прибуток, за договором, що укладено в іноземній валюті, визначається виходячи з офіційного курсу НБУ на дату виплати таких доходів

Податковим кодексом України  встановлено, що резидент або постійне представництво нерезидента, які здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у підпункті 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 цього Кодексу, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 - 141.4.6 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності. Наведені положення викладено у підпункті 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу.

Оскільки податок з доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, сплачується до бюджету під час виплати таких доходів на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України), то сума доходів, з якої утримується та сплачується податок, визначається виходячи з офіційного курсу Національного банку України на дату виплати таких доходів.

Відповідне питання – відповідь розміщено у категорії 102 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс»  офіційного веб-порталу ДФС України.

 

Про пільги з податку на прибуток підприємств

Податковим кодексом України в редакції, чинній з 01.01.2015, передбачено звільнення від оподаткування прибутку підприємств та організацій, які засновані громадськими організаціями інвалідів (на підставі пункту 142.1 статті 142 цього Кодексу), та застосування на період до 1 січня 2016 року ставки 0 відсотків для платників податку на прибуток, які відповідають критеріям, визначеними у пункті 16 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу.

Нагадуємо платникам податку, що пільги, які було передбачено статтею 154 та підпунктами 15-22 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу у редакції, чинній до 01.01.2015, скасовано Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

 

Новий звіт з ЄСВ вперше подається за травень 2015 року

30 квітня 2015 року набув чинності «Порядок формування та подання страхувальниками звіту шодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затверджений наказом МФУ від 14.04.2015 № 435, який встановлює порядок, строки подання зазначеного звіту до фіскальних органів та його форму.

Звіт до фіскальних органів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік у фіскальних органах.

При цьому, звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за квітень 2015 року (у травні 2015 року) подається за формами звітності, затвердженими наказом Міндоходів України від 09.09.13 №454 (тобто за «старими» формами).

Звітність відповідно до Порядку №435 подаватиметься платниками єдиного внеску починаючи з 01.06.2015 (звіти за травень 2015 року).

Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 30.04.2015 №15939/7/99-99-17-03-01-17.

 

 

Розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з 01.01.2015

Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» який набрав чинності з 01.01.2015, внесено зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VIзі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема встановлено граничні розміри орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (далі – орендна плата) для всіх категорій земельних ділянок.

Так, відповідно до п. 288.1 ст. 288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;

- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Тобто норми ст. 288 ПКУ встановлюють мінімальні та максимальні межі розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відсотках до нормативної грошової оцінки.

При цьому якщо сума річного платежу за договором оренди землі є меншою, ніж сума платежу, визначена п. 288.5 ст. 288 ПКУ, то річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету, не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

Якщо розмір орендної плати, зазначений у договорі оренди, є нижчим від встановленого п. 288.5 ст. 288 ПКУ, орендарю слід звернутись до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, з яким укладено договір оренди землі, з приводу приведення його у відповідність.

 

Порядок сплати ПДВ до бюждету з 01.01.2015 року

З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71), які набрали чинності 01.01.2015, система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно (п. 35 підр. 2 розд. ХХ ПКУ):

- до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України (далі – рішення ВРУ) про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до п. 7 Прикінцевих положень Закону № 71) – у тестовому режимі;

- з 1 липня 2015 року – на постійній основі.

Пунктом 200 прим.1.6 ст. 200 прим.1 ПКУ визначено, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 ПКУ.

Згідно із п. 200.2 ст. 200 ПКУ для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, не пізніше останнього дня строку, встановленого ПКУ для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує суми податку до бюджету.

Таким чином, сплата ПДВ до бюджету за грудень 2014 року, січень 2015 року та ІV квартал 2014 року здійснюється з поточних рахунків платників податку безпосередньо на бюджетні рахунки.

За звітні податкові періоди, починаючи з лютого місяця 2015 року та І кварталу 2015 року перерахування сум податку до бюджету здійснюється у порядку, визначеному п. 200.2 ст. 200 ПКУ, з рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ.

 

Чи повинні подавати фізичні особи – підприємці податкову декларацію про майновий стан і доходи у разі відсутності протягом звітного року доходів від господарської діяльності?

Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” внесено зміни до п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України (далі-ПКУ) у частині подання платниками податків податкових декларацій за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ.

Але враховуючи, що фізичні особи – підприємці згідно з п.177.5 ст.177 ПКУ подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки для річного звітного періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи. Також поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.

При цьому ч.2 ст.46 Закону України від 15 травня 2003 року №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» передбачено, що неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності є підставою для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Фізичні особи – підприємці зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи незалежно від того, чи отримували вони доходи протягом звітного року від підприємницької діяльність, чи ні.

 

Щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України окремих лікарських засобів та медичних виробів

З 07.05.2015 набрав чинності Закон України від 09 квітня 2015 року  № 332-VIII «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування деяких лікарських засобів та медичних виробів» (далі – Закон № 332).

Законом № 332 доповнено підрозділ 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) пунктом 38.

Згідно із цим пунктом ПКУ тимчасово, до 31 березня 2019 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість (за наявності умов, наведених нижче):

- операції з ввезення на митну територію України лікарських засобів, внесених до Державного реєстру лікарських засобів, медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введених в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, та операції з першого постачання таких лікарських засобів, медичних виробів на митній території України;

- операції з першого постачання виробником на митній території України лікарських засобів, внесених до Державного реєстру лікарських засобів, медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введених в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності;

- операції з постачання (передачі) лікарських засобів та медичних виробів, що були ввезені та/або поставлені на митній території України відповідно до цього пункту, у системі охорони здоров’я від центрального органу виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або від державних підприємств, створених за наказом цього центрального органу виконавчої влади, до кінцевого споживача (пацієнта) у межах виконання бюджетних програм із забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров’я.

При цьому обов'язковими умовами для застосування зазначеного режиму звільнення є:

- наявність цивільно-правового договору між платником податку та спеціалізованими організаціями, що здійснюють державні закупівлі. Перелік спеціалізованих організацій визначено Законом України від 10 квітня 2014 року № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель». При цьому такий договір має бути укладений на виконання угод між МОЗ України та відповідною спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлі у межах виконання бюджетних програм із забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров’я;

- наявність лікарських засобів та медичних виробів у відповідному переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, згідно з вимогами пункту 38 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

До визначення та затвердження Кабінетом Міністрів України відповідного переліку лікарських засобів і медичних виробів, операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України лікарських засобів і медичних виробів, перераховані у пункті 38 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, оподатковуються податком на додану вартість за ставками, встановленими пунктом 193.1 статті 193 ПКУ (7 відс. або  20 відсотків).

 

Про порядок реєстрації філією податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних

Починаючи з 1 січня 2015 року, складання податкових накладних/розрахунків коригування здійснюється за формою і в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 957 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» із змінами та доповненнями (далі - Порядок № 957).

Відповідно до Порядку № 957, якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про ІЦО має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість.

При складанні податкової накладної філією чи іншим структурним підрозділом платника податку в графі «Продавець» податкової накладної зазначаються найменування головного підприємства, зареєстрованого як платник податку, що визначено статутними документами, та найменування такої філії (структурного підрозділу).

У разі постачання товарів/послуг філії (структурному підрозділу) платника податку при складанні податкової накладної у графі «Покупець» разом із найменуванням головного підприємства, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, зазначається найменування такої філії (структурного підрозділу), яка фактично є стороною договору від імені головного підприємства (покупця).

Порядковий номер податкової накладної складається з трьох частин, в третій частині якого зазначається цифровий номер філії чи структурного підрозділу при складанні податкової накладної філією чи структурним підрозділом платника податку. У разі коли податкова накладна заповнюється самим платником податку, номер філії чи структурного підрозділу не заповнюється.

Починаючи з 1 січня 2015 року, всі податкові накладні/розрахунки коригування до них складаються платниками податку виключно в електронному вигляді.

Відповідно до п.2 Порядку № 957 усі податкові накладні підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246) .

Згідно з Порядком № 1246 для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі, платник податку отримує засоби електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів для такої особи та подає контролюючому органові за місцем реєстрації посилені сертифікати електронного цифрового підпису зазначеної особи. У такому разі електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис посадової особи, якій делеговано право підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки платника податку (за наявності).

Щодо механізму відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, то такий механізм визначений Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 (далі - Порядок № 569).

Відповідно до п. 5 Порядку № 569 електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який ДФС після присвоєння особі індивідуального податкового номера платника податку надсилає Казначейству. Для філій чи окремих структурних підрозділів відкриття електронних рахунків в Казначействі не передбачено.

Отже, якщо платник податку делегував своїй філії право складання податкових накладних, на таку філію поширюються загальні правила складання та реєстрації в ЄРПН податкових накладних, а електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість в Казначействі відкривається виключно платнику податку - головному підприємству.

 

Щодо проведення перерахунку середнього заробітку працівника, призваного доходу, на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період

Гарантії для працівників на час виконання державних або громадських обов'язків передбачено ст. 119 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП), згідно з частиною першою якої на час виконання державних або громадських обов'язків, якщо за чинним законодавством України ці обов'язки можуть здійснюватись у робочий час, працівникам гарантується збереження місця роботи (посади) і середнього заробітку.

Законом України від 27 березня 2014 року N 1169-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення проведення мобілізації" ст. 119 КЗпП доповнено частиною третьою, відповідно до якої гарантії для працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, виділені окремо. Зокрема, таким працівникам гарантується збереження місця роботи, посади і середнього заробітку. Ця норма діє з 01.04.2014.

Водночас з 8 червня 2014 року набрав чинності Закон України від 20 травня 2014 року N 1275-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації", відповідно до п. 5 ст. 1 розділу I якого частину третю ст. 119 КЗпП викладено у такій редакції: за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності.

Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Дію частини третьої ст. 119 КЗпП поширено на громадян України, які були призвані на військову службу відповідно до Указу Президента України від 17 березня 2014 року N 303 "Про часткову мобілізацію" починаючи з 18.03.2014 р.

Однак через відсутність порядку відшкодування компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, норма частини третьої ст. 119 КЗпП не могла бути реалізована.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, згідно з пп. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставки податку 15/20 відсотків, визначених ст. 167 Кодексу (пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу).

Крім того, пунктом 1 частини першої статті 7 Закону України від 08 липня 2010 року N 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон N 2464) передбачено, що базою нарахування єдиного внеску для роботодавців та найманих працівників є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідно із Законом N 108.

Розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування визначено ст. 8 Закону N 2464.

Законом України від 28 грудня 2014 року N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України" оподаткування військовим збором подовжено до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України (п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу).

Згідно із пп. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу об'єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу.

Відповідно до ст. 163 Кодексу об'єктом оподаткування збором платника податку - резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається дохід у вигляді заробітної плати, до складу якої відноситься середній заробіток працівників на час виконання державних або громадських обов'язків.

Ставка збору - 1,5 відсотка об'єкта оподаткування, визначеного пп. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу (пп. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу).

Отже, сума середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, є базою нарахування податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску, а також є об'єктом оподаткування військовим збором.

З 17 березня 2015 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 04 березня 2015 року N 105, якою затверджено Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (дані - Порядок N 105).

Відповідно до п. 3 Порядку N 105 бюджетні кошти спрямовуються підприємствам, установам, організаціям на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку працівникам, які працювали на таких підприємствах, в установах, організаціях на час призову на військову службу, не більше одного року.

Виплата компенсації проводиться підприємствами, установами, організаціями у строки, визначені ст. 115 КЗпП (п. 6 Порядку N 105).

Тобто з метою отримання бюджетних коштів для виплати працівникам компенсації у межах середнього заробітку у строки, визначені ст. 115 КЗпП, роботодавці визначають середню заробітну плату таких працівників як розрахункову величину та інформують про її розмір органи соціального захисту населення шляхом заповнення звітів, доданих до Порядку N 105.

Оподаткування, нарахування і сплата єдиного внеску на компенсацію здійснюються відповідно до Кодексу і Закону N 2464 (п. 7 Порядку N 105).

Згідно з пп. "и" пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Відповідно до пп. 1.7 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу від оподаткування військовим збором звільняються доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.51, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.

Отже, дохід, отриманий працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, у вигляді компенсаційних виплат, який виплачується роботодавцем за рахунок коштів державного бюджету в межах середнього заробітку відповідно до Порядку N 105, не включається до оподатковуваного доходу таких працівників, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

Також згідно з частиною сьомою ст. 7 Закону N 2464 виплати, які компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, не є базою нарахування та утримання єдиного внеску.

Таким чином, з метою оподаткування доходи, отримані працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, у вигляді суми середнього заробітку та компенсаційної виплати з бюджету у межах середнього заробітку, встановлені ст. 119 КЗпП, слід розглядати окремо, оскільки види таких доходів є різними.

У цілях звільнення від оподаткування компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, підприємствами, установами, організаціями Порядок N 105 застосовується починаючи з березня 2015 року. У разі нарахування (виплати, надання) роботодавцем суми середнього заробітку таким працівникам, сума такого доходу є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб, військовим збором і базою нарахування та утримання єдиного внеску на загальних підставах.

Наказом Міністерства доходів і зборів України від 21.01.2014 N 49 (який діяв до 01 квітня 2015 року) затверджено форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку. Згідно з додатком до цього Порядку сума коштів у вигляді заробітної плати працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, відображається у формі N 1ДФ за ознакою доходів "101".

З 1 квітня 2015 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.01.2015 N 4 "Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку". Згідно з додатком до цього Порядку сума коштів, у вигляді заробітної плати працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, відображається у формі N 1ДФ за ознакою доходів "101". Сума компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, отриманих платником, відображається у формі N 1ДФ за ознакою доходів "128".

Лист ДФС від 24.04.2015 р. 8720/6/99-99-17-03-03-15

 

Відображення у Податковому розрахунку ф. №1ДФ середнього заробітку мобілізованих працівників та компенсації із бюджету

У Податковому розрахунку ф. N 1ДФ, який починаючи зі звітного періоду - I квартал подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. N 4, відображення нарахованих мобілізованим працівникам середнього заробітку та компенсації із бюджету здійснюється окремо за різними ознаками доходу - відповідно "101" та "128" в залежності від періоду їх нарахування та виплати.

Якщо підприємство у січні та лютому 2015 року (I квартал) нарахувало та виплатило середній заробіток мобілізованим працівникам, нарахувало та перерахувало з нього ПДФО та військовий збір, а також в березні 2015 року (I квартал) нарахувало, але не виплатило середній заробіток мобілізованим працівникам і при цьому в квітні (II квартал) подало до органу соціального захисту населення Звіт з зазначенням сум такого середнього заробітку з метою отримання компенсації, то у Податковому розрахунку ф. N 1ДФ за I квартал в розділі I "Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку" відображаються:

• в першому рядку по мобілізованому працівнику - середній заробіток за ознакою доходу "101":

- в графі 3а "Сума нарахованого доходу" - сума нарахованого середнього заробітку мобілізованим працівникам за січень - лютий;

- в графі 3 "Сума виплаченого доходу" - сума виплаченого середнього заробітку мобілізованим працівникам за січень - лютий (без середнього заробітку за березень, який не виплачений у зв'язку з поданням Звіту на отримання компенсації);

- в графі 4а "Сума утриманого податку, нарахованого" - сума нарахованого ПДФО на середній заробіток мобілізованих працівників за січень - лютий;

- в графі 4 "Сума утриманого податку, перерахованого" - сума перерахованого ПДФО з середнього заробітку мобілізованих працівників за січень - лютий.

• в другому рядку по мобілізованому працівнику - компенсація із бюджету в межах середнього заробітку за березень за ознакою доходу "128":

- в графі 3а "Сума нарахованого доходу" - сума нарахованої компенсації в межах середнього заробітку мобілізованим працівникам за березень;

- в графі 3 "Сума виплаченого доходу" - прочерк (у березні компенсація не виплачувалась у зв'язку з поданням у квітні Звіту на її отримання);

- в графі 4а "Сума утриманого податку, нарахованого" - прочерк (на компенсацію із бюджету в межах середнього заробітку ПДФО не нараховується);

- в графі 4 "Сума утриманого податку, перерахованого" - прочерк.

В розділі II "Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір" в рядку "Військовий збір" відображаються:

- в графі "Загальна сума нарахованого доходу" - загальна сума нарахованого середнього заробітку мобілізованим працівникам за січень - лютий (без суми нарахованої компенсації із бюджету в межах середнього заробітку за березень, оскільки на компенсацію військовий збір не нараховується);

- в графі "Загальна сума виплаченого доходу" - загальна сума виплаченого середнього заробітку мобілізованим працівникам за січень - лютий;

- в графі "Загальна сума утриманого податку, збору, нарахованого" - загальна сума нарахованого військового збору на середній заробіток мобілізованим працівникам за січень - лютий;

- в графі "Загальна сума утриманого податку, збору, перерахованого" - загальна сума перерахованого військового збору з середнього заробітку мобілізованим працівникам за січень - лютий.

Якщо підприємство у будь-якому місяці II кварталу отримає компенсацію із бюджету в межах середнього заробітку, нарахованого мобілізованим працівникам за березень (січень, лютий) 2015 року, то сума такої компенсації, що виплачується зазначеним працівникам після її отримання, відображатиметься у Податковому розрахунку ф. N 1ДФ за II квартал за ознакою доходу "128". Наприклад, якщо мобілізованого працівника наприкінці березня демобілізують (середній заробіток за час проходження військової служби у II кварталі йому не нараховуватиметься), то в розділі I Податкового розрахунку ф. N 1ДФ за II квартал по мобілізованому працівнику за ознакою доходу "128" відображаються:

- у графі 3а "Сума нарахованого доходу" - прочерк (сума нарахованої компенсації в межах середнього заробітку за березень відображалась у Податковому розрахунку ф. N 1ДФ за I квартал);

- у графі 3 "Сума виплаченого доходу" - сума отриманої із бюджету та виплаченої компенсації в межах середнього заробітку за березень;

- в графах 4а та 4 - прочерки (ПДФО на компенсацію не нараховується і не перераховується).

Якщо підприємство у місяцях II кварталу буде нараховувати мобілізованим працівникам компенсацію в межах середнього заробітку та подавати Звіти для її отримання, то у розділі I Податкового розрахунку ф. N 1ДФ за II квартал за ознакою доходу "128" по мобілізованому працівнику відображатимуться:

- в графі 3а "Сума нарахованого доходу" - сума нарахованої компенсації в межах середнього заробітку мобілізованим працівникам за квітень - червень;

- в графі 3 "Сума виплаченого доходу" - сума отриманої із бюджету та фактично виплаченої компенсації мобілізованим працівникам у місяцях II кварталу;

- в графах 4а та 4 - прочерки (ПДФО на компенсацію не нараховується і не перераховується).

В розділі II Податкового розрахунку ф. N 1ДФ за II квартал в рядку "Військовий збір" проставляються прочерки, оскільки на компенсацію в межах середнього заробітку мобілізованих працівників військовий збір не нараховується.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

Запорізькі міліціонери вилучили цигарки сумнівного походження

на понад 3 млн. гривень

У рамках операції «Акциз-2015» та кримінального провадження за ст. 227 КК України (умисне введення в обіг на ринку України (випуск на ринок України) небезпечної продукції) співробітники податкової міліції встановили та припинили факт незаконного обігу тютюнових виробів, які становили загрозу для життя та здоров’я споживачів.

Із незаконного обігу вилучено понад 228 тис. пачок тютюнових виробів на загальну суму понад 3 млн. гривень. Слідчі дії тривають.

Вся тютюнова продукція була маркована марками акцизного податку України, які не видавалися для маркування цигарок з фільтром (згідно з інформаційною базою даних ДФС України АС "Акцизні марки").

Також співробітники податкової міліції встановили факт діяльності газозаправної станції без наявності відповідних дозвільних документів. У результаті вилучено скраплений газ пропан-бутан у кількості 20 тон на суму 185 тис. гривень.

Всього за минулий тиждень співробітники оперативних підрозділів із незаконного обігу вилучили товарно-матеріальних цінностей підакцизної групи на суму 3,4 млн. гривень.

 

«Справи віртуальні – мільйони реальні» або як запорізький підприємець

не сплатив податків на 5 млн. грн.

Службові особи одного з підприємств Запорізької області здійснювали господарську діяльність, яка пов’язана з імпортом товарно-матеріальних цінностей.

Шляхом безпідставного віднесення до складу податкового кредиту з ПДВ операцій з придбання товарів (робіт, послуг) від суб’єктів господарської діяльності з ознаками "фіктивності", вони ухилились від сплати податків на суму 5 млн. гривень.

За матеріалами співробітників оперативних підрозділів розпочато кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України (ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах).

Всього за минулий тиждень до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості по 5кримінальних правопорушеннях, у т.ч. 2 – за ухилення від сплати податків (ч.3 ст.212 КК України) та 3 – за іншими статтями Кримінального кодексу України. 

 

Фахівці ДФС України роз’яснили запорізьким та дніпропетровським підприємцям зміни у податковому законодавстві

22 травня пройшов семінар для платників Запорізької та Дніпропетровської областей, організований редакцією журналу "Вісник. Право знати все про податки і збори", на якому керівники галузевих управлінь та відділів Державної фіскальної служби України детально висвітили положення Податкової реформи за окремими напрямами.

Захід відкрила перший заступник начальника Головного управління у Запорізькій області Олена Фоменко. Вона зазначила, що проведення таких семінарів – це частина роботи в рамках реформування податкової системи і створення сприятливих умов для бізнесу.

– Завдання фіскальної служби – надавати сервісні послуги і всіляко допомагати підприємцям у вирішенні першочергових проблемних питань. Наша позиція в цьому незмінна – у вас повинно залишатися більше часу на ведення бізнесу. Адже саме ви, шановні платники податків, є основним інвестором в економіку нашої країни, – наголосила Олена Фоменко.

Головний редактор "Вісника" Петро Кричун підкреслив необхідність подібної семінарної роботи, адже таким чином бухгалтери та підприємці з перших вуст отримують роз’яснення нових положень законодавства, що значно зменшує кількість помилок у заповненні звітностей та інших документів податкового обліку, підвищуючи ефективність роботи підприємств. Також він наголосив на важливості зворотного зв’язку, адже на сторінках журналу спеціалісти-податківці дають відповіді на актуальні запитання, які лунають на таких семінарах.

У ході лекційного блоку спеціалісти ДФС розповіли про деталі реформування та обчислення податку на прибуток підприємств. Торкнулися теми трансфертного ціноутворення, зокрема, нових критеріїв визначення контрольної операції для цілей трансфертного ціноутворення, застосування його методів, звітності та документів, податкового контролю та проведення перевірок у цій частині. Обговорили також зміни в оподаткуванні ПДВ і введення електронного адміністрування податку на додану вартість. Крім того, фахівці розповіли про новації в обчисленні єдиного соціального внеску, проконсультували щодо податку на доходи фізичних осіб, військового збору, жваво обговорили тему застосування РРО.

Після лекції організатори запланували дискусійну частину семінару, під час якої слухачі могли отримати відповіді на хвилюючі їх запитання від фахових експертів Державної фіскальної служби України. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформація БОДПІ станом на 20.05.2015

Не зволікайте – сплатіть податки вчасно!

Бердянська ОДПІ нагадує, що те відкладайте на останній день сплату податківермін сплати податків і зборів:

за І квартал 2015 року  –  20 травня 2015 року,

за квітень 2015 року – 29 травня 2015 року.

Детальніше...

Інформація БОДПІ станом на 13.05.2015

Не відкладайте на останній день сплату податків!

Бердянська ОДПІ нагадує, що те відкладайте на останній день сплату податківермін сплати податків і зборів за І квартал  –  20 травня 2015 року.

Детальніше...

Інформація БОДПІ станом на 07.05.2015

Звітуємо за І квартал вчасно!

Бердянська ОДПІ нагадує, що 12 травня 2015 року – граничний термін подання податкових декларацій за І квартал 2015 року.

Термін надання звіту з пільг 1-ПП – 8 травня 2015 року.

Термін сплати податків і зборів за І квартал  –  20 травня 2015 року.

Детальніше...

Інформація БОДПІ станом на 28.04.2015

Залишилось декілька днів - не забудьте задекларувати доходи!

Бердянська ОДПІ нагадує, 30 квітня – останній день Кампанії декларування.

Не зволікайте з подачею декларацій, завітайте до податкової інспекції та задекларуйте свої доходи!

Повна і своєчасна сплата податків є запорукою наповнення бюджету та добробуту кожного громадянина!

Детальніше...

Інформація БОДПІ станом на 22.04.2015

Бердянці задекларували 41,5 млн.грн. доходу

 

- Кожного року на Україні проходить Кампанія декларування доходів, проте саме цього року зважаючи на складну ситуацію, Україна, як ніколи, потребує нашої підтримки. Кожна гривня сплаченого податку може допомогти державі у нелегкий час. Сьогодні Україна стоїть на шляху до побудови європейського суспільства, бере приклад з Європейських держав, а там декларування доходів та сплата податків не просто обов’язок, а прояв честі та гідності. Особисто подаючи приклад, я закликаю усіх громадян вчасно задекларувати свої доходи та сплатити податок, - з таким закликом звернувся до мешканців Бердянська та Бердянського району народний депутат Сергій Валентиров.

З початку року 1730 бердянців подали декларації про майновий стан і доходи та задекларували дохід на загальну суму 41,5 млн. гривень. Один бердянець задекларував доходи більше 2 мільйонів гривень від надання майна в оренду.

Завдяки проведеним виїздам фахівців податкової інспекції по селам Бердянського району та підтримці голови Бердянської райдержадміністрації Юрія Погорелого, який звернувся з закликом до декларування доходів до мешканців Бердянського району, найбільше надійшло декларацій від громадян, які мають у власності земельні паї та самостійно вирощують та реалізують сільськогосподарську продукцію – 705 декларацій. Ними задекларовано 3,4 млн.грн. доходу.

Метою декларування є не тільки сплата податку до бюджету, а і повернення певної суми податку, яку платник сплатив зі своєї заробітної плати упродовж минулого року. З початку року понад 70 громадян подали  декларації на отримання податкової  знижки та задекларували повернення податку у сумі 176,1 тис. грн.

30 квітня – останній день Кампанії декларування, тому не зволікайте з подачею декларацій і вже найближчим часом завітайте до податкової інспекції та задекларуйте свої доходи.

Повна і своєчасна сплата податків є запорукою наповнення бюджету та добробуту кожного громадянина!

Детальніше...

    

Шановні відвідувачі і користувачі сайту!

Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові вказання посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Бердянської райдержадміністрації www.berda.gov.ua